full screen background image
Search
Τρίτη 21 Αύγουστος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Nissan Juke Nismo RS 4WD X-Tronic…

Βαριά υπογραφή!

Αναμφίβολα, το όνομα Nismo φτάνει από μόνο του για να περιγράψει ευθύς εξαρχής το τι πρόκειται να ακολουθήσει, καθώς η Nismo είναι το αγωνιστικό τμήμα της Nissan και από το 1984, πέρα από το να δρέπει δάφνες στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο στερέωμα, έχει καταφέρει να κάνει και κάθε κατασκευή με την υπογραφή της ξεχωριστή και ιδιαίτερη…

Αυτή τη φορά, οι μηχανικοί του τμήματος έβαλαν στο στόχαστρο το Juke και μάλιστα σε μία νέα τετρακίνητη εκδοχή, που έρχεται να καλύψει τους ανήσυχους οδηγούς που δεν τους έφτασε η δικίνητη…

Για γνώστες και μη…

Πρόκειται για μια «ειδική» κατασκευή που για να επιδείξει πλήρως τις δυνατότητές της πρέπει αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, αλλά και εκείνος που κοιτάει, να ξέρει τι είναι αυτό που βρίσκεται δίπλα του.

Για αυτούς, τους γνώστες, η υπογραφή και μόνο της Nismo φτάνει για να τους κάνει να κοντοσταθούν και να δείξουν τον προβλεπόμενο σεβασμό.

Για τους μη γνώστες, οι διαφοροποιήσεις στην εξωτερική εμφάνιση, φτάνουν για να αναδείξουν την ιδιαιτερότητα του μοντέλου και να τους βάλουν σε υποψίες ότι αυτό που παρατηρούν δεν είναι ένα «απλό» Juke.

Στην έκδοση Nismo RS, η εξωτερική εμφάνιση είναι ακόμα πιο υπερβολική από την… παραδοσιακή του Juke, αναδεικνύοντας το χαρακτήρα της κατασκευής, όπου έχουμε μια κόκκινη γραμμή να διατρέχει το κάτω μέρος των θυρών, κόκκινους καθρέφτες, «φουσκωμένους» προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, αεροτομή, ζάντες 18 ιντσών και έναν μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος που φιλοξενεί μέσα του την -επίσης- μεγάλη απόληξη της εξάτμισης, ενώ φυσικά δεν λείπουν τα λογότυπα Nismo RS τόσο από τη μάσκα, όσο και από την πέμπτη πόρτα.

Κλίμα πολέμου!

Στο εσωτερικό η εικόνα ξεκάθαρη και με την είσοδό σου σε αυτό μπαίνεις σε κλίμα πολέμου!

Μπορεί να μην τροποποιείται αισθητά σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του μοντέλου, αλλά τα μπάκετ καθίσματα της Recaro που φέρουν την υπογραφή της Nismo στην πλάτη τους, η εφαρμογή υφάσματος τύπου αλκαντάρα στο επάνω τμήμα των οργάνων και στο μισό τιμόνι (το άλλο μισό είναι επενδυμένο με δέρμα), η κόκκινη ραφή στην κορυφή του τιμονιού -που σου δείχνει που είναι η ευθεία- και οι μεταλλικές πεταλιέρες, φτάνουν για να σου υποδείξουν ότι έχεις να κάνεις με μία δημιουργία με αγωνιστικά γονίδια.

Κάθεσαι στην κυριολεξία βυθισμένος και θυμάσαι την τελευταία φορά που «έκανες» μια ειδική διαδρομή στα εγχώρια Ραλλύ, ενώ βρίσκεις εύκολα τη θέση που θα σε κάνει να εκτελέσεις οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα σου, παρότι θα ήθελες το τιμόνι να ρυθμίζεται και ως προς το διαμήκη άξονα.

Η ουσία του πράγματος…

…βρίσκεται κάτω από το καπό, όπου υπάρχει ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, που με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 214 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή που αγγίζει τα 250 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 2.400 έως τις 6.000 σ.α.λ.

Ο κινητήρας αυτός συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο X-Tronic (CVT) οκτώ προεπιλεγμένων σχέσεων και η δύναμή του «περνάει» στην άσφαλτο και από τους τέσσερις τροχούς επιλεκτικά, μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται αριστερά του τιμονιού και σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς είτε μόνο με την κίνηση εμπρός, είτε με την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μέσω του Torque-Vectoring System.

Η λειτουργία αυτού τόσο απλή, αλλά και τόσο αποτελεσματική, αφού μέσω αισθητήρων ελέγχεται η ταχύτητα, το σπινάρισμα των τροχών και η γωνία του τιμονιού και έπειτα μοιράζεται η ροπή και στους τέσσερις τροχούς αυτόματα. Αυτό προσδίδει σίγουρα πόντους στην σπορ οδηγική συμπεριφορά του τετρακίνητου Juke Nismo RS, την ώρα όμως που απουσιάζει το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό που βρίσκουμε στη δικίνητη έκδοση, ενώ διαφορετική είναι και η ανάρτηση, καθώς μπορεί να υπάρχουν και εδώ γόνατα ΜακΦέρσον με αντιστρεπτική δοκό εμπρός, αλλά πίσω πλέον έχουμε πολλαπλούς συνδέσμους, αντί του ημιάκαμπτου άξονα που έχει η έκδοση 2WD.

Στη «σωστή» διαδρομή, με το «σωστό Juke»!

Το χρονικό διάστημα που έχεις ένα αυτοκίνητο στην κατοχή σου, άλλες φορές δείχνει μεγάλο και άλλες μικρό, παρά τον κοινό παρονομαστή που είναι συνήθως οι ίδιες -σε αριθμό- μέρες.

Στις περιπτώσεις που μιλούμε για μια ειδική, γρήγορη έκδοση πάντα δείχνει λίγο, με αποτέλεσμα να ψάχνεις απευθείας την ιδανική διαδρομή που θα σε κάνει να απολαύσεις το αυτοκίνητο!

Έτσι και εμείς, χωρίς χάσιμο χρόνου και απερισκεψίες, «βάλαμε» το τετρακίνητο Juke Nismo RS στις ειδικές του Χολομώντα, που αυτήν την χρονική περίοδο επιφυλάσσουν κινδύνους λόγω των υγρών δροσερών ημερών, αλλά σε κάθε περίπτωση φαντάζουν το ιδανικό τερέν για να βγουν συμπεράσματα.

Η ψυχολογία ανεβασμένη και η διάθεση «γυρισμένη» στο Mode που θέλουν οι πιο σκληροπυρηνικές καταστάσεις, αφού η εξαιρετική θέση οδήγησης σε κάνει να αισθάνεσαι εντός αγωνιστικού κλίματος.

Η πρώτη εντύπωση είναι πως έχεις δύναμη, αλλά δυστυχώς χαραμίζεται χάρη στη λειτουργία του κιβωτίου, αφού μπορεί να ανεβαίνουν μεν γρήγορα στα κόκκινα οι στροφές του κινητήρα, αλλά παραμένουν συνεχώς εκεί, καθώς το κιβώτιο είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Αυτό σε κάνει αυτομάτως να επιλέγεις τη χειροκίνητη λειτουργία του, με τις αλλαγές να γίνονται μέσα από τα μεγάλα σταθερά Paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Η κατάσταση βελτιώνεται αλλά σίγουρα δεν τελειοποιείται, την ώρα μάλιστα που το εμπρός μέρος έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά του.

Αυτό σε κάνει να απορείς αρχικά, μέχρι να συνειδητοποιήσεις ότι έχεις ξεχάσει την μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς και δεν έχεις επιλέξει την τετρακίνηση.

Με την επιλογή αυτής, αλλάζει ριζικά η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και πλέον έχεις στα χέρια σου μία από τις πιο διασκεδαστικές κατασκευές, καθώς πλέον έχει μειωθεί αισθητά η υποστροφή, έχει αυξηθεί η πρόσφυση και το πίσω μέρος ανοίγει ομαλά και προοδευτικά την τροχιά του, ενώ εσύ γίνεσαι αποδέκτης ακόμα μιας οδηγικής εμπειρίας.

Λίγο από όλα!

Η τετρακίνητη έκδοση Nismo RS του Juke είναι ικανή να καλύψει όλες τις πιθανές ανάγκες του ανήσυχου νέου ή μη, αφού χάρη στο χαρακτήρα της, μπορεί να καλύψει τόσο τις καθημερινές μετακινήσεις, τις φυσιολογικές μεταφορικές ανάγκες και να κερδίσει τα βλέμματα στο πέρασμά της, την ώρα μάλιστα που ο ιδιοκτήτης της θα μπορέσει να την απολαύσει στον ελεύθερό του χρόνου σε ορεινές διαδρομές που η μία στροφή διαδέχεται την άλλη ή που απαρτίζονται από εύκολα εκτός δρόμου κομμάτια.

Αρκεί αυτός να συμβιβαστεί με τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, την σχετικά υψηλή κατανάλωση και τη σχετικά αυξημένη τιμή κτήσης (από 34.200 ευρώ), την ώρα όμως που θα είναι κάτοχος ακόμα μιας ιδιαίτερης κατασκευής που φέρει την βαριά υπογραφή της Nismo επάνω της…

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Λειτουργία τετρακίνησης, Στήριξη καθισμάτων, Ατμόσφαιρα εσωτερικού, Εμφάνιση, Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: Αυτόματο κιβώτιο, Κατανάλωση, Ρυθμίσεις τιμονιού, Ορατότητα προς τα πίσω, Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                              1.6T

Καύσιμο                                                           Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.618

Κύλινδροι                                                     4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                          214/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        250/2400-6000

Θέση                                                      Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                             2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                 79,7 x 81,1

Σχέση συμπίεσης                                           9,5:1

Κιλά/ίππο                                                        6,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός               Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιατρεπτική δοκός

Πίσω                               Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                              Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                            Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                  Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                           Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                         2,8

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                      10,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Επιλεκτική τετρακίνηση

Κιβώτιο                    Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                 18×7,0J

Υλικό                                                       Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών               Continental ContiSportContact SP

Διάσταση ελαστικών                       225/45 ZR18

Ρεζέρβα                                        Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)      4165x1765x1565

Μεταξόνιο(χλστ.)                                     2530

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                    1525

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                        1505

Βάρος(κιλά)                                              1446

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                      207

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                          8,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                  200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                      7,4

Μέση τιμή δοκιμής                                 11,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                            13,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                            9,1

Αυτονομία(χλμ.)                                      414

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                 50

Εκπομπή CO2                                          169

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                 34.200

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: