full screen background image
Search
Σάββατο 24 Φεβρουάριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Honda Jazz 1.3 i-VTEC…

Μικρομέγαλο!

Από την πρώτη στιγμή που η Honda λάνσαρε το Jazz, πίσω στο 2001, όλοι είδαμε ένα σουπερμίνι που είχε κάτι το διαφορετικό πάνω του. Οι Ιάπωνες είχαν ξεφύγει από την πεπατημένη –όπως συνηθίζουν συχνά πυκνά- και έτσι το μικρό αυτό αυτοκίνητο κατάφερε από την πρώτη κιόλας στιγμή να ξεχωρίσει από την υπόλοιπη κατηγορία για τους χώρους του ως ένα μίνι-πολυμορφικό και να κερδίσει αρκετό από το κοινό των αμέσως μεγαλύτερων μοντέλων. Ότι του έλειπε σε σβελτάδα, το αναπλήρωσε με την πρακτικότητα της καμπίνας και αυτό είναι κάτι που δεν άλλαξε ούτε και στη νέα, τρίτη γενιά του.

Για το λόγο αυτό, το νέο Jazz επανακαθόρισε το στυλ του αποκτώντας έναν πιο φρέσκο σχεδιασμό με διακριτές ακμές και έντονα χρώματα στις διαθέσιμες επιλογές, διατηρώντας όμως τη σχεδιαστική ταυτότητα της Honda που γίνεται εμφανής με την πρώτη ματιά στο εμπρός μέρος του οχήματος.

Κατασκευασμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα της Honda, το νέο Jazz διαθέτει μεγαλύτερο αμάξωμα που σε αριθμούς μεταφράζεται σε 30 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο και συνολικό μήκος που φτάνει σχεδόν στα 4 μέτρα, αυξημένο κατά 95 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Πάντα η έκπληξη είναι μέσα!

Ποτέ δε θα μπορέσουμε να συνηθίσουμε το εσωτερικό ενός Honda Jazz… Και εξηγούμαστε. Κοιτάζοντάς το απ’ έξω καταλαβαίνει κανείς ότι θα συναντήσει μια μεγαλύτερη του μέσου όρου καμπίνα επιβατών. Λογικό. Αλλά οι μηχανικοί της Honda πήγαν πολύ πιο πέρα και εκμεταλλευόμενοι κάθε χιλιοστό που κερδήθηκε από την αύξηση των διαστάσεων, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό τόσο ευρύχωρο, που να θυμίζει κάποιο αντίστοιχο μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων κέρδισαν 115 χλστ. περισσότερο χώρο για τα πόδια τους και όσο και αν οι αριθμοί δε λένε κάτι, στην πραγματικότητα ερμηνεύονται σε μεγάλη άνεση.

Επιπλέον, τα καθίσματα έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε διάφορες θέσεις, αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών από τα 354 έως και τα 1.314 λίτρα (!) και επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου όγκου και μήκους, ενώ την ίδια στιγμή, οι επιβάτες στη μπροστινή σειρά καθισμάτων θα απολαύσουν αντίστοιχη ευρυχωρία και εργονομία.

Ένας και μοναδικός…

… ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το Honda Jazz στη νέα του γενιά καθώς οι Ιάπωνες θέλησαν να αντικαταστήσουν τους 1.4 και 1.2 του προηγούμενου μοντέλου με ένα σύνολο εξίσου αποδοτικό με τον πρώτο και τόσο οικονομικό όσο το δεύτερο. Θαύματα φυσικά δε γίνονται, ωστόσο ο καινούριος 1.318 κ.εκ. κινητήρας του Jazz που «αναπνέει» ατμοσφαιρικά κινεί με σχετική άνεση και περισσότερη σβελτάδα από τους προκατόχους του το κατά 12% ελαφρύτερο αμάξωμα του Jazz, διατηρώντας και την κατανάλωσή του σε λογικά επίπεδα.

Βέβαια, όπως με κάθε σύνολο σε αυτήν την κατηγορία, το ζητούμενο δεν είναι οι επιδόσεις και έτσι η ισχύς των 102 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική και το μικρό της Honda καταφέρνει να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11 δευτερόλεπτα πετυχαίνοντας την τελική ταχύτητα των 190 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωσή του σε μικτή χρήση κυμάνθηκε στα αναμενόμενα επίπεδα, γύρω στα 6,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα/100 χλμ. ακόμα και υπό συνθήκες πίεσης.

Για καθημερινή χρήση χωρίς εξαιρέσεις

Είναι άμεσα φανερό πως το Honda Jazz προορίζεται για χρήση εντός των πόλεων και για κοντινές διαδρομές και εκεί είναι που δεν θα προβληματίσει ποτέ κανέναν.

Είναι ευκολοδήγητο και ευκίνητο μέσα στην κίνηση, ενώ το λίγο περίεργο και «χοντροκομμένο» σχήμα του δεν θα προβληματίσει κατά το παρκάρισμα.

Δεν θα πει όχι και σε πιο μακρινές μετακινήσεις, ωστόσο η απόδοση του κινητήρα και κυρίως η ροπή των 123 Nm που εμφανίζεται στις 5.000 σ.α.λ. κάνει κάπως δύσκολο το έργο του οδηγού όταν ανεβαίνει ο ρυθμός, όπου χρειάζεται να δουλεύει καλά με το κιβώτιο ταχυτήτων για να κρατήσει ψηλά τη δύναμη του κινητήρα.

Από την άλλη, το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων ήταν μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη κυρίως λόγω της κοντής του κλιμάκωσης αλλά και λόγω του ότι βοήθησε στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα.

Από πλευράς άνεσης μέσα στην καμπίνα, εκεί οι επιβάτες θα μείνουν ικανοποιημένοι από την ηχομόνωση του Jazz, ενώ ο μόνος λόγος να δυσαρεστηθούν οι καθήμενοι στην πίσω θέση θα είναι η απότομη απόκριση της κάπως σκληρής ανάρτησης.

Αξιόπιστη λύση

Σε κάθε περίπτωση το νέο Jazz είναι μια πολύ καλή επιλογή για τη χρήση για την οποία προορίζεται που δεν είναι άλλη από τις άνετες καθημερινές μετακινήσεις.

Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα του εσωτερικού του το κάνει αδιαφιλονίκητο νικητή σε αυτόν τον τομέα και σε πολλές περιπτώσεις μας έκανε να παραβλέψουμε ένα-δυο αρνητικά σημεία, ενώ αν προσθέσουμε και την αξιοπιστία του ονόματος της Honda, τότε τα 15.110 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά του, αν και πολλά, θα λέγαμε ότι ανταποκρίνονται σε αυτό που αγοράζουν.

ΥΠΕΡ: Χώροι, Κιβώτιο ταχυτήτων

ΚΑΤΑ: Τιμή, Επιλογές κινητήρων, Οθόνη αφής

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                  1.3 iVTEC

Καύσιμο                                                                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                                 1.318

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                       102/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                           123/5000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                           Γόνατα Μακφέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                              Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                         Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                       Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                   Εμπρός

Κιβώτιο                                                     Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                         3995x1694x1525

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                     2530

Βάρος(κιλά)                                                             1066

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                       354

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                          11,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                     190

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                         5,0

Μέση τιμή δοκιμής                                                    6,3

Αυτονομία(χλμ.)                                                       634

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                   40

Εκπομπή CO2                                                         116

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                   15.110