In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Κλέων Ζάχος

ΚΛΕΩΝ ΖΑΧΟΣ

Ένας ακόμη οδηγός από τη Θεσσαλονίκη, ο Κλέων Ζάχος, μέλος του Α.Ο.Θ. και αυτός. Ένας καθαρά ερασιτέχνης, λάτρης της ταχύτητας

Το αγωνιστικό ταξίδι του, ξεκινάει το 1976, σε έναν αγώνα auto cross, που διοργάνωσε ο Ο.Φ.Α. σε μια πίστα που υπήρχε εκείνο τον καιρό στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης, οδηγώντας ένα Fiat 128 coupe.

Τον αγώνα παρακολουθούσαν 10.000 θεατές και μαζί με αυτούς ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Β. Ελλάδος κος. Μαρινάκης, αλλά και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Μιχάλης Παπαδόπουλος (για να καταλάβετε πόσο σοβαρά αντιμετώπιζαν τότε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό).

Παρά την λάσπη που υπήρχε στην πίστα, ο Ζάχος κάνει το ντεμπούτο του σαν νέος οδηγός με τον καλύτερο τρόπο, κατακτώντας την 2η θέση του αγώνα με χρόνο 1’.18’’.06 (ο νικητής Κώστας Χαμπής με το NSU, έκανε 1’.17’’), εντυπωσιάζοντας τους θεατές με την οδήγηση του, αφού τις περισσότερες φορές το Fiat ήταν στις δυο ρόδες!

Επίσης πήρε άλλα δύο έπαθλα, της 1ης θέσης κατηγορίας Α άνω 1000 κ.εκ. και του νέου οδηγού.

Συνεχίζει να συμμετέχει σε αγώνες auto cross και την επόμενη χρονιά, 1977, και ο διευθυντής της Alfa RomeoSkoda  Κος. Λεοντόπουλος του εμπιστεύεται ένα αυτοκίνητο -και συγκεκριμένα το μοντέλο που είχε μόλις παρουσιαστεί- για να τρέξει σε έναν αγώνα για λόγους διαφήμισης. Ο αγώνας διεξήχθη, σε μια πίστα που υπήρχε στην περιοχή του Φοίνικα Θεσσαλονίκης, στο σημερινό γήπεδο του Ηρακλή. Αγώνας με ιδιαίτερη σημασία για τον Κλέων, αφού κατά την διάρκεια του, από τα μεγάφωνα της οργάνωσης ανακοίνωσαν ότι μόλις είχε γεννήσει η γυναίκα του!

Και ερχόμαστε στο 1978, όταν αρχίζει να συμμετέχει σε αγώνες εκτός πίστας, με το Ράλλυ Θερμαϊκού, οδηγώντας ένα Ford Escort RS 2000 με συνοδηγό τον Ανδρέα Καρολίνη. Με το αυτοκίνητο αυτό θα τρέξει και τα επόμενα χρόνια, έχοντας στο διπλανό κάθισμα διάφορους συνοδηγούς, όπως τον Δημήτρη Πασπάτη, τον Γιάννη Παμπούκη (τον ιδρυτή μας) και τον Αλέξανδρο Αντώνογλου, με εξαίρεση το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1979, όπου οδηγάει μια BMW 2002 Ti, με συνοδηγό τον Παναγιώτη Ηλιάδη.

Από την αρχή της εμπλοκής του σε αγώνες Ράλλυ, έδειξε ότι «το είχε», ο «εύσωμος Ζάχος» όπως τον αποκαλούν δημοσιεύματα της εποχής, εντυπωσιάζοντας σε κάθε αγώνα, με τους χρόνους που έκανε, χρόνοι που τον κατατάσσουν στους «μεγάλους» της Β. Ελλάδος.

Το 1982 τον βρίσκει πίσω από το τιμόνι ενός Fiat 131 Mirafiori και στο κάθισμα του συνοδηγού επιστρέφει ο Δημήτρης Πασπάτης.

Τα επόμενα χρόνια ο Κλέων περνάει στο στρατόπεδο της Opel, ετοιμάζοντας στην αρχή για το 1984 ένα Opel Kadett GT/E. Συνοδηγός του ο Αθανάσιος Βασιλόπουλος, εκτός από το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που το έτρεξε με τον Δημήτρη Πασπάτη και το Ράλλυ Θερμαϊκού με τον Δημήτρη Κουμποτή.

Καλύτερα αποτελέσματα η 5η θέση γενικής και 3η θέση κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Θερμαϊκού και η 8η θέση γενικής και 3η κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Κένταυρος.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο αγώνας μετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και είχε πολλές και αξιόλογες συμμετοχές, 53 τον αριθμό, από όλη την Ελλάδα. Ένας δύσκολος αγώνας με 9 ειδικές διαδρομές, 7 ασφάλτινες και 2 χωμάτινες. Και παρόλα αυτά ο Κλέων, με σχετικά πιο αδύναμο αυτοκίνητο από τον ανταγωνισμό, εντυπωσίασε με την απόδοση του, γράφοντας χρόνους πάντα μέσα στην δεκάδα γενικής, ξεσηκώνοντας τους θεατές με τα περάσματα του, κατακτώντας αυτή την 8η θέση στην γενική κατάταξη του αγώνα.

Βέβαια είχε και δύσκολες στιγμές όπως αυτή στο Ράλλυ Κιλκίς, που για την επιδιόρθωση ενός σπασμένου ψαλιδιού, η ομάδα του χρειάστηκε 29 λεπτά και τερμάτισε στην τελευταία θέση.

Το 1985 την θέση του Kadett GT/E παίρνει ένα Opel Ascona B 2000, αυτοκίνητο που θα μείνει κοντά του μέχρι το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας.

