full screen background image
Search
Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Seat Arona…

Στο ψαχνό…

…«βαράει» η Seat όπου μετά την πρώτη απόπειρά της στην κατηγορία των SUV την περσινή χρονιά με το Ateca, εμπλουτίζει πλέον την γκάμα της με ένα νέο crossover, στοχεύοντας στον πυρήνα της ταχύτερα αναπτυσσόμενης κατηγορίας στην Γηραιά Ήπειρο, αυτή των κόμπακτ SUV.

Μεγάλες στιγμές…

…φαίνεται πως ζει το ισπανικό εργοστάσιο που σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας σημειώνει νούμερα που έχει να γράψει από το 2001 (δες εδώ), μέσω μιας άκρως επιθετικής προϊοντικής πολιτικής τη φετινή χρονιά, που ξεκίνησε με την ανανέωση του Leon, τη δημιουργία του νέου Ibiza και την εισαγωγή στην αρκετά δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV με το νέο Arona, ενώ στο προσεχές μέλλον θα ακολουθήσει και ένα μεγάλο SUV για να συμπληρωθεί το καρέ της επιτυχίας!

Βλέπετε, η τοποθέτηση του Luca De Meo στο τιμόνι της εταιρείας πέρα από το να φέρνει διακρίσεις για τον ίδιο (δες εδώ), έχει φέρει και την απαραίτητη φόρα στην εταιρεία και αυτό φαίνεται στην πράξη, αφού πλέον ο Ισπανός κατασκευαστής με τις προτάσεις του μπορεί να καλύψει το 75% της αγοράς.

Εστιάζοντας στη νέα πρόταση της εταιρείας…

…το Arona, αυτό βασίζεται στο πάτωμα του Ibiza (MQB A0), αλλά με τις απαραίτητες αλλαγές είναι μεγαλύτερο σε μήκος (κατά 79 χλστ.) φτάνοντας τα 4.138 χλστ. και σε ύψος (κατά 99 χλστ.) φτάνοντας πλέον στα 1.552 χλστ., ενώ μόνο το μεταξόνιο φαίνεται να δέχτηκε τη μικρότερη αύξηση, αυτή των δύο χιλιοστών, φτάνοντας τα 2.566 χλστ.

Επιπλέον, αυξήθηκε και η απόσταση από το έδαφος (190 χλστ.) χάρη στη νέα ψηλότερη ανάρτηση και στα ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ, ενώ στον τομέα της εμφάνισης, τα τρίγωνα φωτιστικά σώματα εμπρός, τα νεύρα σε ολόκληρο το αμάξωμα και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, φανερώνουν το καθένα με τη σειρά του την ομοιότητα με το ισπανικό σουπερμίνι.

Αντίστοιχα…

…ομοιότητες σε σχέση με το Ibiza συναντούμε και στο εσωτερικό, καθώς ο σχεδιασμός του είναι όμοιος με εκείνο, αλλά σε ένα αρκετά πιο ευρύχωρο περιβάλλον.

Εδώ, φαίνεται πως η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει παίξει το ρόλο της, αφού οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, την ώρα που ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος ακόμα και από το Leon (400 λίτρα έναντι 380).

Από πλευράς τεχνολογίας, έχουμε ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει το γκρουπ με μια οθόνη αφής 8 ιντσών να δεσπόζει στο ταμπλό, που συνδέεται με όλα τα σύγχρονα κινητά μέσω Apple Car Play και Android Auto, επαγωγική φόρτιση κινητού στη βάση της κονσόλας, ενώ στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα είναι διαθέσιμος και ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Με έξι επιλογές και μια πρωτοτυπία!

Στους κινητήρες που κινούν το Arona έχουμε έξι επιλογές και μια πρωτοτυπία για την κατηγορία των κόμπακτ SUV, με τις τρεις να είναι βενζινοκίνητες, τις άλλες δύο πετρελαιοκίνητες και την τελευταία να κινείται με φυσικό αέριο, κάτι που συναντούμε για πρώτη φορά σε όχημα αυτής της κατηγορίας.

Στους κινητήρες βενζίνης, έχουμε έναν TSI ενός λίτρου με 95 ίππους στη βάση, έναν –επίσης- 1.000άρη με 115 ίππους και έναν 1,5 λίτρων TSI με 150 ίππους, με τον ενδιάμεσο μόνο (με τους 115 ίππους) να μπορεί να εφοδιαστεί με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), ενώ όλοι οι υπόλοιποι συνεργάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων.

Στους κινητήρες πετρελαίου τώρα, έχουμε δύο επιλογές με κοινό παρονομαστή τα 1,6 λίτρα, όπου η «μικρή» έκδοση αποδίδει 95 ίππους και η «μεγάλη» 115, ενώ μόνο στη «μικρή» έκδοση υπάρχει η επιλογή του DSG κιβωτίου.

Στην πρωτοτυπία τώρα, ο κινητήρας αυτός πρόκειται για μια έκδοση φυσικού αερίου (CNG) η οποία θα είναι ενός λίτρου με απόδοση 90 ίππων και θα είναι διαθέσιμη από το δεύτερο μισό του 2018.

Σε δικά μας λημέρια…

…έγινε η πρώτη πανελλήνια παρουσίαση του μοντέλου στους ανθρώπους του ειδικού τύπου, όπου με αφετηρία τον Διεθνή Αερολιμένα «Μακεδονία» και τερματισμό πάλι εκεί, είχαμε τη δυνατότητα να πάμε μέχρι την «Καταλονία», όπως βλέπετε και από την παρακάτω φωτογραφία…

Προφανώς και πρόκειται για συνωνυμία, καθώς το συγκεκριμένο χωριό βρίσκεται στην Πιερία, ενώ μάλλον αδύνατο φαντάζει το σενάριο να ταξιδέψει κανείς μέχρι την Ισπανία μέσα σε λίγες ώρες και να προλάβει να δει, να επεξεργαστεί και να οδηγήσει ένα νέο μοντέλο…

Στα εγχώρια λοιπόν, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο Arona με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα (των 115 ίππων) και το μηχανικό 6άρι κιβώτιο σε εθνική οδό αλλά και επαρχιακά τμήματα με διαδοχικές στροφές.

Στην εθνική οδό, το νέο μικρό SUV της Seat καταφέρνει και μετακινείται με ικανοποιητική άνεση και ασφάλεια και μόνο στις υψηλές ταχύτητες κάνουν αισθητή την παρουσία τους κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, μεταξύ 6 και 7 λίτρων/100χλμ.

Στα «στριφτερά» κομμάτια τώρα, το Arona δείχνει να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αφού μπορεί, χάρη στην ικανοποιητική δύναμη του κινητήρα, να καταπίνει τη μία στροφή μετά την άλλη, την ώρα που η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις. Μοναδικό μειονέκτημα σε αυτούς, τους γρήγορους ρυθμούς, φαίνεται να είναι η ελαφριά αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, που δεν υστερεί όμως σε πληροφόρηση.

Όσο αφορά στην κατανάλωση, παρά την αρκετή πίεση και τον αυξημένο ρυθμό, αυτή δύσκολα καταγράφει νούμερα άνω των 8 λίτρων/100χλμ.

Διάνα!

Διάνα φαίνεται να πετυχαίνει η Seat με τη νέα της πρόταση στη εξαντλητική μάχη της ολοένα και αναπτυσσόμενης μόδας των crossover, αφού το ολοκαίνουργιο Arona ήρθε με φόρα για να διεκδικήσει το κομμάτι της κατηγορίας που του αναλογεί, ενώ με την εντυπωσιακή εμφάνισή του, τους πλουσιοπάροχους χώρους, τους οικονομικούς -αλλά και αποδοτικούς κινητήρες- και το άκρως ενδιαφέρον οδηγικό του προφίλ, έχει όλες τις αρετές για να διακριθεί, όπως άλλωστε του αξίζει.

Αν τώρα σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε και την πολύ καλή τιμολογιακή τοποθέτηση του μοντέλου στην αγορά, με τις βασικές τιμές να ξεκινούν από τα 14.900 ευρώ (1.0TSI 95HP) και να καταλήγουν στα 20.800 ευρώ (έκδοση FR με τον 1.6 TDI και τους 115 ίππους), τότε δε μιλάμε απλά για ακόμα μία πρόταση της κατηγορίας, αλλά για ένα νέο σημείο αναφοράς…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