full screen background image
Search
Δευτέρα 28 Μάιος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi…

Τα κάνει όλα και… συμφέρει!

Ανέκαθεν η KIA είχε κάτι το… ιδιαίτερο να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό του κόσμου του αυτοκινήτου.

Προσφέροντας ικανές λύσεις σε κάθε κατηγορία με την οποία καταπιάνονταν και μάλιστα σε αρκετά ελκυστικές τιμές, οι Κορεάτες ξεχώρισαν τον τελευταίο καιρό για την ανάπτυξη που έχουν πετύχει σε όλα τα επίπεδα, δημιουργώντας αυτοκίνητα ολοκληρωμένα και άκρως ελκυστικά στο ελληνικό αγοραστικό κοινό.

Όπως για παράδειγμα με το Sportage, ένα μικρό SUV γνωστό από τα… «γεννοφάσκια» του για τον πολυποίκιλο χαρακτήρα του και την ικανότητα του να κινείται απροβλημάτιστα σε κάθε είδους δρόμο και για κάθε χρήση.

Και τα χρόνια πέρασαν… και το KIA Sportage εξελίχθηκε αρκετά φτάνοντας σήμερα να αποτελεί μια ιδιαίτερα ικανή επιλογή για τον μέσο Έλληνα, καθώς διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναζητά η εγχώρια αγορά, με κύρια από αυτά την τιμή του αλλά και την… πολυπόθητη πετρελαιοκίνηση, τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας.

Γνώριμο εξωτερικά…

Μιας και το Sportage 1.7 CRDi είναι μέρος της γκάμας που πέρασε από το «φρεσκάρισμα» των Κορεατών, η εξωτερική του όψη είναι γνώριμη στο κοινό -αλλά και σε μας- και για το λόγο αυτό επικεντρωθήκαμε μόνο στα βασικά χαρακτηριστικά του, εκείνα που αφορούν πιο άμεσα την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Επιγραμματικά, να πούμε ότι το KIA Sportage κατασκευάζεται πλέον πάνω σε νέα, κατά 39% πιο άκαμπτη πλατφόρμα, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ και οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί προς όφελος της άνεσης, αφού το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 30 χλστ., ενώ την ίδια στιγμή το πάτωμα χαμήλωσε κατά 40 χλστ., αριθμοί που μεταφράζονται σε ενισχυμένη άνεση και εργονομία στο εσωτερικό.

Όλα για την άνεση!

Μέσα στην καμπίνα του KIA Sportage είναι που καταλαβαίνει κανείς τη σημασία των αυξημένων διαστάσεων του αμαξώματος, μιας και οι επιβάτες διαθέτουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρος με 503 λίτρα χωρητικότητας στις εκδόσεις με κιτ επισκευής.

Από σχεδιαστικής πλευράς, το εσωτερικό του Sportage διατηρεί τα στάνταρ που έχει θέσει ο κατασκευαστής, χωρίς υπερβολές, αλλά με ποιοτικά (ίσως λίγο σκληρά) υλικά σε όλες τις επιφάνειες, οι οποίες εφαρμόζουν καλά η μία με τη άλλη.

Ειδοποιός διαφορά…

Με το KIA Sportage μπορεί ήδη να έχουμε γνωριστεί, αλλά είναι η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.7 CRDi που μας παρότρυνε τόσο έντονα στην παρούσα δοκιμή.

Στα της δοκιμής μας, μείναμε αρκετά ευχαριστημένοι από την απόδοση του 1.700άρη πετρελαιοκινητήρα με τους 115 ίππους, ο οποίος «τραβούσε» δυνατά από χαμηλά, χάρη και στη ροπή των 280 Nm που προσφέρεται από τις 1.250 έως τις 2.750 σ.α.λ., αλλά έχανε λίγο στα ψηλά, όπου θα τον θέλαμε λίγο πιο «ζωηρό».

Κατά γενική ομολογία όμως, το KIA Sportage αποδείχθηκε ικανό σε κάθε πρόκληση που του θέσαμε και μάλιστα κράτησε σε λογικά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου, χρησιμοποιώντας περίπου 6,9 λίτρα πετρέλαιο για κάθε 100 χλμ.

Άνεση και στη μετακίνηση…

Βασίζοντας την ακαμψία του στο νέο, ενισχυμένο πλαίσιο, το Sportage κινείται με ιδιαίτερη άνεση σε κάθε είδους δρόμο.

Ο ζωηρός -στα χαμηλά- κινητήρας αποδεικνύεται ιδανικός για την καθημερινή μετακίνηση, ενώ και στον ανοικτό δρόμο αποδίδει άψογα και κυρίως οικονομικά.

Ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα ενισχύεται μόνο όταν αυξηθεί σημαντικά η ταχύτητα, ενώ την ίδια στιγμή η ρύθμιση της ανάρτησης αποζημιώνει για τη όποια απώλεια άνεσης προκαλείται από την ηχομόνωση.

Στις στροφές, το Sportage κινείται ιδανικά, με ελάχιστα και πάντα προοδευτικά φαινόμενα υποστροφής, ενώ το τιμόνι και τα φρένα προσφέρουν καλή και άμεση πληροφόρηση στον οδηγό.

Σύντροφος για κάθε μέρα!

Ως ο ιδανικός καθημερινός σύντροφος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το KIA Sportage 1.7 CRDi, αφού με την άνεση του εσωτερικού του και την απόδοση του κινητήρα, προσφέρει λύσεις σε κάθε είδους μετακίνηση.

Έχει τους ιδανικούς χώρους για μια οικογένεια και τη δύναμη που θα απαιτήσει ο οδηγός του ώστε να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση.

Προσθέτοντας στα παραπάνω και την ελκυστική του τιμή, που ξεκινά από τα 22.290 ευρώ, τότε έχουμε ένα ικανότατο μείγμα χαρακτηριστικών που τοποθετούν το πετρελαιοκίνητο Sportage στην κορυφή της λίστα κάθε υποψήφιου αγοραστή.

ΥΠΕΡ: Άνεση, Κατανάλωση, Τιμή

ΚΑΤΑ: Ηχομόνωση καμπίνας, Απόδοση κινητήρα «ψηλά»

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                   1.7 CRDi

Καύσιμο                                                Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                              1.685

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                    115/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   280/1250-2750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                             Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                            Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                          Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                         Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                      Hankook Ventus Prime 2

Διάσταση ελαστικών                           215/70R16

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)       4480x1855x1635

Μεταξόνιο(χλστ.)                                    2670

Βάρος(κιλά)                                             1425

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                      503

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                          11,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                  176

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                     4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                  6,9

Αυτονομία(χλμ.)                                      818

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  62

Εκπομπή CO2                                          124

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                  22.290

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: