Auto NewsEcoNews

Αποκάλυψη για το Audi activesphere concept

Ως το τέταρτο μοντέλο μίας πολύ ενδιαφέρουσας σειράς από concept μοντέλα της Audi, το activesphere σηματοδοτεί την κορύφωση των sphere που έφερε στο προσκήνιο η μάρκα με τους τέσσερις κύκλους.

Μετά το skysphere roadster που παρουσιάστηκε το 2021, αλλά και τα grandsphere και urbansphere που έλαμψαν τον Απρίλιο του 2022, ένα τετράθυρο crossover coupé με εκπληκτικά ευέλικτη σχεδίαση αμαξώματος κάνει τώρα το ντεμπούτο του.

Με μήκος στα 4,98 μέτρα, το εξαιρετικά κομψό concept διαθέτει εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος και μεγάλες ζάντες 22 ιντσών που αναδεικνύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Ταυτόχρονα, με το πάτημα ενός διακόπτη το sportback πίσω μέρος του activesphere μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup με activeback χώρο φόρτωσης, ιδανικό για τη μεταφορά εξοπλισμού αναψυχής, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα ή εξοπλισμό για καλοκαιρινά και χειμερινά χόμπι.

Ταυτόχρονα, οι μεγάλοι τροχοί των 22 ιντσών, η εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος, η χαρακτηριστική επίπεδη καμπίνα και το δυναμικό τόξο της οροφής προσδίδουν στο concept αναλογίες που παραπέμπουν ξεκάθαρα σε ένα σπορ αυτοκίνητο, ενώ τα ελαστικά 285/55 είναι ικανά για όλους τους τύπους εδάφους και το μεγάλο τους πέλμα τους ενισχύει το ταπεραμέντο του activesphere για χρήση εκτός δρόμου.

Στο εσωτερικό, τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα μοιάζουν σα να αιωρούνται ως προεκτάσεις της ψηλής κεντρικής κονσόλας. Οι σχεδιαστές οραματίστηκαν τις επιφάνειες των καθισμάτων, της πλάτης και των προσκέφαλων, ως τρία ξεχωριστά στοιχεία, ενώ όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών και προσφέρεται ένα καθαρό οπτικό πεδίο με ανεμπόδιστη θέα προς το δρόμο.

Audi Dimension – διασχίζοντας νέους κόσμους

Η υπέρβαση των ορίων είναι η δύναμη του activesphere της Audi και αυτό ισχύει και για τη διεπαφή μεταξύ του αυτοκινήτου, του χρήστη και του περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, το νέο σύστημα συνδυάζει τη φυσική πραγματικότητα και την ψηφιακή σφαίρα για να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο: την Audi Dimension. Σε αυτό, το κεντρικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι τα καινοτόμα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας, τα οποία είναι διαθέσιμα ξεχωριστά για τον οδηγό και τον κάθε επιβάτη. Έτσι, οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα την στιγμή που βρίσκονται στο Audi activesphere.

Αρχικά, τα γυαλιά VR περιορίζονταν στην απεικόνιση μιας εικονικής πραγματικότητας χωρίς στοιχεία πραγματικού κόσμου. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίχθηκε προς την επαυξημένη πραγματικότητα, όπου ο πραγματικός κόσμος εμπλουτίζεται με εικονικό περιεχόμενο. Έτσι, η μικτή πραγματικότητα είναι πλέον σε θέση να απεικονίσει εικονικό περιεχόμενο στον πραγματικό κόσμο και στις τρεις διαστάσεις.

Το activesphere της Audi είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί μια πρωτοποριακή εκδοχή αυτής της τεχνολογίας, η οποία με τη σειρά της προσθέτει τη διάσταση της αλληλεπίδρασης στη διάσταση των υπερκείμενων πραγματικών και ψηφιακών κόσμων, όπου με πρωτοφανή οπτική ακρίβεια, υψηλότερη ανάλυση και εξαιρετική αντίθεση, το καινοτόμο σύστημα φέρνει τις επιφάνειες ελέγχου και τις οθόνες στο οπτικό πεδίο του χρήστη και ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

PPE – προσαρμοσμένη τεχνολογία κίνησης

Λόγω των διαστάσεων και των επιπέδων απόδοσής του, το πρωτότυπο activesphere είναι ιδανικό για τη χρήση της πιο προηγμένης πλατφόρμας για ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης: της Premium Platform Electric ή PPE. Όπως και τα σχετικά πρωτότυπα Audi grandsphere και Audi urbansphere, το activesphere βασίζεται σε αυτό το μεταβλητό σύνολο μαζικής παραγωγής. Εξελίσσεται από την Audi μαζί με την Porsche AG και τα νέας γενιάς αυτοκίνητα παραγωγής της Audi που βασίζονται στην PPE θα παρουσιαστούν, το ένα μετά το άλλο, πριν από το τέλος του 2023. Τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα PPE έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και ως εκ τούτου μπορούν να επωφεληθούν πλήρως από όλα τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας.

Το βασικό στοιχείο της μελλοντικής γκάμας με πλατφόρμα PPE είναι μια συστοιχία μπαταρίας μεταξύ των αξόνων. Στο πρωτότυπο Audi activesphere διαθέτει περίπου 100 kWh, ενώ η χρήση ολόκληρου του πλάτους του αυτοκινήτου μεταξύ των αξόνων καθιστά δυνατή την επίτευξη μιας σχετικά επίπεδης διάταξης για την μπαταρία.

Οι ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα του τετρακίνητου Audi activesphere αποδίδουν συνδυαστικά 325 kW και 720 Nm ροπής, ενώ οι εμπρός και πίσω τροχοί έχουν ανάρτηση πέντε συνδέσμων και αερανάρτηση Audi με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.

Η καρδιά του Audi activesphere όπως και για όλα τα μελλοντικά μοντέλα με πλατφόρμα PPE αφορά στη τεχνολογία φόρτισης 800 Volt, η  οποία διασφαλίζει ότι η μπαταρία, όπως αυτή του Audi e-tron GT quattro, μπορεί να φορτιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 270 kW. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία θα εισέλθει για πρώτη φορά στις μεσαίες και πολυτελείς κατηγορίες μεγάλου όγκου μέσω της πλατφόρμας PPE.

Η πλατφόρμα PPE επιτρέπει χρόνους φόρτισης που πλησιάζουν μια στάση ανεφοδιασμού ανάλογα με εκείνη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μόλις 10 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για να τροφοδοτηθεί με αρκετή ενέργεια το ηλεκτρικό concept και να κινηθεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Και αυτό επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης, των 100 kWh μπορεί να φορτίζεται από το 5% έως το 80% του περιεχομένου της μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, δίνει τη δυνατότητα στο Audi activesphere να μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις και μακρινά ταξίδια δίχως το άγχος της φόρτισης.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Related posts
Auto NewsNews

Νέο John Cooper Works: Ντεμπούτο στο Nürburgring για το γρηγορότερο Mini παραγωγής!

Moto NewsNews

City's Art 2024: Επιτυχημένο το ξεκίνημα...

Auto NewsNews

Η Land Rover αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα στο νέο Defender…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!