Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.608 | 6.610 | +30,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
770 | 1.014 | -24,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 12 | 38 | -68,4% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή
2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά | 82.938 | 81.756 | +1,4% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
7.732 | 8.445 | -8,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 163 | 317 | -48,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος–Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,1% | 7,7% | -1,6 | 7,5% | 10,1% | -2,6 |
A-SUV | 2,0% | 1,8% | +0,2 | 1,8% | 1,3% | +0,5 |
A TOTAL | 8,1% | 9,5% | -1,4 | 9,4% | 11,5% | -2,1 |
B | 21,3% | 29,7% | -8,4 | 25,1% | 27,9% | -2,8 |
B-SUV | 24,6% | 21,5% | +3,1 | 25,4% | 21,4% | +4,0 |
B TOTAL | 45,9% | 51,1% | -5,3 | 50,6% | 49,3% | +1,2 |
C | 8,3% | 12,5% | -4,2 | 10,3% | 12,7% | -2,4 |
C-SUV | 27,9% | 18,9% | +9,0 | 22,4% | 20,2% | +2,2 |
C TOTAL | 36,2% | 31,4% | +4,8 | 32,7% | 32,9% | -0,2 |
D | 1,9% | 2,9% | -0,9 | 1,2% | 1,9% | -0,7 |
D-SUV | 6,0% | 3,4% | +2,6 | 4,2% | 2,5% | +1,7 |
D TOTAL | 7,9% | 6,3% | +1,7 | 5,5% | 4,4% | +1,1 |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,8% | 0,6% | +0,2 | 0,6% | 0,5% | +0,1 |
E TOTAL | 0,9% | 0,7% | +0,2 | 0,7% | 0,6% | +0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,5% | +0,1 | 0,7% | 0,9% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 61,4% | 46,3% | +15,2 | 54,6% | 46,0% | +8,6) |
Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Σεπτέμβριος 2022 |
Ιανουάριος –
Σεπτέμβριος 2021 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 35,9% | 46,5% | -10,6 | 46,0% | 51,0% | -5,0 | 38,0% | 42,2% | -4,1 |
Πετρέλαιο | 22,4% | 15,6% | +6,8 | 16,0% | 17,8% | -1,8 | 17,5% | 21,7% | -4,2 |
Υβριδικά (HEV) | 30,4% | 25,5% | +4,8 | 27,5% | 22,4% | +5,1 | 22,9% | 19,1% | +3,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,7% | 8,9% | -1,2 | 7,1% | 5,9% | +1,3 | 18,7% | 15,0% | +3,7 |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,8% | -1,1 | 0,6% | 1,3% | -0,7 | 2,9% | 2,0% | +0,9 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,1% | 1,8% | +1,3 | 2,7% | 1,6% | +1,1 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2022 | Αύγουστος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Αύγουστος 2022 | Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 650.305 | 622.821 | +4,4% | 5.996.638 | 6.807.745 | -11,9% |
ΕΕ 14 | 555.611 | 526.591 | +5,5% | 5.238.423 | 5.978.871 | -12,4% |
ΕΕ + EFTA | 680.103 | 656.549 | +3,6% | 6.238.280 | 7.087.664 | -12,0% |
Ελλάδα | 8.658 | 6.198 | +39,7% | 74.330 | 75.146 | -1,1% |