full screen background image
Search
Δευτέρα 18 Ιούνιος 2018
  • :
  • :

Βλέπουμε το νέο Nissan Leaf…

Κρατώντας τα πρωτεία!

Η Nissan ήταν η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στη μαζική αγορά, με το πρώτο Leaf να εμφανίζεται πίσω στο μακρινό πλέον 2010.

Από το λανσάρισμα του Leaf μάλιστα, η Nissan κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 283.000 αυτοκίνητα, καθιστώντας το ένα από τα πιο περιζήτητα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως.

Με τον ανταγωνισμό να εξελίσσεται όμως και με τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κάνουν κινήσεις για νέα ηλεκτρικά οχήματα, ήταν καιρός για το Nissan Leaf να περάσει στο επόμενο επίπεδο καταθέτοντας και πάλι τα διαπιστευτήριά του ως ο πρωτοπόρος του χώρου της ηλεκτροκίνησης.

Σπορ αεροδυναμική εμφάνιση…

Το νέο Nissan Leaf φέρνει μαζί του έναν εντελώς νέο εξωτερικό σχεδιασμό, το οποίο φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη για τους περισσότερους.

Να θυμίσουμε ότι το απερχόμενο μοντέλο διέθετε αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω μέρος και οπίσθιο διαχύτη, επιτρέποντας στον αέρα να ρέει ομαλά κάτω από το όχημα, ενώ στο εμπρός μέρος, οι προβολείς αλογόνου ήταν ειδικά σχεδιασμένοι ώστε να ανακατευθύνουν τη ροή του αέρα μακριά από τους πλευρικούς καθρέφτες!

Η δεύτερη γενιά του Leaf βελτιώνει περαιτέρω τον αεροδυναμικό σχεδιασμό της, με τη Nissan να ισχυρίζεται ότι είναι πιο αποδοτικός έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να ταξιδέψουν πιο μακριά με μία μόνο φόρτιση, κάτι για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω…

Το νέο Leaf είναι χαμηλότερο, πιο κοντά στο έδαφος, επιτρέποντας μηδενική ανύψωση και μεγαλύτερη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, ενώ ένας πίσω προφυλακτήρας με καμπυλωτό σχεδιασμό σε συνδυασμό με τους νέους αεροδυναμικούς τροχούς μειώνουν, σύμφωνα με την εταιρεία, το συντελεστή οπισθέλκουσας του νέου Leaf, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό, όσο και αποδοτικό 0,28.

Το νέο σχέδιο είναι εμπνευσμένο από το IDS concept car που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015, καθώς και από τα πτερύγια ενός αεροπλάνου που επιτρέπουν τη συμμετρική ροή του αέρα!

Το νέο Nissan Leaf έχει ένα πιο σπορ σχεδιασμό σε σύγκριση με τον προκάτοχό του και ως εκ τούτου προσφέρει μια σημαντικά βελτιωμένη εμφάνιση.

Διαθέτει καθαρές και απλές γραμμές με κομψή σιλουέτα, ενώ η χαρακτηριστική V-Motion μάσκα και η «επιπλέουσα» οροφή υπογραμμίζουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Nissan, ακολουθώντας την πορεία άλλων μοντέλων της εταιρείας, όπως το νέο Micra.

Το νέο Nissan Leaf είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε αποχρώσεις του λευκού και του κόκκινου, σε μαύρο και γκρίζο χρώμα, καθώς επίσης και σε ένα νέο ελαφρύ χρώμα με βάση το πράσινο, αλλά και σε ασπρόμαυρη διχρωμία…

Ζωντάνια και τεχνολογία!

Το εσωτερικό στο νέο Nissan Leaf, ειδικά στο κομμάτι της κονσόλας, έχει σχεδιαστεί με βάση τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας και συνδυάζεται με μια επανασχεδιασμένη οθόνη πληροφοριών με απλή διαμόρφωση.

Ταυτόχρονα, σύγχρονα μέτρα μείωσης θορύβου έχουν εφαρμοστεί στο νέο Leaf για μια πιο ηχομονωμένη καμπίνα, ενώ και ο θόρυβος από τον ηλεκτροκινητήρα έχει μειωθεί.

Παράλληλα, η μπλε ραφή δίνει ζωντάνια στο εσωτερικό, κάνοντας την εμφάνισή της στα καθίσματα, στο πλαίσιο της πόρτας, στο υποβραχιόνιο και στο τιμόνι, χαρακτηρίζοντας το νέο Leaf ως μέλος της οικογένειας Nissan EV, ενώ ο διακόπτης του κινητήρα και ο επιλογέας του κιβωτίου έχουν μπλε λεπτομέρειες.

Υπάρχει επίσης διακόπτης τροφοδοσίας, πρίζα ρεύματος 12 Volt και θύρα USB, ενώ μια έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών βρίσκεται κεντρικά στο ταμπλό σε ματ απόχρωση, όπως το δερμάτινο τιμόνι.

Η οθόνη αφής παρουσιάζει ένα μετρητή ισχύος ως βασική ρύθμιση, αλλά οι χρήστες μπορούν επίσης να τη χρησιμοποιούν για να έχουν πρόσβαση στα συστήματα ασφαλείας της Nissan, καθώς και για τη χρήση του NissanConnect, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να αναζητά τοποθεσίες, ώρες λειτουργίας και διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.

Αυτόνομη οδήγηση + ηλεκτροκίνηση = Μέλλον!

Το νέο Leaf της Nissan διαθέτει την τεχνολογία αυτόνομη οδήγησης ProPILOT της εταιρείας και αυτό είναι στάνταρ στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Tekna.

Το ProPILOT επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί την αυτόνομη λειτουργία οδήγησης κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους με το πάτημα ενός κουμπιού, με το σύστημα να ελέγχει στη συνέχεια το τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.

Στο μέλλον, η Nissan σχεδιάζει το ProPILOT να είναι σε θέση να πλοηγεί το όχημα και σε διασταυρώσεις των πόλεων, αν και αυτό είναι ακόμα λίγα χρόνια μακριά…

Παράλληλα με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, το νέο Leaf διαθέτει και την τεχνολογία e-Pedal, που μετατρέπει το πεντάλ του γκαζιού σε ένα ηλεκτρονικό ποδόπληκτρο με το πάτημα ενός διακόπτη, επιτρέποντας στους οδηγούς να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματούν χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πεντάλ!

Η Nissan δηλώνει ότι το e-Pedal μπορεί να καλύψει το 90% των αναγκών του οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του να φέρει το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση σε ανηφόρα και να το κρατήσει στη θέση του, καθώς και να κινήσει πάλι το όχημα άμεσα.

Βέβαια, το συμβατικό πεντάλ του φρένου υπάρχει και χρησιμοποιείται για τις πιο απότομες καταστάσεις φρεναρίσματος, αλλά εκτός από αυτό, το e-Pedal έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση απλούστερη και πιο ελκυστική.

Ηλεκτροκίνηση στην πράξη…

Το νέο Nissan Leaf έχει αυτονομία 378 χιλιομέτρων (NEDC) σε μεικτή χρήση -ή 415 χλμ. σε αστική- και παρά το γεγονός ότι αυτά τα νούμερα μπορεί να ακούγονται εξωπραγματικά, πρόκειται για μια βελτίωση της τάξης του 50% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με τη Nissan να ισχυρίζεται ότι επιτυγχάνθηκε λόγω του ανανεωμένου σχεδιασμού και της νέας μπαταρίας.

Το νέο Leaf εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40kW, η οποία παρά το ότι είναι μόλις κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο, έχει το ίδιο ηλεκτρικό αποτύπωμα, ενώ μπορεί να φορτιστεί σε 16 ώρες με κανονικό φορτιστή 3kW, σε 8 ώρες με φορτιστή 7kW ή κατά 80% σε 40 λεπτά με έναν ταχυφορτιστή 50 kW.

Επιπλέον, η ισχύς βελτιώθηκε στο νέο Leaf σε σύγκριση με το παλιό μοντέλο, με αποτέλεσμα το νέο σύνολο, πέρα από αυξημένη αυτονομία, να αποδίδει 110 kW με ροπή 320 Nm και να μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 144 χλμ./ώρα, επιταχύνοντας από 0 έως 100 σε 7,9 δευτερόλεπτα.

Είναι καλό γιατί είναι απλό!

Ίσως το πιο πρωτοποριακό πράγμα στο νέο Nissan Leaf είναι ότι… δεν είναι και τόσο πρωτοποριακό, αφού σε μια εποχή που πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να προωθήσουν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνοντας τεράστια άλματα, η Nissan κάνει αυτό που ξέρει καλά και έχει φτιάξει ένα αυτοκίνητο για το παρόν, προσφέροντας μικρά αλλά σημαντικά πράγματα για το μέλλον.

Επίσης, το Leaf είναι ήδη εδώ και διατίθεται στην αγορά, σε αντίθεση με πολλά τολμηρά μοντέλα που αναπτύσσονται από άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα και πολλά δεν θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμα, ενώ όταν φτάσουν, το πιθανότερο είναι πως θα είναι ακριβά.

Για εκείνους λοιπόν, που ο τρόπος ζωής τους ταιριάζει με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό χάτσμπακ, το Nissan Leaf βρίσκεται στη χώρα μας και τους «κλείνει» θετικά το μάτι, χάρη στο νέο του σχεδιασμό, την καλή εργονομία, την αυξημένη αυτονομία, την αναβαθμισμένη ποιότητα και την δελεαστική -για ηλεκτρικό, οικογενειακό αυτοκίνητο- τιμή διάθεσης, που ξεκινάει από τις 32.990 ευρώ…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Περισσότερες φωτογραφίες: