Εδώ και αρκετό καιρό (περίπου 18 μήνες πριν) έγιναν ανακοινώσεις σχετικά με την ανανέωση του πρωταθλήματος της Formula 1, με πολλές προτάσεις να εξετάζονται με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα. Επιβεβαίωση για όλα αυτά αναμενόταν αρκετά νωρίτερα μέσα στη φετινή χρονιά, ωστόσο έπρεπε να περιμένουμε έως τώρα για να δούμε τι τελικά θα συμβεί, μετά και τη σχετική επιβεβαίωση από τη FIA.
Αρχικά το αγωνιστικό αυτοκίνητο. Έχουμε δει αρκετά πρωτότυπα όλον αυτόν τον καιρό, αλλά τα τελικά προσχέδια παρουσιάζουν τον τελικό σχεδιασμό των μονοθεσίων και πραγματικά μας αρέσουν!
Σύμφωνα με τη διοργάνωση της Formula 1, τα σημεία «κλειδιά» στα νέα μονοθέσια, τα οποία τα εναρμονίζουν και με τους νέους κανονισμούς, είναι τα εξής:
- Τα μονοθέσια θα είναι πιο εύκολα στην αγωνιστική τους χρήση στην πίστα.
- Ο ανταγωνισμός θα εξισορροπηθεί,
- Η νίκη θα κρίνεται από το πόσο καλά μια ομάδα ξοδεύει τον προϋπολογισμό της και όχι από το πόσο πολλά χρήματα δαπανά.
- Το άθλημα θα γίνει πιο ελκυστικό επενδυτικά για όσους ήδη συμμετέχουν και θα προσελκύσει ακόμα περισσότερους.
- Η διοργάνωση θα εξακολουθήσει να είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο αθλητικό γεγονός παγκοσμίως, ενσωματώνοντας την κορυφαία λέξη της τεχνολογίας.
Το πρώτο σημείο θα επιτυγχάνεται με πιο απλής σχεδίασης εμπρός και πίσω πτέρυγας, μειώνοντας τη ροή του αέρα κάτω από το μονοθέσιο. Έτσι το αγωνιστικό θα είναι πιο σταθερό και ακόμα πιο γρήγορο, χωρίς να απαιτεί τεράστιο κόστος για εξωπραγματικά αεροδυναμικά βοηθήματα, κάτι που δυσκόλευε έως τώρα και την κίνηση των μονοθεσίων, όταν αυτά βρίσκοντας πολύ κοντά το ένα με το άλλο.
Σύμφωνα με την F1, τα μονοθέσια που αγωνίζονται σήμερα χάνουν έως και το 40% της κάθετης αεροδυναμικής δύναμης όταν ακολουθούν από κοντά ένα άλλο μονοθέσιο και σκοπός του νέου σχεδίου των αγνωστικών είναι να μειωθεί το ποσοστά αυτό κατά 5 με 10%.
Η ενίσχυση του ανταγωνισμού θα επιτευχθεί με τη θέσπιση μέγιστου προϋπολογισμού. Η FIA σκοπεύει να επιβάλει όριο κόστους 175 εκατομμυρίων δολαρίων ανά ομάδα για κάθε αγωνιστική σεζόν. Αυτό θα είναι ένα σημαντικό βήμα εξισορρόπησης των πραγμάτων για τις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάποια κόστη δε θα περιλαμβάνονται στο παραπάνω όριο, όπως κόστος μάρκετινγκ, μισθοί οδηγών κ.ά.
Οι νέοι κανονισμοί θα περιορίσουν επίσης και τον αριθμό των αναβαθμίσεων που θα μπορεί να κάνει κάθε ομάδα μέσα σε μια σεζόν, ενώ θα μειωθεί και ο διαθέσιμος χρόνος για κάθε ομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα.
Τέλος αλλάζει και η οργάνωση του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, με τις ελεύθερες δοκιμές να συνδυάζονται με τη συνέντευξη τύπου των οδηγών (που τώρα γίνεται την Πέμπτη), ενώ τα αγωνιστικά θα περνούν σε συνθήκες parc fermé πριν την έναρξη του τρίτου γύρου των ελεύθερων δοκιμαστικών (εν αντιθέσει με τώρα που γίνεται πριν την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών).
Όλα αυτά ακούγονται πολλά υποσχόμενα και μένει να περιμένουμε ως την έναρξη του πρωταθλήματος για το 2021 έτσι ώστε να δούμε τις εξελίξεις στη διοργάνωση της Formula 1.