full screen background image
Search
Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 PS…

Εντυπωσιακό και προκλητικό!

Σε εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του μέσα-έξω και σε προκαλεί να πάρεις την παρέα σου και να αποδράσετε, να ταξιδέψετε! Και τότε δείχνει και τις οδηγικές του αρετές. Ειδικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων των 120 ίππων. Κρίμα που δεν είναι ούτε 4×4, ούτε πολύ φθηνό αφού αρχίζει από τις 26.400 ευρώ αλλά με πλουσιότατο εξοπλισμό.

Ναι, ναι! Δεν είναι τίποτε υπερβολή, φίλε του αuto-moto, που άλλωστε μας ξέρεις καλά 38 χρόνια τώρα! Όπως τα λέει ο τίτλος και ο πρόλογος είναι. Αυτό είναι το νέο Peugeot 3008 που είναι εντυπωσιακό και προκλητικό σε όλα του! Μάλλον το πιο εντυπωσιακό Peugeot μετά από εκείνο το «προπολεμικό» που άνοιγε αυτόματα η μεταλλική του οροφή ή το θεϊκό RZ!

Βέβαια, χρειάστηκε να περάσουν… 24 χρόνια από τότε (1993) που η Toyota και η Suzuki παρουσίασαν τα πρώτα «τζίπ πόλης» ως πρωτότυπα ακόμη (Rav 4 και X90), αλλά και από το Qashqai για να καταλάβουν στην Peugeot το πώς παίζεται το… παιγνίδι! Και να αποφασίσουν να πετάξουν τη συντηρητική ή διστακτική νοοτροπία που τους χαρακτηρίζει -μερικές φορές- και να βγουν μπροστά!

Συναίσθημα και πορτοφόλι!

Καθώς το παρελάμβανα για τη δοκιμή, θυμήθηκα τι έλεγε ο ιδρυτής του αuto-moto, o αλησμόνητος Γιάννης Παμπούκης: «Ένα αυτοκίνητο το βλέπεις, αν σ’ αρέσει μπαίνεις μέσα, το ξανακοιτάς και ξεκινάς ή… όχι». «Μετά από 1000μ.», έλεγε ο Γιάννης, «αν δεν αρχίσεις να ψάχνεις για το… πορτοφόλι σου, τότε μην το αγοράσεις! Το αυτοκίνητο είναι συναίσθημα. Αλλιώς, είναι μεταφορικό μέσον. Ίσως εξαιρετικό, αλλά μεταφορικό μέσον»!

Και όντως, δε χρειάστηκε να διανύσω πάνω από 1000μ. για ν’ αρχίσω ν’ αναρωτιέμαι τι… τιμή έχει. Με είχε χτυπήσει στο συναίσθημα! Πρώτα η εξωτερική του εμφάνιση, μετά το εσωτερικό και πολύ γρήγορα το πώς οδηγιόταν. Αυτή είναι και η διαφορά του απερχόμενου 3008 από το νέο, το οποίο είναι ένα κανονικότατο «τύπου τζιπ», αν σας ενοχλούν –όπως εμένα – οι όροι SUV, crossover και όλα αυτά τα δήθεν του μάρκετινγκ!

Δυναμική εμφάνιση εμπρός, «όρθια» μάσκα και παρμπρίζ, η γραμμή των παραθύρων ψηλά, ράγες οροφής, τονισμένοι θόλοι και πλαϊνά με νεύρα, μεγάλοι τροχοί κι ένα πίσω μέρος που ξεχωρίζει από χιλιόμετρα μακρυά, με τα έξι λοξά φώτα να παραπέμπουν στις… νυχιές του λέοντα της μάρκας!

Για όσους το είδαν, είναι η πιο εντυπωσιακή του πλευρά! Μοντέρνο λοιπόν, αλλά αποπνέει και κομψότητα, είναι σικάτο! Με άλλα λόγια είναι… γαλλικό. Δείτε τις φωτογραφίες να καταλάβετε!

Και κάτι άλλο που άρεσε πολύ είναι τα μαύρα ή πολύ σκούρα πλαίσια των παραθύρων στο πλάι μέχρι το πορτ μπαγκάζ. Το κοντράστ με το υπόλοιπο αυτοκίνητο (αν δεν είναι μαύρο ή γκρι), δημιουργεί την ψευδαίσθηση -όταν το κοιτάς από το πλάι- πως η οροφή είναι στον αέρα, κρατιέται μόνο από το πάνω μέρος του παρμπρίζ και ανεμίζει προς τα πίσω σαν μαντήλι ενώ εσύ ταξιδεύεις!

Καθώς είχα το πλούσιο (Allure) 1,6 πετρέλαιο, επίσης… κατάλαβα ότι είμαι πάνω από τις 30.000 ευρώ. Πήρα τις τιμές από την αρχή. Το πορτοφόλι του… Παμπούκη, λοιπόν, για να μπεις στην αλλιώτικη αυτή οικογένεια του 3008, πρέπει να έχει μέσα τουλάχιστον 26.400 ευρώ για το τούρμπο 1,2 ή το πετρελαιοκίνητο τούρμπο 1,6 των 100 ίππων. Για τους 120 ίππους με το μηχανικό 6άρι θέλεις 31.500 και με το αυτόματο 6άρι που δουλεύει και ως χειροκίνητο, με όλα τα συστήματα κλπ, κλπ, η τιμή είναι 33.500 ευρώ.

Μέσα; Χαμός!

Μπαίνοντας μέσα… τρελαίνεσαι! Το πιο περίεργο ταμπλό της αγοράς! Μέχρι και θαλασσί… κρυφό φωτισμό έχει μόλις ανοίξεις το διακόπτη!

Το μεγάλο κοντέρ και το στροφόμετρο είναι… ψεύτικα! Δεν υπάρχουν! Δηλαδή είναι ψηφιακά, πάνω σε μία… οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών, ενώ είναι δύο και προσομοιάζουν με τα κλασικά στρογγυλά! Δίπλα τους ένα σωρό ενδείξεις! Με το πάτημα ενός κουμπιού τα δύο ρολόγια… εξαφανίζονται, το στροφόμετρο γίνεται… γραμμικό το δε κοντέρ μετατρέπεται σε ψηφιακές ενδείξεις που βγαίνουν μέσα από ένα εικονικό… παράθυρο.

Ολόκληρη δε η οθόνη γίνεται μία 3D «επιφάνεια εργασίας» που άλλοτε σου δείχνει ανάγλυφο χάρτη από το σύστημα πλοήγησης, άλλοτε στοιχεία από τη λειτουργία του μοτέρ ή όλα μαζί σε πέντε επιλογές απεικόνισης! Κι αν, ίσως, παρέμβει κάποιος γάτος προγραμματιστής μπορεί να την κάνει να δείχνει, ως φόντο, την Ακρόπολη, τον Λευκό Πύργο ή την… Παναγία των Παρισίων!

Στο κέντρο υπάρχει άλλη μία οθόνη αφής 8 ιντσών που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες infotainment (λογισμικό iOS & Android) με ενσωμάτωση smartphone και στο κάτω μέρος της τα έξι πλήκτρα (σαν του περίφημου πιάνου της Peugeot) που είναι συντομεύσεις σε ισάριθμες λειτουργίες ραδιοφώνου, καλοριφέρ, τηλεφώνου κλπ.

Όλα αυτά τα φουτουριστικά, βέβαια, δείχνουν ακριβά, αλλά και… πληρώνονται! Κι αυτό δεν είναι κάτι… virtual! Ξέχασα και το ασυνήθιστο τιμόνι, που είναι χαμηλά, πολύ μικρό, σχεδόν παραλληλόγραμμο και θυμίζει… F1! Στην Peugeot, όλο αυτό το λένε i-cockpit και βλέπεις τα όργανα καλύτερα, έχεις δε περισσότερο χώρο για τα γόνατα.

Το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο εξασφαλίζοντας πίσω ευρυχωρία και άνεση, αν και στο κάθισμα τρία άτομα δεν νοιώθουν και τόσο βολικά σε ταξίδι.

Το πορτ μπαγκάζ από τα μεγαλύτερα, στα 591 λίτρα.

Ολίγη τεχνολογία!

Στο 3008 χρησιμοποιείται η νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2), που χάρη στη νέα σχεδίαση των διαφόρων τμημάτων, στη χρήση ειδικών κραμάτων χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 76%, και στην εξελιγμένη τεχνική παραγωγής, είναι 70 κιλά ελαφρύτερη.

Εξοικονόμηση βάρους έχομε και από τη χρήση αλουμινίου στα φτερά, στα «μπράτσα» της εμπρός ανάρτησης, στα πλαίσια των πίσω καθισμάτων αλλά και από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και την πίσω πόρτα που είναι από θερμοπλαστικό. Έτσι, το νέο 3008, αν και μακρύτερο απ’ το απερχόμενο, είναι 100 κιλά ελαφρύτερο. Φυσικά, στα 1390 κιλά (άδειο) και μόνο εμπροσθοκίνητο, έ, δεν το λες και… ελαφρύ!

Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι οι ήδη γνωστοί της PSA και στο 3008 της δοκιμής μας υπήρχε ο 8βάλβιδος τούρμπο 1.6 BlueHDi των 120 ίππων στις 3500 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής. Διαθέτει το μικρό ρεζερβουάρ ουρίας που περιορίζει σημαντικά το βλαβερό οξείδιο του αζώτου (NOx).

Το κιβώτιο επίσης το γνωστό χειροκίνητο 6άρι και η ανάρτηση παρόμοια με του 308, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ρυθμισμένη ξεχωριστά σε κάθε έκδοση κινητήρα.

Το περίεργο είναι ότι, παρά τη χαρακτηριστική εκτός δρόμου εμφάνισή του, το 3008 δεν προσφέρεται ως 4×4 αλλά μόνο ως εμπροσθοκίνητο.

Η εταιρία υποστηρίζει πως η εμπρός κίνηση και το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control, με τα πέντε προγράμματα για κίνηση σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, και απενεργοποίηση του ESP, υποκαθιστούν την τετρακίνηση εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη πρόσφυση στις περισσότερες από τις δύσκολες περιπτώσεις.

Στις υπόλοιπες, έστω και λίγες κατά την Peugeot, δεν θέλω να… σκεφτώ τι γίνεται! Το καλό είναι πως τα λάστιχα είναι μεν τύπου Μ+S που σημαίνει λάσπη + χιόνι, αλλά σε… ασφάλτινη έκδοση (225/55-18). Προσωπικά δεν θα πήγαινα μ’ αυτά πρίμα βίστα σε χιόνια ή λάσπες.

Στο δρόμο…

Οδηγικά, είναι πολύ ευχάριστο, έχει καλή θέση οδήγησης και χαμηλούς θορύβους, αεροδυναμικούς ή κύλισης.

Στην πόλη, τα φρένα αποδεικνύονται άμεσα αλλά η ορατότητα πίσω και στα πλάγια δύσκολη λόγω των μεγάλων νεκρών γωνιών.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι απροβλημάτιστο, τα καθίσματα συγκρατούν καλά τον οδηγό, ακούς δε το ραδιόφωνο άνετα μέχρι τα 150 χλμ./ώρα.

Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές ανηφορικές και στη συνέχεια κατάβαση, οδηγώντας το με σπορ διάθεση, ήταν αρκετά ουδέτερο, παρά την εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος (22 εκ.!) και την άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Πιέζοντάς το, η –φυσιολογική- υποστροφή έκανε την εμφάνισή της, αλλά μέχρι εκεί. Η τεράστια ροπή του κινητήρα πανταχού παρούσα, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις στο… ενδιάμεσο της κατηγορίας, όπως και η κατανάλωση, που διαμορφώνεται σε 7,6 – 7,8 λίτρα/100χλμ. πιεζόμενο και 6,4 – 7,3 λίτρα/100χλμ. σε αυτοκινητόδρομο ή πόλη αναλόγως συνθηκών οδήγησης.

Στο δια ταύτα!

Δια ταύτα… αν θέλετε ένα ξεχωριστό τζιποειδές, με έντονη αισθητική προσωπικότητα, στυλ, άνεση και αξιοπρεπείς επιδόσεις, λογική κατανάλωση, άριστη ποιότητα κατασκευής και δεν σας απασχολεί η τετρακίνηση ή η απουσία χειρόφρενου (μόνο ηλεκτρικό), τότε το νέο 3008 πρέπει να μπει στα… αγαπημένα σας!

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Τεχνολογία, Άνεση, Κατανάλωση, Σχεδιασμός και ποιότητα εσωτερικού, Χώροι, Εξοπλισμός, Οδική συμπεριφορά, Φινέτσα

ΚΑΤΑ: Τιμή, Διάμετρος τιμονιού, Απουσία τετρακίνησης, Ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, Κλίσεις υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                        1.6 BlueHDi 120

Καύσιμο                                                             Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                             1.560

Κύλινδροι                                                           4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                  8

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                     120/3500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                       300/1750

Θέση                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                   Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                     1ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                         75,0 x 88,3

Σχέση συμπίεσης                                                17,0:1

Κιλά/ίππο                                                               11,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                     Γόνατα ΜακΦέρσον με ελικοειδή ελατήρια

Πίσω                                        Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                     Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                          Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                     Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                     2,9

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                   10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                     Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                     Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                              18×7,5J

Υλικό                                                                Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                           Continental ContiCrossContact LX2

Διάσταση ελαστικών                                         225/55 R18

Ρεζέρβα                                                        Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                       4447x1906x1624

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                   2675

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                     1579

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                         1587

Βάρος(κιλά)                                                           1390

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                       591

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                              4,9

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                           11,2

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                           16,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                     185

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                         4,4

Μέση τιμή δοκιμής                                                   7,0

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                               7,8

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                             6,4

Αυτονομία(χλμ.)                                                       728

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                   53

Εκπομπή CO2                                                          114

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                   26.400

Αυτοκινήτου δοκιμής                                               33.500

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: