full screen background image
Search
Δευτέρα 18 Ιούνιος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Volvo S90 D4…

Αριστοκρατία!

Στην ανώτερη τάξη εισέρχεται η Volvo με το νέο S90, που ήρθε με συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, εντυπωσιακή εμφάνιση και άφθονη πολυτέλεια για να αποσπάσει το δικό του κομμάτι από τη γερμανοκρατούμενη κατηγορία των πολυτελών σεντάν και να γίνει ένα σύμβολο της ελίτ κοινωνίας…

Μέρος της υψηλής κοινωνίας!

Αναμφίβολα η απεξάρτηση της Volvo από τη Ford κατάφερε και μετάλλαξε εντελώς τη σουηδική μάρκα σε σχέση με το παρελθόν επιτρέποντάς της να εισέρχεται όλο και πιο δυνατά σε κάθε κατηγορία, με το εκάστοτε μοντέλο της να αποτελεί μέρος της υψηλής κοινωνίας.

Η αρχή έγινε με το XC90 και η συνέχεια γίνεται τώρα με το S90, που ήρθε για να αντικαταστήσει το S80 και να αποτελέσει τη νέα ναυαρχίδα των Σουηδών, ενώ παράλληλα ενισχύει και την εταιρική ταυτότητα της μάρκας.

Στο τελευταίο συντελεί κυρίως η εμπρός όψη, όπου συναντούμε τα γνώριμα (από το XC90) πλέον φωτιστικά σώματα LED που σχηματίζουν «το σφυρί του Θωρ».

Στην πλαϊνή όψη σχηματίζεται μια δυναμική σιλουέτα εξαιτίας της υιοθέτησης του τρίτου όγκου μέσα σε μια χυτή γραμμή που καταλήγει στο πίσω μέρος, όπου και αναγράφεται ολογράφως η επωνυμία της εταιρείας στο επάνω μέρος της πόρτας.

Αυτό κάνει το νέο S90 να μην περνάει απαρατήρητο ενώ η επιβλητική μάσκα και τα αυξημένα μετατρόχια σε συνδυασμό με το σχεδόν πέντε μέτρων μήκος κάνουν το σουηδικό σεντάν να αφήνει ένα επιβλητικό αποτύπωμα στο δρόμο.

Στον ορισμό του μίνιμαλ!

Οι Σουηδοί, πέρα από την εξωτερική εμφάνιση, έχουν καταφέρει να σχηματίσουν και μία κοινή εικόνα στον εσωτερικό διάκοσμο των αυτοκινήτων τους.

Έτσι, στο εσωτερικό του νέου S90 συναντούμε –επίσης- ομοιότητες με το μεγάλο SUV της εταιρείας, το XC90.

Πιο συγκεκριμένα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη (για τα αυτοκινητιστικά δεδομένα) οθόνη αφής 9 ιντσών, φιλοσοφίας tablet, κάθετα τοποθετημένη, που προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, στον εντυπωσιασμό συντελούν τόσο τα πλήρως ψηφιακά όργανα, όσο και ο σμαραγδένιος περιστροφικός διακόπτης που φέρνει σε ζωή τον κινητήρα, ολοκληρώνοντας με τη σειρά του την απόλυτα μίνιμαλ σχεδίαση της καμπίνας.

Από πλευράς ποιότητας, το κάθε τι στο εσωτερικό είναι υπεράνω κριτικής και η συναρμογή του με τα υπόλοιπα μέρη, μεταφράζει απόλυτα τον όρο «πολυτέλεια».

Εκτός από την ποιότητα όμως, πλούσιοι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό αφού το αυξημένο μεταξόνιο (2.941χλστ.) έχει καταφέρει να προσφέρει άφθονο χώρο για την άνετη μετακίνηση των τεσσάρων επιβατών (ο πέμπτος θα ζοριστεί λόγω του υψηλού τούνελ μετάδοσης) και των αποσκευών τους, μιας και ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 500 λίτρα και δυσκολεύει μόνο σε φόρτωση μεγάλων αντικειμένων λόγω του μικρού ανοίγματός του.

Με έξι διαθέσιμες επιλογές!

Η γκάμα κινητήρων του νέου Volvo S90 περιλαμβάνει επτά διαθέσιμες επιλογές, εκ των οποίων οι τρεις είναι πετρελαίου, οι τρεις βενζίνης και η τελευταία Plug-In υβριδική.

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με την κωδική ονομασία «D4», που εφοδιάζεται με έναν κινητήρα πετρελαίου 2.000 κ.εκ. απόδοσης 190 ίππων στις 4.250 σ.α.λ. με τη ροπή των 400Nm διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.

Ο κινητήρας αυτός συνεργαζόταν με το αυτόματο geartronic κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, ένας συνδυασμός που χαρίζει αξιοσημείωτα νούμερα στον τομέα της κατανάλωσης.

Για αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία απαιτούνται μόλις 4,4 λίτρα/100χλμ. για μικτή χρήση, ενώ κατά τις δικές μας μετρήσεις η μέση κατανάλωση κατά τις ημέρες της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 7,4 λίτρα/100χλμ., ενώ όταν αποφασίσαμε να δούμε μέχρι πόσο μπορεί να κατέβει, τότε είδαμε και νούμερα περί τα 6 λίτρα/100χλμ.

Που να σας πάω κύριε;

Η πληθωρική εμφάνιση, η πολυτέλεια και το κύρος που διακατέχει το νέο Volvo S90 σε κάνουν αμέσως να οδεύσεις προς την πίσω δεξιά θέση, όπως αρμόζει άλλωστε σε κάποια προεδρική μετακίνηση!

Κατά τη μετακίνηση, εντυπωσιάζεσαι αρχικά από την παρεχόμενη άνεση αφού σου δίνεται η δυνατότητα να κάτσεις ακόμα και σταυροπόδι, να ακουμπήσεις τον καφέ -ή το ποτό σου- στο μεσαίο τραπεζάκι και να παρακολουθείς τα εναλλασσόμενα σκηνικά έξω από το παράθυρο σαν σε βουβό κινηματογράφο (!) λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης και της υπεράνω πάσης κριτικής ποιότητας κύλισης.

Και στην περίπτωση που δε διαθέτετε σοφέρ στο προσωπικό σας… τότε μην αγχώνεστε καθώς το νέο Volvo S90 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του (σε όλες τις εκδόσεις παρακαλώ) συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης!

Αυτά επιλέγονται μέσα από έναν διακόπτη στο τιμόνι και σου επιτρέπουν να ενεργοποιήσεις το Pilot Assist, που σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control, κάνει το αυτοκίνητο να ταξιδεύει μόνο του!

Ναι καλά διαβάσατε, μόνο του! Αυτό στην αρχή τρομάζει και σε κάνει να είσαι σε εγρήγορση αλλά το αυτοκίνητο κινείται τόσο άνετα και… σωστά που η επιβεβαίωση έρχεται άμεσα, αφού πλέον έχεις «βγάλει» σχεδόν όλη την ανηφόρα της Καρδίας (αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης) με τα χέρια και πόδια σου μακριά από τιμόνι και πηδάλια και μόνο μία παρότρυνση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που αναγράφει «παρακαλώ τοποθετήστε στα χέρια στο τιμόνι» σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι οδηγάς.

Πρόκειται κυριολεκτικά για ψευδαίσθηση, καθώς αν απλώς έχεις τα χέρια σου στο τιμόνι -για περισσότερη ασφάλεια- το σύστημα λειτουργεί συνεχώς και νιώθεις μόνο το τιμόνι να γυρνάει ανάμεσα στα χέρια σου, χωρίς τη δική σου συμβολή.

Αν τώρα επιλέξεις να μην έχεις καμία απολύτως επαφή και καθίσεις «με τα χέρια» σταυρωμένα το σύστημα λειτουργεί μόνο για 10-15 δευτερόλεπτα, ενώ από εκεί και έπειτα πρέπει να ακουμπήσεις τουλάχιστον το τιμόνι αλλιώς το σύστημα απενεργοποιείται.

Ίσως αυτό από τη μία να σε κάνει να δυσανασχετείς αφού βολεύτηκες, αλλά από την άλλη σου υποδηλώνει πως η στιγμή που το αυτοκίνητο θα οδηγεί εσένα και όχι εσύ αυτό, δεν θα έρθει αλλά είναι ήδη εδώ!

Καταστρέφοντας την γερμανική αυτοκρατορία!

Χωρίς αμφισβήτηση από κανέναν, η κατηγορία των premium σεντάν κυριαρχείται εδώ και χρόνια από γερμανικούς εκπροσώπους, καθώς το Audi A6, η BMW Σειρά 5 και η Mercedes E-Class, δεν έχουν αφήσει περιθώρια σε κανέναν ιστορικά τόσο να τους κοντράρει, όσο και να κερδίσει κάποιο μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά.

Τα χρόνια όμως πέρασαν και τα βήματα που έκανε η σουηδική μάρκα μετά την απεξάρτησή της από τη Ford είναι όχι απλά μεγάλα, αλλά τεράστια και εντυπωσιακά!

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς οι Σουηδοί «πήραν φόρα» και δεν τους σταματάει τίποτα, ενώ εστιάζοντας στο S90, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα υπερπολυτελές μοντέλο που είναι ικανό να αναστατώσει την γερμανοκρατούμενη κατηγορία, την ώρα μάλιστα που είναι κατά 10.000 ευρώ φθηνότερο (στις βασικές εκδόσεις) σε σχέση με το μέσο όρο του ανταγωνισμού και φέρνει μαζί του συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης που μας δείχνουν σήμερα πως θα είναι η «οδήγηση» στο μέλλον!

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Πολυτέλεια, Συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, Χώροι, Κινητήρας, Κιβώτιο ταχυτήτων, Ποιότητα κύλισης, Κατανάλωση, Τιμή

ΚΑΤΑ: Χρονικός περιορισμός Pilot Assist, Αναπηδήσεις ανάρτησης, Άνοιγμα χώρου αποσκευών

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                     2.0D

Καύσιμο                                               Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                            1.969

Κύλινδροι                                             4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     190/4250

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   400/1750-2500

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                       2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                           82,0 x 93,2

Σχέση συμπίεσης                                    15,8:1

Κιλά/ίππο                                                   9,5

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                           Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                               Διάταξη με άνω και κάτω συνδέσμους

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                         Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                             Αεριζόμενοι δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                     Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                   2,8

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                 11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                      Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                     Αυτόματο 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                            18×7,5J

Υλικό                                                 Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                     Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                     245/45 R18

Ρεζέρβα                                      Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)   4963x1879x1443

Μεταξόνιο(χλστ.)                                 2941

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                1628

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                    1629

Βάρος(κιλά)                                          1809

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                  500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                         3,9

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                       8,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                      11,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)             230

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                 4,4

Μέση τιμή δοκιμής                              7,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                        8,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                       6,1

Αυτονομία(χλμ.)                                 668

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                              55

Εκπομπή CO2                                      116

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                             51.995

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: