Μετά από ατελείωτες ανανεώσεις στα σχέδια και την εξέλιξη του μοντέλου και μετά από διετή καθυστέρηση λόγω πανδημίας, η Automobili Pininfarina ανακοίνωσε ότι το πρώτο υπεραυτοκίνητο Battista παραγωγής κυκλοφόρησε. Μόλις 150 μονάδες θα παραχθούν συνολικά, με τιμές που ξεκινούν από περίπου τα 2 εκατομμύρια ευρώ!
Πίσω από την εξέλιξη του Battista βρίσκονται μερικά «μεγάλα» ονόματα, με τον πρώην οδηγό της Formula 1, Nick Heidfeld, να έχει προσθέσει στο μοντέλο την εμπειρία του ως οδηγός ανάπτυξης και τον απόφοιτο της Mercedes-AMG, Rene Wollmann, να χειρίζεται το πρόγραμμα εξέλιξης.
Κάτω από το φουτουριστικό και τυπικά ιταλικό αμάξωμα από ανθρακονήματα, δεν υπάρχει ένας V12 με υψηλή απόδοση, αλλά ένας συνδυασμός τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων και μιας μπαταρίας 120 kWh που η AutomobiliPininfarina λέει ότι θα ωθεί το Battista στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε «λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα»! Μεγάλες αξιώσεις από τον νέο Ιταλό κατασκευαστή, ο οποίος όμως διαθέτει και τα νούμερα για να τις υποστηρίξει.
Αρχικά, το Battista βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα που παραγγέλθηκε από την κροατική εταιρεία ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων Rimac. Οι ηλεκτροκινητήρες και οι μπαταρίες προέρχονται επίσης από εκεί, αλλά παρόλο που η τεχνολογία είναι κοινή, η Pininfarina έχει κάνει πολλή δουλειά για να διασφαλίσει ότι το όραμά της για το Battista παρέμεινε μοναδικό. Ως αποτέλεσμα, η Pininfarina έκανε σημαντική δουλειά στις συνολικές αναλογίες του Battista, μετακινώντας το παρμπρίζ κατά 180 χιλιοστά προς τα εμπρός, δίνοντάς του μια πιο παραδοσιακή ιταλική σιλουέτα κεντρομήχανου υπεραυτοκίνητου.
Δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι τοποθετημένοι σε κάθε άξονα, ο καθένας τροφοδοτεί έναν τροχό και δίνει στο Battista δυνατότητα πλήρους ανάπτυξης ροπής χωρίς την ανάγκη για βαριά και πολύπλοκα διαφορικά. Η συνολική ισχύς υπολογίζεται στους 1900 ίππους, με εκπληκτική ροπή 2300 Nm διαθέσιμη από στάση, επιτρέποντας στο Battista να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε «κάτω από δύο δευτερόλεπτα» και τα 300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα.
Τέλος, η Pininfarina αναφέρει μια εκτιμώμενη τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, ενώ το πακέτο μπαταριών των 120 kWh θα πρέπει να επιτρέπει μια πιθανή αυτονομία έως και 450 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.