full screen background image
Search
Τρίτη 21 Αύγουστος 2018
  • :
  • :

Αφιέρωμα: Peugeot 206 WRC [VIDEO]

To 206 WRC της Peugeot έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1999 και ανταποκρίθηκε αμέσως στις απαιτήσεις των νέων κανονισμών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 1998. Για τη δημιουργία του εργάστηκε όλο το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot Sport, δηλαδή περισσότερα από 80 άτομα!

Οι πρώτες δοκιμές του μοντέλου, άρχισαν τέσσερις μήνες μετά και ο τελικός στόχος επιτεύχθηκε στα τέλη του έτους, ενώ το 1999 το Peugeot 206 WRC ήταν έτοιμο να κάνει το ντεμπούτο του στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Αντικατέστησε το Peugeot 205 Τ16 Group B, το οποίο είχε μια πολύ επιτυχημένη πορεία στο WRC, αφού κατέκτησε δυο παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών, το 1985 με τον Timo Salonen και το 1986 με τον Juha Kankkunen.

Δυστυχώς αυτή η επιτυχημένη πορεία διεκόπη, όταν ο νέος κανονισμός του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος επέβαλε στις ομάδες που συμμετείχαν να εφαρμόσουν ριζικές τεχνολογικές αλλαγές.

Έπρεπε να κατασκευάσουν αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, εμπρόσθια τοποθετημένο κινητήρα με υπερσυμπιεστή και ιπποδύναμη 300 ίππων.

Για να περάσει όλη αυτή η δύναμη στους τροχούς χρειαζόταν η συνδρομή ηλεκτρονικών συστημάτων και νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που συμμορφωνόταν με τους νέους κανονισμούς, το 206 είχε το μικρότερο μέγεθος, πράγμα που δημιουργούσε πολλά προβλήματα στο τομέα του σχεδιασμού.

Ο κινητήρας ήταν τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, χωρητικότητας 2.000 κ.ε.κ. με κωδικό XU9J421 και η μέγιστη ισχύ του ήταν 300 ίπποι με περιοριστικό στόμιο 34 χιλιοστών.

Για την μετάδοση κίνησης υπήρχαν τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ενώ το εμπρόσθιο και οπίσθιο μηχανικά.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν X-trac, σειριακό και τοποθετήθηκε εγκάρσια για την ισορροπημένη κατανομή του βάρους.

Επιπλέον, το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικού έλεγχου κατασκευάστηκε από την Magneti Marelli και ένας μεγάλος αριθμός αισθητήρων ήλεγχε διαρκώς την πίεση, την θερμοκρασία, την ταχύτητα και όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου.

Για κάθε αγωνιστική σεζόν κατασκευαζόταν 15 με 20 καρότσες 206 WRC.

To 1999 ήταν κυρίως μια χρονιά δοκιμών και εναρμονισμού με τα νέα συστήματα των κανονισμών, ενώ οι επιτυχίες ήρθαν αμέσως μετά.

Τα επόμενα τρία χρόνια η Peugeot με το 206 WRC, κέρδιζε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Το 2000 ο Φινλανδός Markus Gronholm με τέσσερις νίκες (σε Σουηδία, Ν. Ζηλανδία, Φινλανδία και Αυστραλία), ο Gilles Panizzi με δύο (Γύρο Κορσικής και Σαν Ρέμο) και ο Francois Delecour, δώσανε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Peugeot με τα -τότε- νέα WRC cars.

Την επόμενη χρονιά, το 2001 μετά την αποχώρηση του Francois Delecour, η Peugeot ενισχύει την ομάδα της με τους Harri Rovanpera και Didier Auriol.

Οι τρεις νίκες του Markus Gronholm σε Φινλανδία, Αυστραλία και Μ. Βρετανία και οι τρεις που πέτυχαν οι υπόλοιποι (ο Harri Rovanpera σε Σουηδία, ο Didier Auriol σε Καταλονία και ο Gilles Panizzi στο Σαν Ρέμο) έφεραν το δεύτερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για την Peugeot Sport.

Η μεγάλη επιτυχία ήρθε το 2002, όταν με οκτώ νίκες σε 14 αγώνες πήρε το τρίτο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Markus Gronholm με πέντε νίκες (σε Σουηδία, Κύπρο, Φινλανδία, Ν.Ζηλανδία και Αυστραλία) και ο Gilles Panizzi με τρεις (Γύρος Κορσικής, Καταλονία και Σαν Ρέμο) ήταν αυτοί που έκαναν την κυριαρχία της Peugeot Sport εκείνης της χρονιάς να συγκρίνεται μόνο με την κυριαρχία του Michael Schumacher στην Formula1.

To 2003 άρχισε να δείχνει την ηλικία του το 206 WRC, οπότε αποσύρθηκε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και αντικαταστάθηκε από το 307 WRC.

Συνολικά λοιπόν η Peugeot με το 206 WRC κέρδισε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών (2000, 2001 και 2002) και δύο οδηγών (το 2000 και 2002 με τον Markus Gronholm), ενώ ταυτόχρονα το δημοφιλές αγωνιστικό της κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου Ράλλυ της Χρονιάς» το 2002.