Από πλευράς συνοδηγών, το 1985 είναι δίπλα του ο Βασιλόπουλος Αθανάσιος, το 1986 ο Σάκης Χρυσαφούδης, το 1987 – 1989 ο Ανδρέας Λακόρτε.

Καλύτερα αποτελέσματα με την Ascona ήταν η 6η θέση γενικής και 1η θέση κλάσης Ε/16, στο Ράλλυ Μακεδονίας το 1989 με συνοδηγό τον Ανδρέα Λακόρτε, όπως και η 11η θέση γενικής και 3η θέση κλάσης Α/8 στο Ράλλυ Κένταυρος το 1985. Ένα πολύ καλό αποτέλεσμα αν αναλογιστούμε τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Ήταν Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, με 56 συμμετοχές και 13 χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές!

Επίσης έχει μια 3η θέση κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Θερμαϊκού το 1985, μια 4η θέση κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1987 και μια 5η θέση στην 4η ανάβαση Ζαγκλιβερίου το 1986.

Συμμετείχε συνολικά σε τέσσερα Ράλλυ Χαλκιδικής. Ένα με το Ford Escort το 1978, ένα με το Fiat131 Mirafiori το 1982, ένα με το Opel Kadett GT/E το 1984 και ένα με την Ascona B 2000 το 1985. Καλύτερο αποτέλεσμα στον αγώνα του 1984, 31η θέση γενικής και 10η θέση κλάσης Α/9.

Επίσης έχει συμμετάσχει και σε έναν αγώνα στην Βουλγαρία. Στο Ράλλυ Albena – Zlatni Piassatzi Sliven το 1985. Ένας αγώνας με αρκετά προβλήματα, αφού πρώτα χάθηκε στις σημειώσεις του ο συνοδηγός του και έκαναν περίπου 50 χιλιόμετρα παραπάνω και μετά έσπασε και το κάθισμα του. Αλλά παρόλα αυτά κατάφερε και τερμάτισε στην 34η θέση γενικής, 3ος Έλληνας και 7η θέση κλάσης Α/6.

Τελευταίος του αγώνας ήταν το 23ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το Σεπτέμβριο του 1989 με την Ascona B 2000 και συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Παρασκευόπουλο (7οι κλάσης Ε/16).

Οι τελευταίες του όμως αγωνιστικές εμφανίσεις ήταν τον Οκτώβριο του 1989 και πιο συγκεκριμένα στον πρώτο -και μοναδικό- αγώνα ταχύτητας στο Αιγίνιο, που διοργάνωσε ο Α.Ο.Θ. στις 15 Οκτωβρίου στο αυτοκινητοδρόμιο Ε.Π.Α.Μ.Α. (Ελληνική Πίστα Αγώνων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) και η συμμετοχή του στην 2η δεξιοτεχνία του Α.Ο.Θ. μέσα στον χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Έκθεσης Auto – Moto που γινόταν τις μέρες εκείνες.

Ένας όμορφος αγώνας με πλούσιο θέαμα που έδωσαν οι 97 συμμετέχοντες και μάλιστα υπό βροχή. Έτσι, λοιπόν το αγωνιστικό ταξίδι του Κλέων Ζάχου κλείνει, όπως ξεκίνησε πριν από 13 χρόνια σε μια πίστα, ασφάλτινη όμως τώρα. Και μάλιστα ήταν και νικητής, αφού έκανε τον καλύτερο χρόνο ημέρας με 2’.02’’.06, κερδίζοντας τον αγώνα και την κατηγορία Β 1300 κ.εκ. και άνω) εντυπωσιάζοντας τους χιλιάδες θεατές, όντας ο πιο θεαματικός οδηγός, αποσπώντας το χειροκρότημα τους.

Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι τα έσοδα από την συγκεκριμένη δεξιοτεχνία διατέθηκαν στο ίδρυμα Αυτιστικών παιδιών Β. Ελλάδος.

1976 – 1989, 13 χρόνια, 130 αγώνες, με πολλές διακρίσεις.

Συμμετείχε σε κάθε είδος αγώνα, από Ράλλυ, Ράλλυ Σπριντ, Αναβάσεις, Αγώνες ταχύτητος, Δεξιοτεχνίες και auto cross. Πράγμα που σημαίνει ότι αφιέρωσε πάρα πολύ από τον προσωπικό του χρόνο. Σε σημείο που η γυναίκα του η Κα. Ελένη (με τις πολύ καλές γνώσεις ζαχαροπλαστικής), πήγε στον Α.Ο.Θ. και έβγαλε πτυχίο κριτή – χρονομέτρη για να είναι όσο πιο πολύ μπορεί μαζί του!

Ο Κλέων, ο άνθρωπος που έβγαλε όλα τα παρατσούκλια των οδηγών, έτρεχε πρώτα από όλα για αυτόν, για να ευχαριστιέται πρώτα αυτός. Δεν τον ενδιέφεραν και πολύ τα αποτελέσματα, τα οποία έτσι και αλλιώς ερχόταν, από την εμπειρία που είχε και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό.

Αν και ο Κλέων Ζάχος σταμάτησε το 1989, έχει αφήσει μεγάλη παρακαταθήκη. Τα δυο αγόρια του ο Βαγγέλης και ο Σπύρος, (οδηγός – συνοδηγός) συνεχίζουν την ιστορία της οικογένειας και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία, το γονίδιο βλέπετε…

Related posts
FeaturesIn Pen & Ink

To FIAT 500 γίνεται 67 ετών!

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Michele Mouton: H μεγάλη κυρία των αγώνων αυτοκινήτου…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

F1: Σαν σήμερα η «μαύρη μέρα» στο Spa…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!