In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Δημήτρης Τσιτσικλής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΤΣΙΚΛΗΣ

Ένας ακόμη Θεσσαλονικιός, λάτρης της ταχύτητας και των αγώνων αυτοκινήτου ο Δημήτρης Τσιτσικλής. Αγαπημένη του μάρκα η Opel, αφού οδήγησε αλλά και συνοδήγησε μόνο σε μοντέλα της γερμανικής εταιρείας και μάλιστα σε όλα όσα ήταν στην παραγωγή τον καιρό εκείνο!

Πρώτη λοιπόν επαφή με τους αγώνες είναι το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1975 με ένα Opel Kadett A και συνοδηγό τον Ιωάννη Θωμαδάκη. Το 1976 οδηγεί ένα Opel Ascona Α 1.9, με τον Παναγιώτη Μποχωρίδη στο δεξί κάθισμα, ενώ το 1977 ένα Opel Manta Α 1.9 SR, με συνοδηγό τον Μιχάλη Μπέκα. Είναι η χρονιά που συμμετέχει και στους αγώνες auto cross που διοργανώνει ο Α.Ο.Θ. στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Τα επόμενα τέσσερα χρόνια (1978 έως και 1981) έχει στην κατοχή του ένα Opel Kadett GT/E, με το οποίο συμμετέχει ανελλιπώς σε όλους τους αγώνες της περιόδου εκείνης με διάφορους συνοδηγούς (όπως οι «Μακεδών», Γιώργος Τζιτζιλόγλου και Φώτης Μιχαηλίδης) και με το οποίο αρχίζουν και έρχονται και οι πρώτες επιτυχίες, ενώ με αυτό (Opel Kadett GT/E) συμμετείχε και σε τρία Ράλλυ Χαλκιδικής (1978 – 1979 – 1980).

Καλύτερα αποτελέσματα ήταν η 4η θέση γενικής και 1η θέση κλάσης 1/5 στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1979, η 12η θέση γενικής και η 5η κλάσης 2/9 στο Ράλλυ Χαλκιδικής του 1980 και η 11η θέση γενικής και η 6η κλάσης 2/5 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. επίσης της χρονιάς εκείνης.

Και ερχόμαστε στο 1982 όπου το Kadett GT/E αντικαθιστάτε από ένα πιο καινούργιο μοντέλο, μια Ascona B 2000, με την οποία θα συμμετέχει τα δυο επόμενα χρόνια, με συνοδηγό τον ‘’Μακεδών’’. Καλύτερο αποτέλεσμα η 12η θέση γενικής και 4η κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Χαλκιδικής του 1982.

Ο Δημήτρης Τσιτσικλής, όπως είπαμε και στην αρχή, είναι από τους ελάχιστους που έκατσαν και στα δυο καθίσματα του αγωνιστικού αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν όλο αυτό το χρονικό διάστημα που συμμετείχε ως οδηγός, έτρεξε και σε ορισμένους αγώνες σαν συνοδηγός. Αρχής γενομένης από το 1976, όταν τρέχει συνοδηγός στην Opel Ascona 1.9 SR του Παναγιώτη Μποχωρίδη, με καλύτερο αποτέλεσμα μια 3η θέση γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Θερμαϊκού.

Ανάμεσα στους αγώνες, έκαναν και ένα Ράλλυ Φθιώτιδος στην Λαμία, όπου τερμάτισαν 5οι γενικής κατάταξης και 1οι κλάσης 1/5 και το Ράλλυ Ακρόπολις της χρονιάς εκείνης, όπου δυστυχώς εγκατέλειψαν.

Την επόμενη χρονιά, το 1977, τρέχει σε ορισμένους αγώνες συνοδηγός του Ιωάννη Θωμαδάκη με Opel Manta, τερματίζοντας μάλιστα στο Ράλλυ Θερμαϊκού 7οι γενικής και 2οι κλάσης 1/5.

Το 1981 συμμετέχει συνοδηγός σε δυο αγώνες, ένα Ράλλυ Κένταυρος στο Βόλο με τον Βασίλη Τσομπανόπουλο οδηγό και ένα Opel Kadett GT/E και στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με τον Δημήτρη Τουρσουνίδη με Opel Ascona B 2000.

Τελευταία του χρονιά στους αγώνες αυτοκινήτου από την θέση του οδηγού είναι το 1983 με την Opel Ascona B 2000 και συνοδηγό την γυναίκα του Τσιτσικλή Ευμορφίλη. Καλύτερα αποτελέσματα που είχαν μαζί, ήταν η 3η θέση κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Μακεδονίας και η 4η κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

 

Σαν καλύτερη στιγμή της καριέρας του θεωρεί -όπως είναι φυσικό- την συμμετοχή του στο Ράλλυ Ακρόπολις και αντίστοιχα ως την πιο άτυχη το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1979. Όπου ενώ ήταν στη πρώτη θέση της κατηγορίας του και αρκετά ψηλά στην γενική κατάταξη, εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική διαδρομή του Κέδρινου Λόφου.

Αυτός είναι ο Δημήτρης Τσιτσικλής, ένας αγωνιζόμενος από την παλιά καλή εποχή των μηχανικών, όπως μας είπε… (αυτό αν θυμάστε μας το είπε και ο Κώστας Δαμίγος, ότι στην Ελλάδα δηλαδή τρέχουν οι πλούσιοι και οι μηχανικοί).

Ρομαντικός, καθαρά ερασιτέχνης, με πρώτο μέλημα η παρέα και η ευχαρίστηση, αλλά και σχολαστικός με την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Άφησε βέβαια και μια παρακαταθήκη, αφού ο υιός Βασίλης Τσιτσικλής δεν είναι μόνο ότι ανέλαβε την επιχείρηση (ελαστικά αυτοκινήτων), αλλά συμμετέχει και αυτός σε αγώνες Ράλλυ, όπως και ο ίδιος σαν οδηγός αλλά και σαν συνοδηγός, συνεχίζοντας την όμορφη διαδρομή, μέσα από τις Ειδικές Διαδρομές που χάραξε ο πατέρας του…

Related posts
In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Πορτογαλίας: Η αρχή του τέλους για το Group B…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportΧρήστος Κίτσος

F1 - Miami GP: Ο πιο σύγχρονος αγώνας στην Αμερική…

In Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!