full screen background image
Search
Σάββατο 21 Απρίλιος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.6 TDI [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες!

Η αγορά των SUV είναι πιο γεμάτη από ποτέ και λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να πάρουν ρίσκο σε μια τόσο σημαντική κατηγορία.

Ωστόσο, είδαμε στο παρελθόν τη Skoda να κάνει μια τέτοια κίνηση, με την ξεχωριστή, όσο και διφορούμενη εμφάνιση του Yeti να βλάπτει τελικά τις πωλήσεις, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία.

Ως εκ τούτου, οι Τσέχοι αποφάσισαν να υιοθετήσουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση με το νέο Karoq, ένα αυτοκίνητο που η Skoda δεν θέλει να σκεφτείτε ως άμεση αντικατάσταση για το Yeti, κυρίως επειδή το νέο αυτοκίνητο είναι 16 εκατοστά μακρύτερο και πλέον τοποθετείται ως αντίπαλος των Peugeot 3008, KIA Sportage, Nissan Qashqai και των ομοίων τους.

Η απλότητα… στο μεγαλείο της!

Η διαφοροποίηση σε σχέση με το παρελθόν και τον.. πρόγονο του μοντέλου ξεκινά από το εξωτερικό, όπου δε συναντούμε σχεδιαστικές επιρροές από το Yeti.

Αντ’ αυτού, το Karoq μοιάζει πολύ με ένα συρρικνωμένο Kodiaq, ενώ στο προφίλ είναι εντυπωσιακά παρόμοιο με το «ξαδερφάκι» του SEAT Ateca.

Διακρίνεται από καθαρές γραμμές και επιφάνειες αλλά στερείται λίγο από το χαριτωμένο χαρακτήρα του Yeti, καθώς η συντηρητικότητα της Skoda στη σχεδίαση επέστρεψε…

Το Karoq σίγουρα δεν μπορεί να είναι το μοντέλο που θα ξεχωρίσει σχεδιαστικά σε αυτή την κατηγορία.

Άλλωστε, πολλοί από τους ανταγωνιστές έχουν ήδη επιστρατεύσει τη διχρωμία στο εξωτερικό αλλά και πιο «φευγάτους» σχεδιασμούς αμαξωμάτων, όπως αυτός του Peugeot 3008, με στόχο να ξεχωρίσουν στη αγορά.

Το Karoq ωστόσο παραμένει πιστό στις ρίζες του. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι επαγγελματικά συντηρητικό, με κομψή εμφάνιση, πολυτελή υλικά και αξιοπρεπή χρήση της τεχνολογίας, αν και προφανώς η τιμή αυξάνεται γρήγορα καθώς ενσωματώνεται ο κατάλογος επιλογών.

Για όλα αυτά, το Karoq είναι ένα έξυπνο αυτοκίνητο, με ελκυστική απλότητα στην εμφάνιση του.

Επιπλέον, το σχήμα του Karoq καθιστά εύκολο το να το βλέπεις και να το διακρίνεις, ενώ την ίδια στιγμή αποπνέει και έναν αέρα στιβαρότητας.

Λειτουργικό και πρακτικό!

Ο λόγος φυσικά για το εσωτερικό, όπου ενώ πολλοί αντίπαλοι αποσκοπούν όλο και περισσότερο σε γυαλιστερά φινιρίσματα και «ρευστά» ταμπλό, η Skoda επέλεξε τη λειτουργικότητα πάνω από το στυλ.

Το Karoq χρησιμοποιεί απλοϊκά σχήματα από υψηλής ποιότητας υλικά μαλακής αφής.

Μπορεί να μη μοιάζει με μια μοντέρνα κατασκευή μέσα, αλλά δίνει την αίσθηση ότι φτιάχτηκε για να κρατήσει.

Η κεντρική κονσόλα είναι ιδιαίτερα εργονομική, με περιορισμένη χρήση σε κουμπιά και διακόπτες, με μια μεγάλη οθόνη αφής (κάθε μοντέλο έχει οθόνη αφής 8 ιντσών ή μπορείτε να προσθέσετε μια οθόνη 9,2 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις) και όλες τις λειτουργίες να είναι εκεί που περιμένετε να είναι.

Η βασική έκδοση των καθισμάτων με ρυθμιζόμενη υποστήριξη μέσης και τα καλά τοποθετημένα πεντάλ δίνουν την αίσθηση ότι η Skoda σκόπευε σε μια πραγματικά άνετη θέση οδήγησης και το πέτυχε.

Αντίστοιχη η εικόνα και πίσω όπου υπάρχει αρκετός χώρος για έναν ψηλό ενήλικα ώστε να καθίσει πίσω από έναν ψηλό οδηγό άνετα.

Ωστόσο, ένας μεσαίου αναστήματος επιβάτης στην πίσω μεσαία θέση (ο πέμπτος συνολικά επιβάτης) θα αισθάνεται λίγο στενάχωρα, κυρίως λόγω του μεσαίου, σκληρού και ελαφρώς ανυψωμένου μαξιλαριού της θέσης.

Στη βασική έκδοση του Karoq τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, αυξάνοντας τη χρηστικότητα στο χώρο αποσκευών, αλλά η καλύτερη επιλογή είναι τα πλήρως αναδιπλούμενα και συρόμενα καθίσματα που προσφέρονται ως έξτρα εξοπλισμός.

Αυτά αποτελούνται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που είναι ανακλινόμενα, αναδιπλούμενα ή ακόμα και πλήρως αφαιρούμενα έτσι ώστε να δημιουργούν ένα χώρο φόρτωσης 1.810 λίτρων (!) που μοιάζει με… καρότσα φορτηγού!

Σε κάθε περίπτωση, ο βασικός χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 479 έως 588 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικός, ενώ «βάζει κάτω» θριαμβευτικά τον ανταγωνισμό.

Συνολικά, το Karoq είναι ένα από τα πιο πρακτικά και ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Με την «απλή» diesel επιλογή…

Οι επιλογές για τον κινητήρα περιλαμβάνουν βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.0 λίτρου ή 1.5 λίτρων και πετρελαιοκίνητες 1.6 και 2.0 λίτρων τις οποίες, στο σύνολό τους, μπορείτε να συνδυάσετε με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων αντί του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Ο diesel δε των 2.0 λίτρων μάλιστα προσφέρεται και με τετρακίνηση.

Κατά τη δοκιμή μας είχαμε στη διάθεσή μας την πλούσια έκδοση του Karoq με τον TDI 1.6 λίτρων του VW Group.

Ο κινητήρας αυτός μπορεί να μην είναι πλέον το best – seller του Group (άλλωστε η Ευρώπη αφήνει στην άκρη τους diesel κινητήρες σιγά – σιγά…), αλλά εξακολουθεί να είναι μια καλή all-round επιλογή, προσφέροντας αρκετή απόδοση για τις περισσότερες ανάγκες της οικογένειας.

Όντας η «κατώτερη» επιλογή μεταξύ των δύο πετρελαιοκινητήρων δεν έρχεται χωρίς τα μειονεκτήματά του.

Ο TDI 1.6, ενώ έχει τις δυνατότητες, δεν ανταποκρίνεται τόσο καλά στο «κάλεσμα» του οδηγού και αδυνατεί να παρέχει την πλήρη ισχύ του άμεσα, όταν αυτό ζητηθεί (σε επιταχύνσεις ή προσπεράσεις για παράδειγμα), με πλήρες φορτίο. Όταν τώρα μείνουν κάποια πράγματα ή άνθρωποι πίσω τότε αλλάζει ριζικά η εικόνα.

Ταυτόχρονα, η ισχύς είναι άφθονη για να ταιριάζει στην καθημερινή χρήση και η παροχή της είναι ομαλή έτσι ώστε να μην προκαλεί δυσαρέσκεια, εκτός και αν χρησιμοποιείται στο όριο.

Αναμενόμενη επίδοση στο δρόμο…

Στο δρόμο, το νέο Karoq δε μας εξέπληξε ιδιαίτερα, υιοθετώντας ένα πολύ γνώριμο, από τα «αδέρφια» του στο VW Group, στυλ οδήγησης.

Κατά την κίνηση, όσον αφορά στο θόρυβο του κινητήρα, αυτός αναμειγνύεται με τους υπόλοιπους θορύβους στο παρασκήνιο, παρά το γεγονός ότι η ηχομόνωση της καμπίνας δεν είναι στα ίδια επίπεδα που προσφέρουν άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Πιο εντυπωσιακός είναι ο ρυθμός που διατηρείται από τον κινητήρα όταν φτάσει στις μεσαίες περιοχές του στροφόμετρου.

Μόλις αποκτήσει ταχύτητα, το νέο SUV της Skoda είναι ένα εξαιρετικά μεγαλόπρενο αυτοκίνητο στην οδήγηση.

Έχει ένα ελαφρώς μαλακότερο από το συνηθισμένο σύστημα ανάρτησης, έτσι ώστε να προσφέρει μια πιο άνετη διαδρομή, αδιαφορώντας για τις αναταράξεις που δημιουργούνται από μεγάλες λακκούβες.

Παράλληλα, διατηρεί μια αίσθηση σφιχτής και ελεγχόμενης οδήγησης στις στροφές, παίρνοντας μεγάλες κλίσεις μόνο όταν ο ρυθμός ανέβει σημαντικά.

Τι γίνεται με το off – road;

Θυμίζουμε ότι το Yeti ήταν πάντα πολύ καλό σε αυτόν τον τομέα και αν είστε ένας από τους ανθρώπους που αγοράζουν πραγματικά ένα αυτοκίνητο σαν αυτό για να το χρησιμοποιήσετε μακριά από την άσφαλτο, το Karoq θα σας εξυπηρετήσει σίγουρα καλά στην 4×4 εκδοχή των 2.0 λίτρων, αφού το προαιρετικό πακέτο off – road (το οποίο διατίθεται και σε μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς), προσθέτει προστασία στο κάτω μέρος του οχήματος, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο εάν το σπίτι σας είναι σε ένα πετρώδες κομμάτι του χωματόδρομου, αλλά δε θα σας βοηθήσει να κινηθείτε με άνεση εκτός της… πεπατημένης.

Σίγουρα το Karoq μπορεί να διασχίσει με άνεση ένα βατό χωματόδρομο, αλλά θα τα βρει «σκούρα» στα δύσκολα κομμάτια. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το Karoq, όπως και τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας σήμερα, δε φτιάχτηκε με αυτό το σκοπό…

Συνολικά καλό!

Το νέο Karoq της Skoda είναι ένα σοβαρότατο all – router που αξίζει τον κόπο να τοποθετηθεί στην κορυφή της λίστας σας για ένα μεσαίου μεγέθους SUV.

Παρόλο που ίσως έχει χάσει την πινελιά της προσωπικότητας του παλιού Yeti, το έχει αντικαταστήσει με ένα πιο αριστοκρατικό εσωτερικό, αυξημένη πρακτικότητα και πολύ καλή οδική επάρκεια.

Μάλιστα, με τιμές που ξεκινούν από τα 21.900 ευρώ για τη βασική έκδοση του TDI 1.6 και φτάνουν έως τις 26.800 ευρώ για την έκδοση Style της δοκιμής μας, με υπερπλήρη εξοπλισμό, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι αποτελεί μια από τις πλέον καλύτερες value for money επιλογές στη συγκεκριμένη αγορά. Όπως άλλωστε θα περιμέναμε από ένα Skoda…

ΥΠΕΡ: Πρακτικότητα, Χώροι εσωτερικού, Χώρος αποσκευών

ΚΑΤΑ: Σχεδίαση μέσα και έξω, Απόκριση κινητήρα όταν είναι φορτωμένο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                   1.6 TDI

Καύσιμο                                                                  Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                               1.598

Κύλινδροι                                                                4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                 116/3250-4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                    250/1500-3200

Θέση                                                                 Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                       Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                        2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                           79,5x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                                     16,2:1

Κιλά/ίππο                                                                  12,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                        Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                           Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                         Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                       Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                    2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                 10,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                      Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                      Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                              18x8J

Υλικό                                                                  Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                     Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                                     215/50 R18

Ρεζέρβα                                                      Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 4382x1841x1603

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2638

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                1576

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                    1541

Βάρος(κιλά)                                                          1426

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                  521

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      10,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                              188

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                  4,5

Μέση τιμή δοκιμής                                              6,8

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                         7,5

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                       5,9

Αυτονομία(χλμ.)                                                  596

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                              50

Εκπομπή CO2                                                       118

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                              21.900

Αυτοκινήτου δοκιμής                                       26.800

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: