full screen background image
Search
Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο VW Polo…

Η εποχή της ωρίμανσης…

…έφτασε για το Polo, το οποίο στη νέα του γενιά άλλαξε εμφάνιση, μεγάλωσε σε διαστάσεις, εφοδιάστηκε με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία του γκρουπ και διατίθεται πλέον στην ελληνική αγορά με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου, με τιμές που ξεκινούν από τις 13.400 ευρώ.

Έξι γενιές και 43 χρόνια!

Ναι καλά διαβάσατε! Το όνομα Polo έχει 43 χρόνια ιστορίας στην πλάτη του και μετράει πέντε απερχόμενες γενιές, ενώ από το 1975 που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά του μοντέλου, έχει αποκτηθεί από περισσότερους από 14 εκατ. ιδιοκτήτες σε όλο τον κόσμο!

Σήμερα, το δημοφιλές γερμανικό μοντέλο «μπαίνει» στην έκτη γενιά του, στην οποία ο μόνος συνδετικός κρίκος με το παρελθόν, είναι το όνομα, αφού όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς νέα!

Πρώτα απ’ όλα η πλατφόρμα, που είναι η MQB A0 (που γνωρίσαμε νωρίτερα στο νέο Ibiza) και είναι αυτή που βοήθησε τους ανθρώπους του γερμανικού εργοστασίου να διαθέτουν το νέο σούπερμίνι τους με αρκετά κινητήρια σύνολα, αλλά και να αυξήσουν τις διαστάσεις του αμαξώματος.

Έτσι, έχουμε 81 χλστ. περισσότερα στο μήκος (4.053 χλστ.), 69 χλστ. επιπλέον στο πλάτος (1.751 χλστ.) και 7 χλστ. λιγότερα στο ύψος (1.446 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 94 χλστ. -φτάνοντας τα 2.564 χλστ- και τα μετατρόχια κατά 62 χλστ. εμπρός (1.525 χλστ.) και 49 χλστ. πίσω (1.509 χλστ.), σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Η αύξηση αυτή των εξωτερικών διαστάσεων, έχει αντίκρυσμα και στο εσωτερικό, όπου έχουμε πλέον μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, αλλά και ένα αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 355 λίτρων.

Με αλλαγές που δε φαίνονται!

Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Polo έχει αλλάξει εντελώς σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, ωστόσο δεν αποτελεί ούτε το μοναδικό και κυρίως ούτε το σημαντικότερο σημείο που αντιπροσωπεύει την ανανέωση του μοντέλου.

Οι εμφανισιακές αλλαγές της νέας γενιάς, εντοπίζονται στα νέα φώτα εμπρός, στα επιπλέον νεύρα σε καπό και πλαϊνή μεριά, στους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στη νέα μάσκα και στα νέα πίσω φώτα, που μοιάζουν αρκετά με αυτά του Q2, της αδελφικής Audi.

Οι αλλαγές αυτές μπορεί να μην τροποποιούν εντελώς την εικόνα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά καταφέρνουν να δώσουν στο γερμανικό σουπερμίνι την απαραίτητη φρεσκάδα, ενώ σε συνδυασμό με το αυξημένο πλάτος του αμαξώματος, κάνουν το νέο Polo να αφήνει ένα πληθωρικό αποτύπωμα στο δρόμο.

Οι μεγάλες διαφορές…

…είναι στα ενδότερα, όπου πλέον έχουμε ένα πιο μοντέρνο εσωτερικό, με πολύ χρώμα και άφθονη τεχνολογία.

Αρχικά η σχεδίαση, η οποία στηρίχθηκε σε οριζόντιες γραμμές, με την κυριότερη αυτών (που διατρέχει το ταμπλό) να τροποποιείται χρωματικά ανάλογα με την έκδοση και να δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Στη συνέχεια, η προσφερόμενη πολυτέλεια, που χάρη στην υιοθέτηση ποιοτικών υλικών με ιδανική συναρμογή μεταξύ τους έχουμε ένα ποιοτικό εσωτερικό, θυμίζοντας κατασκευή ανώτερης κατηγορίας και χρημάτων, ενώ στο μοναδικό σημείο που υστερεί, είναι στις επενδύσεις των θυρών που υπάρχει σκληρό πλαστικό.

Σε αντίστοιχο υψηλό επίπεδο, κινείται και η τεχνολογία, καθώς στο ταμπλό υπάρχει μια υψηλής ευκρίνειας -και ταχύτητας- οθόνη αφής (από 6,5 έως 8 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) στην οποία επιβάτες και οδηγός μπορούν να βλέπουν τις εφαρμογές των σύγχρονων τηλεφώνων τους.

Ο τελευταίος μάλιστα, στις υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού μπορεί να έχει μπροστά του –αντί των κλασικών οργάνων- και την δεύτερη γενιά του ψηφιακού πίνακα (Active Info Display), τον οποίο συναντάμε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Και αν το δούμε και από πλευράς χώρων, εκεί θα καταλάβουμε πως η αύξηση στις εξωτερικές διαστάσεις βοήθησε πολύ στην ενίσχυση της χωρητικότητας και κυρίως της άνεσης του εσωτερικού χώρου, αφού τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω διαθέτουν πλέον ιδανικό χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, ενώ λόγω του αυξημένου πλάτους δε θα υπάρξουν στριμώγματα και… παράπονα στο πίσω κάθισμα.

Οι εποχές αλλάζουνε…

…τόσο για τα νέα μοντέλα, όσο και για τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, που διαμορφώνουν την στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο μέλλον.

Βλέπετε, το ότι το ντίζελ έχει κάνει τον κύκλο του στην Ευρώπη και σιγά-σιγά άρχισε να ξεθωριάζει, φαίνεται πως έχει επίδραση και στο ελληνικό κοινό, καθώς σύμφωνα με την Volkswagen μόνο το ένα στα τέσσερα Polo που πωλούνται στην αγορά μας είναι ντίζελ, με τα υπόλοιπα να είναι με κινητήρες βενζίνης και την παρτίδα βέβαια να κερδίζουν οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού TSI.

Σύμφωνα με την τάση αυτή λοιπόν, η γερμανική εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους κινητήρες βενζίνης και λανσάρει προς το παρών (στο μέλλον θα ακολουθήσει και ο 1.5 TSI EVO με τους 150 ίππους) το νέο σουπερμίνι της με δύο κινητήρια σύνολα ενός λίτρου και τρία επίπεδα ισχύος, ενώ υπάρχει διαθέσιμος και ένας πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων, με την έκδοση φυσικού αερίου (1.0 TGI) που ακολουθεί σύντομα να συμπληρώνει τη γκάμα.

Στη βάση των κινητήρων βενζίνης βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης MPI με τους 75 ίππους και στη συνέχεια δύο 1.000άριδες TSI, με τον πρώτο να αποδίδει 95 ίππους και τον δεύτερο 115 ίππους, ενώ αμφότεροι είναι διαθέσιμοι και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων.

Όσο αφορά τον μοναδικό διαθέσιμο πετρελαιοκινητήρα, αυτός είναι 1.600 κ.εκ. και αποδίδει 95 ίππους με 250 Nm ροπής, ενώ ο κινητήρας φυσικού αερίου που θα ακολουθήσει μέσα στο έτος, θα είναι ενός λίτρου με ισχύ 90 ίππων και διαθέσιμη ροπή 160 Nm.

Έμφαση στην ποιότητα…

…έδωσαν οι άνθρωποι του Βόλφσμπουργκ εκτός από την ολική κατασκευή του μικρού μοντέλου τους και στην οδηγική συμπεριφορά του.

Η τελευταία εμφανίζει ένα ποιοτικό -και ανώτερο της κατηγορίας- προσωπείο χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου, την πολύ καλή ηχομόνωση και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, που κάνει αρκετά σταθερό το μικρό αμάξωμα στις υψηλές ταχύτητες, ενώ απορροφάει με σχετική άνεση τις αρκετές κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων.

Παράλληλα, καταφέρνει και περιορίζει αρκετά τις κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες εναλλαγές πορείας, με αποτέλεσμα να μπορείς να κινηθείς σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς.

Σε εκείνους τους ρυθμούς, εκτιμάς το ακριβές τιμόνι, αλλά «γκρινιάζεις» για την ελαφριά αίσθησή του, που στερεί πόντους από την οδηγική απόλαυση, παρόλο που κάνει το νέο Polo αρκετό ευέλικτο μέσα στα αστικά κέντρα.

Νέα εποχή!

Παρά τις όποιες ομοιότητες με την προηγούμενη γενιά σε εμφανισιακό επίπεδο, η νέα γενιά του Polo δεν είναι απλά μια διαφοροποιημένη επιλογή στην κατηγορία, αλλά μια άψογα σχεδιασμένη πρόταση που ξεκινά μια νέα εποχή για το μοντέλο, καθώς αυτό εμφανίζεται πιο ώριμο από ποτέ, μέσα από μια πιο ποιοτική προσέγγιση.

Συμμάχους του σε αυτή την προσέγγιση έχει τη μοντέρνα εμφάνιση, την προσφερόμενη πολυτέλεια, τις άφθονες τεχνολογίες, τις δυνατότητες εξατομίκευσης, τους αυξημένους χώρους, τους εξελιγμένους κινητήρες και φυσικά τις λογικές τιμές κτήσεις που λανσάρεται το μοντέλο στην ελληνική αγορά.

Αναφορικά με αυτές, το νέο γερμανικό σουπερμίνι διατίθεται με τιμές που ξεκινούν από τα 13.400 ευρώ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 75 ίππων (1.0 MPI) και φτάνουν μέχρι τα 20.100 ευρώ για την υπερ-πλούσια πετρελαιοκίνητη έκδοση (Highline) με τους 95 ίππους και το DSG των επτά σχέσεων.

Προσθέτοντας στα παραπάνω και την πληθώρα των προσφερόμενων συστημάτων ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και τα Front Assist (Σύστημα επιτήρησης χώρου), Pedestrian Monitoring (Σύστημα αναγνώρισης πεζών), Fatique Detection (Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού) και Multi-collision Brake (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων) που βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό της κάθε έκδοσης, μπορούμε με ευκολία να αναγνωρίσουμε ένα μοντέλο ικανό να καθορίσει νέα πρότυπα στην κατηγορία των σουπερμίνι και να κερδίσει με… το «σπαθί» του το αγοραστικό κοινό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                       1.0MPI       1.0TSI         1.0TSI         1.6TDI       1.0TGI

Καύσιμο                                     Βενζίνη       Βενζίνη         Βενζίνη        Πετρέλαιο     Φυ.Αερ.

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                  999               999               999                1.598             999

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)       75/6200     95/5500       115/5500       95/4000      90/5800

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)          95/3000    175/2000     200/2000     250/1500    160/1800

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                    Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                                           Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                                     4053x1751x1446

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                                  2564

Βάρος(κιλά)                                 1105            1145               1155                    –                  1260

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                                     355

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)             14,9            10,8                 9,5                     –                    11,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)     170             187                  200                    –                    183

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή         4,7              4,4                   4,7                    3,7                   –

Εκπομπή CO2                               108             101                  107                    97                   –

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                      13.400        14.050            16.300            16.600          15.990

Περισσότερες φωτογραφίες: