Εδώ και χρόνια ακούμε για τον ερχομό του Mazda RX-9, ενός διαδόχου για το RX-8 αλλά και για το παλαιότερο RX-7.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα: Mazda RX-7
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η κατάθεση μιας νέα πατέντας (δες εδώ) έδωσε πνοή στο εν λόγω σχέδιο, ενώ στις αρχές του φετινού έτους έγινε γνωστό πως παρά το ότι το νέο RX-9 θα είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, πιθανό να μη φέρει περιστροφικό κινητήρα.
Ωστόσο τα πράγματα άλλαξαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και νωρίτερα μέσα στον Απρίλιο μάθαμε ότι το επερχόμενο Mazda MX-30 θα κινείται από έναν μικρό και μοντέρνο κινητήρα ρότορα, που θα αναλαμβάνει το ρόλο της επέκτασης της ηλεκτρικής αυτονομίας.
«Άρα γιατί να μην έχει και το RX-9 έναν περιστροφικό κινητήρα;», θα ρωτήσει κάποιος. Μια νέα πατέντα λοιπόν, η οποία μόλις κατατέθηκε, κάνει λόγο για ένα νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο που βρίσκεται σε εξέλιξη και το οποίο χρησιμοποιεί περιστροφικό κινητήρα. Αυτό θα μπορούσε να βρίσκεται και κάτω από το καπό του νέου σπορ αυτοκινήτου της Mazda.
Το νέο αυτό -τετρακίνητο- κινητήριο σύνολο θα τροφοδοτεί τον εμπρός άξονα με δύο ηλεκτροκινητήρες, των οποίων ο ρόλος θα είναι να υποβοηθούν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είναι -καλά μαντέψατε- περιστροφικός. Οι ηλεκτροκινητήρες αυτοί, σύμφωνα με τα σχέδια θα παίρνουν ενέργεια από νέας σχεδίασης πυκνωτές και όχι από μπαταρίες, μειώνοντας έτσι σημαντικά το βάρος. Ο πίσω άξονας θα κινείται με τη σειρά του από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία 3.5 kWh.