full screen background image
Search
Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Fiat Fullback Extended Cab 2.4D 181 PS…

Δύσκολη εξίσωση!

Δέκα το πρωί σε μία από τις καλές ημέρες του φετινού χειμώνα και εμείς ταξιδεύουμε για Κερκίνη με τον ευγενή σκοπό να δοκιμάσουμε στο φυσικό του περιβάλλον το νέο Fiat Fullback, που αποτελεί την είσοδο –ουσιαστικά- της εταιρείας στη δύσκολη κατηγορία των μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων. Δύσκολη γιατί στην κατηγορία αυτή κυριαρχούν κατά παράδοση και μάλιστα με εξαιρετική φήμη, οι ιαπωνικοί κολοσσοί.

Η Fiat λοιπόν έχει μια πολύ δύσκολη εξίσωση μπροστά σε ένα πολύ δύσκολο κοινό, που ακόμα δυσκολότερα θα αποφάσιζε να ξεφύγει από την πεπατημένη εκτός και αν…

…σας νοιάζει η αισθητική!

Με μια πρώτη ματιά θα διαπιστώσετε ότι οι Ιταλοί «έδωσαν ρέστα», τουλάχιστον σε ότι αφορά την εμφάνιση του Fullback.

Εξαιρετικά σχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τη «μάσκα» να επιμηκύνει την αίσθηση του όγκου του αυτοκινήτου και το παραδοσιακό στρογγυλό λογότυπο της ιστορικής εταιρείας στο κέντρο.

Ένα νεύρο διασχίζει το εμπρός μέρος περιμετρικά από την άκρη των φαναριών ως την εμπρός πόρτα και συνεχίζει με ένα ελαφρύ σβήσιμο μέχρι την άκρη των πίσω φαναριών.

Τα φώτα ομίχλης τοποθετημένα θαυμάσια στο «υποπλαίσιο» του κάτω μέρους της μάσκας που φαίνεται να σχεδιάστηκε ακριβώς γι’ αυτό.

Είναι προσωπική μας κρίση βεβαίως, αλλά αμφιβάλουμε εάν μπορείτε να βρείτε πιο όμορφο επαγγελματικό στην αγορά.

Κατά τα άλλα…

Εξωτερικά θα διαπιστώσετε τον μεγάλο χώρο φόρτωσης με τις δέστρες στο επάνω μέρος της επίπεδης κουπαστής. Καλοδεχούμενο επίσης το πλαστικό περίβλημα της καρότσας, που άλλωστε συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια. Απουσιάζουν ωστόσο δέστρες για μικρότερα αντικείμενα στη βάση της κουπαστής.

Η πίσω ανάρτηση διαθέτει τα καλά παραδοσιακά φύλλα σούστας, που επιτρέπουν να φορτώσετε βαρύ υλικό, αλλά από την άλλη, με το αυτοκίνητο χωρίς φορτίο, θα νιώσετε ακόμα και το κέρμα που θα πατήσετε…

Ο χώρος των εμπρός επιβατών είναι εξαιρετικά άνετος με κλασσικό πίνακα οργάνων, ενώ ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, μιας και είχαμε την έκδοση με τη μιάμιση καμπίνα στη διάθεσή μας, όπου ο χώρος πίσω από τα καθίσματα των εμπρός επιβατών είναι ουσιαστικά χώρος έκτακτης ανάγκης.

Στην καμπίνα υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες, αλλά στην κονσόλα θα μπορούσαν για κάτι καλύτερο, μιας και δεν καταφέραμε να «βολέψουμε» κάτι περισσότερο από το κινητό μας, ενώ ευπρόσδεκτοι είναι οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Εν κινήσει…

Η αίσθηση είναι καλή στο δρόμο. Το αυτοκίνητο είναι ήσυχο, ισχυρό, με καλά φρένα που δεν θα κουραστούν και δε θα κουράσουν και με κλασσικό χειρόφρενο… ευτυχώς!

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται στον κυβισμό του με περίσσεια ροπή και δεν θα δυσκολευτεί πουθενά.

Αυτό που μας προβλημάτισε είναι μια μικρή «υστέρηση» θα λέγαμε στην απόκριση του γκαζιού σε χαμηλές ταχύτητες. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες όμως ή με «κλωτσημένο» το γκάζι, το πρόβλημα περιορίζεται σημαντικά χωρίς να εξαλείφεται τελείως.

Το κιβώτιο είναι σαφές, ενώ εκτιμήσαμε, όσοι έχουμε μεγάλα χέρια, και τη μεγάλη χειρολαβή του. Η κλιμάκωση είναι σωστά ρυθμισμένη για τη χρήση του οχήματος, ενώ η εξαιρετική του τετρακίνηση θα σας βγάλει από τα δύσκολα… εύκολα.

Πολύ καλός ο περιστροφικός διακόπτης για τις επιλογές της μετάδοσης για τον απλούστατο λόγο του ότι δε χρειάζεται να παλεύεις με διάφορα πλήκτρα για το είδος και το συνδυασμό εμπλοκής της κίνησης που επιθυμείς.

Εδώ να σημειώσουμε και την αντοχή της «ποδιάς» κάτω από τον προφυλακτήρα που όταν χρειάστηκε να διασχίσουμε με ταχύτητα κάποιο κώλυμα, αποδείχθηκε αθάνατη.

Στα δύσκολα!

Δε μας σταμάτησε ούτε ο βούρκος, ούτε η πέτρα, ούτε το νερό, ούτε το βρεγμένο χόρτο. Με ψηλό αμάξωμα, με εξαίρετη τετρακίνηση και με ροπή στα χαμηλά, δεν μπορεί να σας σταματήσει σχεδόν κανένα τερέν και αν μάλιστα επιλέξετε κι ένα πιο κατάλληλο ελαστικό για τέτοιες συνθήκες, θα κάνετε τη δουλειά σας με χαρακτηριστική ευκολία και άνεση.

Το είδος εμπλοκής των διαφορικών απεικονίζεται με εξαιρετική σαφήνεια στο κέντρο του πίνακα οργάνων, αλλά με λίγο ξεπερασμένο τρόπο. Βέβαια να σημειώσουμε ότι δεν είναι το μοναδικό όχημα του είδους που η απεικόνιση της διάταξης είναι αυτή, μιας και ο ρόλος τέτοιων οχημάτων είναι η σκληρή δουλειά, οπότε απουσιάζουν τα πολλά «φρού-φρού κι αρώματα» που θα παρέπεμπαν σε άλλο αισθητικό επίπεδο.

Συμπέρασμα

Είναι όμορφο, σκληρό, απλό και εύχρηστο, αλλά για να ξαναγυρίσουμε στην αρχή του κειμένου μας «παίζει μπάλα» στο γήπεδο των μεγάλων παραδοσιακών Ιαπώνων –κυρίως- γιγάντων και με το κόστος παραπλήσιο στην κατηγορία.

Έτσι, έχει να λύσει μια πολύ δύσκολη εξίσωση και να απαντήσει σε δύσκολες ερωτήσεις του καταναλωτικού κοινού στο οποίο απευθύνεται, αλλά κυρίως σε μία. Γιατί Fiat Fullback;

Μόνο μια απάντηση μπορούμε να δώσουμε «Eίναι σκληρό, απλό και εύχρηστο αλλά κυρίως… είναι πολύ όμορφο ρε φίλε»!

ΥΠΕΡ: Άνεση εμπρός καθισμάτων, Χώρος φόρτωσης, Κιβώτιο ταχυτήτων

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση, Πίνακας οργάνων, «Τράβηγμα» κινητήρα στα χαμηλά

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                                         2.4 D

Καύσιμο                                                                          Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                                             2.442

Κύλινδροι                                                                         4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                                 16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                                   181/3500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                                     430/2500

Θέση                                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                                   Common rail, υπερτροφοδότηση

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                      Διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια

Πίσω                                                   Άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                                     Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                                Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                                         Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                                    Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                                   3,7

Ακτίνα στροφής(μέτρα)                                                         5,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                          Επιλεκτικά στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                                                     Μηχανικό 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                                       5275x1815x1780

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                                    3000

Πρόβολος εμπρός(χλστ.)                                                       865

Πρόβολος πίσω(χλστ.)                                                         1410

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                                    1520

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                                       1515

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος(χλστ.)                           205

Γωνία προσέγγισης(μοίρες)                                                    30

Γωνία φυγής(μοίρες)                                                               22

Καθαρό βάρος(κιλά)                                                             1825

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο(λίτρα)                                            1025

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                                       6,4

Μέση τιμή δοκιμής                                                                 9,3

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                                  75

Εκπομπή CO2                                                                       169

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                                 25.620

Αυτοκίνητου δοκιμής                                                           27.270