Η Toyota αποκάλυψε επίσημα το νέο Yaris Cross, το νέο μικρό SUV της γκάμας της, το οποίο σχεδιάστηκε για την ευρωπαϊκή αγορά και θα κινείται από υβριδικό κινητήρα, προσφέροντας και τετρακίνηση.
Ο νέο αντίπαλος των Nissan Juke και Ford Puma που θα έκανε την επίσημη εμφάνισή του στην ακυρωμένη Έκθεση της Γενεύης, θα αρχίσει να διατίθεται στις αγορές τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους και τοποθετείται στην γκάμα της εταιρείας «κάτω» από το C–HR.
Το νέο Yaris Cross κατασκευάζεται πάνω στην πλατφόρμα TNGA-B της ιαπωνικής εταιρείας και μοιράζεται ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά με το απλό Yaris, με το οποίο θα κατασκευάζονται μαζί στο εργοστάσιο της Toyota στη Γαλλία.
Η εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει 150.000 Yaris Cross μέσα στην επόμενη χρονιά, ενώ προβλέπει ότι η σειρά του Yaris θα αποτελέσει τελικά το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών πωλήσεων.
Κατασκευαστικά, το νέο μικρό SUV μοιράζεται το μεταξόνιο των 2.560 χλστ. με το απλό Yaris, αλλά είναι κατά 240 χλστ. πιο μακρύ, με συνολικό μήκος 4.180 χλστ., προσφέροντας περισσότερο χώρο στο εσωτερικό.
Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 30 χλστ., ενώ το πλάτος των 1.765 χλστ. και το ύψος των 1.560 χλστ. το καθιστούν 9 εκ. ψηλότερο και 2 εκ. φαρδύτερο από το supermini αδερφάκι του.
Το νέο Yaris Cross θα κινείται από το ίδιο υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και την απόδοση των 116 ίππων που χρησιμοποιεί και το απλό Yaris. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο τέταρτης γενιάς υβριδικός κινητήρας αυτός, θα εκπέμπει λιγότερα από 120 γρ. CO2 ανά χλμ. ως δικίνητο και 135 γρ. ως τετρακίνητο.
Φυσικά, η τετρακίνηση δεν είναι κάτι συνηθισμένο στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, γεγονός που κάνει το Yaris Cross να ξεχωρίζει. Ο θερμικός κινητήρας εσωτερικής καύσης θα έχει τη δυνατότητα να κινεί το αυτοκίνητο μόνος του, μεταδίδοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ αν οι αισθητήρες διαπιστώσουν χαμηλή πρόσφυση, τότε θα εμπλέκεται η τετρακίνηση, ενισχύοντας τον οδηγό στην αντιμετώπιση βροχής, χιονιού, λάσπης ή ακόμα κα άμμου.
Περισσότερες φωτογραφίες: