full screen background image
Search
Τετάρτη 18 Ιούλιος 2018
  • :
  • :

Στις Σέρρες με BMW M2, M4 και M5! [VIDEO]

Τζόκερ!

Για πολλούς είναι απλώς ένα τυχερό παιχνίδι, ενώ για κάποιους άλλους βασικό μέλημα που τους έχει κυριέψει και προσπαθούν μανιωδώς να το «τύχουν» με σκοπό να φτιάξουν τη ζωή τους, ενώ για εμάς, τους φανατικούς εραστές του αυτοκινήτου, η συμβίωση -έστω και για λίγο- με κάποια ειδική και γρήγορη κατασκευή φτάνει και περισσεύει…

Όταν μάλιστα αυτή η κατασκευή αποτελεί προϊόν του θρυλικού M Division των Βαυαρών, δεν έχεις παρά μόνο να χαμογελάς με ευχαρίστηση και να ανυπομονείς…

Να ανυπομονείς μετρώντας μέρες, καθώς η πρόσκληση της BMW Hellas για οδήγηση στην πίστα, σου ήρθε καμιά 20αριά μέρες πριν τη μεγάλη στιγμή, ενώ στην ανυπομονησία σου έρχεται και σε αποτελειώνει το γεγονός πως αυτή τη φορά δε θα έχεις στη διάθεσή σου μόνο μία κατασκευή με το χαρακτηριστικό Μ, αλλά τρεις!

Την M2, την Μ4 και την ολοκαίνουργια Μ5. Ξέρεις… αυτή με τους 600 ίππους!

Και αν δεν είναι αυτό Τζακ Ποτ, τότε ποιο είναι;

Μέχρι τότε διάβασες πολλά για αυτές και έγραψες άλλα τόσα, σεβόμενος τόσο το κύρος τους, όσο και την υπόστασή τους, ενώ ακόμα θυμάσαι εκείνη τη ρημαδιασμένη Γενεύη (ανάθεμά την που σε αναστατώνει κάθε χρόνο) που είδες να αποκαλύπτεται η «μικρή» Μ, η Μ2 σε εκείνο το -κλασικό πλέον για την BMW- μπλε χρώμα, προκαλώντας σε να κάτσεις έστω και λίγο μέσα της.

Από τότε δέθηκες και άρχισες να την επεξεργάζεσαι μέσα και έξω…

Από μέσα σεμνή, με λίγα αλλά βασικά στοιχεία να υποδηλώνουν τη μοναδικότητα της έκδοσης και κάτω από το καπό ένας 6-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος σε σειρά κινητήρας που αποδίδει 370 ίππους με 465 Nm ροπής και στέλνει τη δύναμή του στον πίσω άξονα, ως είθισται για μοντέλο Μ.

Απ’ έξω γνήσιο «αλήτικο» στυλ με πρησμένα φτερά, διογκωμένους προφυλακτήρες, τέσσερις απολήξεις για την εξάτμιση και φουσκωμένους θόλους για να χωρούν τα αυξημένα μετατρόχια (είναι 5,5 εκατοστά πιο φαρδιά εμπρός και 8 πίσω σε σχέση με τη Σειρά 2) και οι ζάντες των 19 ιντσών, με αποτέλεσμα να σε μαγεύει…

Όπως και τώρα, χαζεύοντάς την στο πάρκινγκ του Αυτοκινητοδρομίου των Σερρών σε ουκ ολίγες μάλιστα χρωματικές παραλλαγές…

Δίπλα της η μεγαλύτερη αδερφή, η Μ4, επίσης σε κάθε δυνατό χρωματισμό, που αν μια φορά εντυπωσιάστηκες από τη μικρή, αυτή έχει το δικό της μεγαλοπρεπή τρόπο να σε μαγνητίζει…

Επίσης, αρκετά πιο πρησμένη από τις απλές εκδόσεις, αλλά όχι στο βαθμό της «μικρής»!

Αυτή έχει άλλον αέρα, με τον οποίο κάνει αισθητή την παρουσία της, ενώ εσύ προσεγγίζεις τις εκδόσεις με το πακέτο Competition που βρίσκονται επίσης στο οπτικό σου πεδίο…

Αυτές ξεχωρίζουν από τις «απλές» χάρη στις ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, στα μαύρα γυαλιστερά «φιλέτα» στη μάσκα, στις μαύρες απολήξεις των εξατμίσεων, στις 20άρες πολυάκτινες ζάντες και φυσικά στην υπερυψωμένη πλέον αεροτομή…

Από πλευράς κινητήρα, ο εξακύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας της M4 αποδίδει πλέον 450 ίππους (από 431 στην «απλή» έκδοση), με τους 19 επιπλέον ίππους να ρίχνουν και ένα δευτερόλεπτο στο πατροπαράδοτο 0-100 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα πλέον να γίνεται σε τέσσερα δευτερόλεπτα, με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Συνεχίζεις και προσπερνάς τα δεκάδες αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται από το σήμα Μ και βρίσκονται γύρω σου (από στέισον Μ550d και M760Li, μέχρι ότι συμβατικό μοντέλο εφοδιάζεται με Μ πακέτο) και ένα βαρύ γουργουρητό φτάνει για να χαλάσει την πρωινή σου ησυχία…

Είναι οι έξι νέες BMW M5 που άρχισαν να ζεσταίνονται για τους πρώτους γύρους στην πίστα…

Ο ήχος βαρύς, όπως αρμόζει άλλωστε σε έναν Βασιλιά και προέρχεται από ένα νέο V8 βενζινοκινητήρα 4,4 λίτρων που με τη βοήθεια της διπλής υπερτροφοδότησης αποδίδει 600 ίππους και 750 Nm ροπής, νούμερα που μέχρι πριν λίγα χρόνια συναντούσες μόνο σε εξωπραγματικές κατασκευές και πλέον οι «ατίθασοι» Βαυαροί χαρίζουν στην μπερλίνα τους!

Κοντοστέκεσαι και απλά ακούς…

Μεγαλείο που σε παρασύρει, μέχρι την ανακοίνωση των υπευθύνων για ενημέρωση. Ενημέρωση που έχει να κάνει με τον τρόπο διεξαγωγής του προγράμματος και το διαχωρισμό των ομάδων. Οι τελευταίες, τρεις σε αριθμό, ώστε να μπορέσει να ευχαριστηθεί ο κόσμος την εμπειρία.

Εσύ στη μία εκ των τριών, που θα ξεκινήσει με οδήγηση στην πίστα με τη νέα M5, θα συνεχίσει με προϊοντική ενημέρωση και διαγωνισμό στο ειδικά σχεδιασμένο Parkour (πες το και δεξιοτεχνία αν θες!) και θα κλείσει με οδήγηση στην πίστα των Μ2 και M4.

Προς στιγμή χαίρεσαι, μέχρι να ενημερωθείς ότι δε θα είσαι μόνος σου στην πίστα αλλά με γκρουπ το οποίο θα ηγείται ένας άνθρωπος της διοργάνωσης.

Μικρό το κακό σκέφτεσαι αφού στο πρώτο σκέλος με την οδήγηση της M5, πλοηγός θα είναι ο κ. Vladi Kulev -ή αλλιώς ο άνθρωπος της BMW Motorsport που «οδηγεί» όλο το BMW M Drive Tour ανά την Ευρώπη- και στο άλλο σκέλος της οδήγησης στην πίστα, αυτό με τις νέες M2 και M4, πλοηγός θα είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ο κ. Θωμάς Παπαπάσχος ή αλλιώς ο Mr. Driving Academy.

Εφησυχάζεις λοιπόν αφού ξέρεις ότι το ρυθμό θα δίνουν οι δύο προαναφερθέντες και πλέον η μόνη ανησυχία σου περιορίζεται στο «μη τύχω μόνο κανέναν αργό μπροστά μου»…

Όπως φυσικά και γίνεται αφού το μελέτησες…

Αρχικά νευριάζεις, αλλά σε δεύτερο χρόνο το ξανασκέφτεσαι και επεξεργάζεσαι καλύτερα το αυτοκίνητο μέχρι να ολοκληρωθεί ο γύρος, όπου και θα περάσεις μπροστά. Βλέπετε οι άνθρωποι της BMW προνόησαν (η οργάνωση ήταν σε υποδειγματικό επίπεδο) και κάθε ένα γύρο άλλαζε η σειρά, ώστε να μπορέσουν όλοι να βρεθούν στα «χνάρια» του Vladi…

Έτσι, μετά από δυο γύρους έχεις την τύχη να βρίσκεσαι πίσω από τον ανήσυχο πλοηγό και πλέον η εμπειρία σου αρχίζει να παίρνει άλλη διάσταση…

Εκείνος σε παρασύρει χωρίς να το καταλαβαίνεις, η Μ5 καταπίνει μέτρα και στροφές της πίστας και οι 600 ίπποι δείχνουν ότι δε θέλουν και πολύ για να αρχίσουν να καταστρέφουν λάστιχα και οδόστρωμα…

Δουλεύεις στο τετρακίνητο Mode -αλλά στο Sport- καθώς δεν επιτρέπεται να γυρίσεις στο πισωκίνητο (ναι αυτή η Μ5 γίνεται ότι θέλεις!) που απενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρονικά και αρχίζεις να δουλεύεις με γραμμές ακολουθώντας τον Vladi…

Αυτός όσο τον φτάνεις, τόσο ανοίγει, ενώ εσύ στρίβεις «όλο και με περισσότερα», εκτιμώντας το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης που σου χαρίζει την ιδανική αμεσότητα και πληροφόρηση, την ώρα που ακούς από τον ασύρματο το χαρακτηριστικό: «τσίμπα λίγο το φρένο στην είσοδο για να μετατοπίσεις το βάρος εμπρός και στο Apex κόλλα το γκάζι στο πάτωμα»…

Το κάνεις -αφού σίγουρα ξέρει καλύτερα από εσένα- και η Μ5 ανοίγει λίγο την τροχιά της γλιστρώντας με τα τέσσερα και εκτοξεύεται μέχρι την επόμενη στροφή, ενώ εσύ θαυμάζεις τον τρόπο με τον οποίο κρύβει τα 1.930 κιλά της και τον όγκο, καθώς μόλις πέρασες από το S της πίστας (Κ6, Κ7 και Κ8) ακλόνητος και ξεπερνώντας με πολλά την επόμενη αριστερή (Κ9) βουτάς για τα φρένα στην Κ10, όπου τα πνευμόνια σου πλέον μετατοπίζονται στο χώρο του κινητήρα…

Η M5 απτόητη, σου εμπνέει σιγουριά και λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης αργείς να καταλάβεις ότι ξανά έπιασες τον ίδιο γρήγορο ρυθμό με πριν και όταν το καταλάβεις βρίσκεσαι ήδη στα pit για αλλαγή οδηγού, καθώς κάπου εδώ τελείωσε η σειρά σου και ήρθε η σειρά του επόμενου τυχερού…

Εσύ πλέον στο πρόγραμμα έχεις την ενημέρωση και το διαγωνισμό στο ειδικά σχεδιασμένο Parkour, όπου πρώτα με μια Μ2 και στη συνέχεια με μια Μ4, διανύεις ουσιαστικά ένα Π (με τρία “S” στις τρεις πλευρές του) για να το περάσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να εγκλιματιστείς πριν την επόμενη είσοδο στην πίστα…

Αφού λοιπόν τελειώσεις το σχετικά ανιαρό για τον υπογράφοντα δεύτερο σκέλος, φτάνει η ώρα για να ξαναμπείς στην πίστα αυτή τη φορά με τη Μ2 αρχικά και με τη Μ4 να ακολουθεί, με την οποία και θα κλείσεις αυτή την ιδιαίτερη εμπειρία.

Αρχίζοντας με την Μ2, αυτή τη φορά έχεις για πλοηγό το Θωμά, ο οποίος με μια ειδικά διαμορφωμένη -σε περιπολικό- Μ2 δίνει το ρυθμό…

Βγαίνεις από τα pit στην ευθεία και η μικρή της Μ σχολής ξεδιπλώνει τις αρετές της. Μπορεί να μην επιταχύνει σαν την Μ5, αλλά έχει αυτό το κάτι για να σε κερδίσει…

Αρχικά ο ήχος, που από το ρελαντί σε ξεσηκώνει και όσο ανεβαίνουν οι στροφές γίνεται όλο και διεισδυτικότερος, σε… πρόστυχο μάλιστα βαθμό!

Εν συνεχεία το φοβερό στήσιμο που παρουσιάζει ένα εντελώς μονοκόμματο σύνολο, κάτι στο οποίο συντελούν οι κόμπακτ διαστάσεις, το καλοζυγισμένο πλαίσιο και η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, που δεν αφήνει περιθώρια για κλίσεις και στιγμιαίες αστάθειες του αυτοκινήτου.

Χαρίσματα πολλά με κυριότερο τον χρόνο προσαρμογής. Η μικρή ρουκέτα έχει το χάρισμα να σου ξεδιπλώνει γρήγορα τις αρετές της με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι οικεία μαζί της και να μην απαιτεί πολύ χρόνο για να μάθεις τα τερτίπια της, όπως η μεγαλύτερη αδερφή της, η Μ4.

Εκείνη, μπορεί να απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο για να εξοικειωθείς μαζί της, αλλά μόλις το κάνεις γίνεσαι αποδέκτης μιας αληθινής οδηγικής εμπειρίας.

Όσο για τη δική μας εμπειρία με την Μ4 στις Σέρρες, επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι έχει όση δύναμη χρειάζεσαι για να γράψεις χρόνους στη μεγαλύτερη και καλύτερη πίστα των Βαλκανίων, καθώς με οποιαδήποτε σχέση και αν έχεις επιλεγμένη στο 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο του διπλού συμπλέκτη η δύναμη είναι αστείρευτη από τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι τον κόφτη (7.600 σ.α.λ), την ώρα που σε κάθε άφημα του γκαζιού τα σκασίματα φτάνουν για να σε κάνουν να αλλαξοπιστήσεις και από εκεί που έβλεπες το τζόκερ σαν ένα απλό τυχερό παιχνίδι, πλέον παρακαλάς να… σου τύχει μήπως και ξανά βρεθείς κουρνιασμένος στα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματά της, μιας και είναι αυτή η οποία σε κέρδισε ανάμεσα στα τρία μυθικά μοντέλα του Μ Division!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ                                  M2                                  M4                               M5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Καύσιμο                                                Βενζίνη                                   Βενζίνη                                 Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                            2.979                                      2.979                                      4.395

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                 370/6500                          431/5500-7300                   600/5600-6700

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                465/1400-5560                    550/1850-5500                   750/1800-5600

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                      Διπ. ψαλίδια, αντιστρ.         Διπ. ψαλίδια, αντιστρ.        Διπ. ψαλίδια, αντιστρ.

Πίσω                                            Πολ. Συνδ., αντιστρ.            Πολ. Συνδ., αντιστρ.           Πολ. Συνδ., αντιστρ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                         Στους πίσω τροχούς             Στους πίσω τροχούς              Σε 2 ή 4 τροχούς

Κιβώτιο                                               7άρι M-DCT                          7άρι M-DCT                         8άρι M-DCT

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ          

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)     4468x1854x1410                  4671x1870x1383                 4965x1903x1473

Μεταξόνιο(χλστ.)                                  2693                                        2812                                         2982

Βάρος(κιλά)                                           1520                                         1572                                          1930

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                   390                                          445                                            530

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                       4,3                                            4,1                                              3,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)               250                                          250                                            250

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                   7,9                                           8,3                                            10,5

Εκπομπή CO2                                        185                                           194                                            241

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                               78.480                                   89.044                                      174.900

Περισσότερες φωτογραφίες: