full screen background image
Search
Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Audi A4 2.0TDI 190PS S-Tronic…

Σήμα κατατεθέν!

Σίγουρα σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία υπάρχει και ένα μοντέλο που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της ή το μοντέλο σταθμό για αυτήν, το οποίο κατάφερε με την πάροδο του χρόνου να αποσπάσει μεγάλη δημοσιότητα από το κοινό και κατ’ επέκταση να σημειώσει αξιοζήλευτα νούμερα στη μάχη των πωλήσεων.

Στην περίπτωση της Audi σίγουρα το μοντέλο αυτό είναι το Α4, που κατάφερε από τη δεκαετία του ’70, τότε ως «Audi 80» και στην πορεία ως Α4, να διαμορφώσει τη συνολική εικόνα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και να την φτάσει στο σημερινό υψηλό επίπεδο. Εξάλλου, μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός πως σχεδόν το 85% των πελατών της γνωρίζει το εν λόγω μοντέλο και το θεωρεί ως το πιο χαρακτηριστικό μοντέλο της εταιρείας, ενώ ακόμα και για τους πιο ανυποψίαστους, το όνομα Α4 παραπέμπει απευθείας στην Audi.

Βέβαια, η ιστορία γράφεται καθημερινά και σε καμία περίπτωση η εκάστοτε εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει με τις περγαμηνές του παρελθόντος γιατί έτσι θα μείνει εκτός του σημερινού εξαντλητικού ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό η Audi δεν έμεινε στο καλό και ένδοξο παρελθόν και ακολουθώντας –όπως πάντα- τις προσταγές του παρόντος ανανέωσε το μοντέλο σταθμό της ιστορίας της, το Α4, εφοδιάζοντας το με όλα τα απαραίτητα συστατικά ώστε να μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, που στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι αρκετά μεγάλο!

Όταν κάτι πετυχαίνει, δεν το αλλάζεις!

Αποτελεί λογική, καταρχάς ανθρώπων και στη συνέχεια εταιρειών, όταν κάτι πετυχαίνει να μην αλλάζεται. Πόσο μάλλον όταν αποτελεί και το blue chip μιας ολόκληρης εταιρείας!

Σύμφωνα λοιπόν με αυτή τη λογική κινήθηκε και το σχεδιαστικό τμήμα της Audi, που δεν προχώρησε σε ριζικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του δημοφιλούς μεσαίου σεντάν της, αλλά του πρόσθεσε όλες τις απαραίτητες πινελιές ώστε να φρεσκαριστεί η εικόνα.

Οι πινελιές αυτές εντοπίζονται στη νέα μάσκα, στα νέα μπροστινά φωτιστικά σώματα τύπου Xenon με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας (από την βασική κιόλας έκδοση), στο καπό με τα δύο έντονα νεύρα, στους μεγαλύτερους θόλους, στο διπλό νεύρο που διατρέχει όλη την πλαϊνή όψη και στα νέας σχεδίασης πίσω φώτα με τις έντονες γωνίες.

Μπορεί οι πινελιές αυτές να μην κατάφεραν να τροποποιήσουν κατά πολύ την εξωτερική εμφάνιση, κατάφεραν όμως και έδωσαν στο νέο A4 την απαραίτητη φρεσκάδα που χρειαζόταν, ενώ παράλληλα έκαναν το premium σεντάν να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό.

Στο τελευταίο όμως, πέρα από τις εμφανισιακές αυτές τροποποιήσεις, βοήθησε και κατά πολύ η δουλειά που έγινε στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd έφθασε αισίως στο 0.23, αριθμός που όχι μόνο είναι ο καλύτερος στην κατηγορία, αλλά είναι και ο καλύτερος σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής!

Αυτό μας τονίζει και την ουσιαστική δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Audi στο νέο μοντέλο τους.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και το διαχωρισμό που θέλουν να κάνουν οι Γερμανοί από το αδελφικό Passat, καθώς για το νέο Α4 δεν έχουν χρησιμοποιήσει τη γνωστή πλατφόρμα MQB που χρησιμοποιείται ευρέως στην υπόλοιπη γκάμα, αλλά έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MLB (Modular Longitudinal Platform) που χρησιμοποιούν στα πολυτελή SUV του ομίλου. Η χρησιμοποίηση της πλατφόρμας αυτής έχει επιπτώσεις στις διαστάσεις του αμαξώματος, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 25 χλστ. στο μήκος, κατά 16 χλστ. στο πλάτος και κατά 12 χλστ. στο μεταξόνιο και κατά συνέπεια και στην αύξηση των εσωτερικών διαθέσιμων χώρων.

Πρότυπο!

Σίγουρα ένα πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο απαιτείται να έχει και την αντίστοιχη υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό. Στην περίπτωση του νέου Α4 οι εντυπώσεις είναι όχι μόνο θετικές, αλλά υποδειγματικές, αφού χάρη στην εφαρμογή υψηλής ποιότητας υλικών, άριστης συναρμογής και προπαντός τεχνολογικών επιλογών, το εσωτερικό του αποτελεί πρότυπο και για τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.

Μένοντας τώρα στις τεχνολογικές επιλογές, εκεί τα πράγματα είναι υπεράνω κριτικής!

Την πρώτη εντύπωση κλέβει η μεγάλη «αιωρούμενη» έγχρωμη οθόνη των 8,3 ιντσών του συστήματος infotainment στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, όπου από εκεί -και σε συνεργασία με το «touchpad»- γίνονται όλες οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια, ο οδηγός έχει μπροστά του ένα «virtual cockpit», που βρίσκεται στη λίστα του επιπλέον εξοπλισμού και βρισκόταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με μια “High Definition” οθόνη 12,3 ιντσών που, πέρα από το να εμφανίζει τα όργανα, έχει τη δυνατότητα να τροποποιείται ανάλογα με τα γούστα του οδηγού και να δείχνει από το trip computer του αυτοκινήτου, το χιλιομετρητή, το στροφόμετρο, τις ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου… μέχρι και το Navigation, αλλά και όλα αυτά με τα επίπεδα που θα επιλέξει αυτός, δηλαδή ποια να φαίνονται μεγάλα και ποια μικρά.

Πέρα όμως από αυτό το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, τις εντυπώσεις στο εσωτερικό κλέβει όπως είπαμε η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό, η άψογη συναρμογή μεταξύ τους, καθώς επίσης και οι μεγάλοι χώροι που έχουν στη διάθεσή τους οδηγός και επιβάτες. Αυτοί είναι ικανοί να μεταφέρουν με περίσσια άνεση τις αποσκευές, μιας και ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 480 λίτρα, τα μικροαντικείμενα στην καμπίνα και τους τέσσερεις επιβάτες, καθώς το ογκώδες κεντρικό τούνελ περιορίζει το χώρο για τα πόδια των πίσω.

Με τον «καλό» πετρελαιοκινητήρα!

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του νέου Α4 είναι τρεις και έχουν ως κοινό παρονομαστή τα 2.000 κ.εκ.

Στην πρώτη και μικρότερη εκδοχή, ο ντίζελ κινητήρας αποδίδει 122 ίππους, στην δεύτερη 150 ίππους και στην τρίτη και ισχυρότερη εκδοχή αποδίδει 190 ίππους από τις 3.800 έως τις 4.200 σ.α.λ. με ροπή 400 Nm από τις 1.750 έως τις 3.000 σ.α.λ.

Όσο αφορά τώρα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αυτό ήταν το «καλό» με την ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (S-Tronic) με τις αστραπιαίες αλλαγές του!

Στις υπηρεσίες σας αφέντη!

Στην κατηγορία «D», όπως και στις υπόλοιπες κατηγορίες, τα μοντέλα που την απαρτίζουν προσπαθούν και στοχεύουν με τη δική τους οδηγική συμπεριφορά να προσεγγίσουν και το αντίστοιχο κοινό.

Μέχρι πρότινος, στην κατηγορία των πολυτελών σεντάν, ο διαχωρισμός ήταν ανάμεσα στα αυτοκίνητα που σου λένε «μπες μέσα να σε πάω» και σε αυτά που σου λένε «μπες μέσα να με πας». Σίγουρα το να μπορέσει ένα μοντέλο να πετύχει και τις δύο αυτές επιλογές είναι αρκετά δύσκολο ή ακόμα και ακατόρθωτο.

Στην περίπτωση του νέου Α4 όμως με τον καλό πετρελαιοκινητήρα και το γρήγορο S-Tronic κιβώτιο, φαίνεται πως η μείξη αυτή επετεύχθη, αφού αποτελεί επιλογή του οδηγού το πώς θέλει να κινηθεί.

Στην πρώτη εκδοχή, στο «μπες μέσα να σε πάω», τα μηνύματα είναι υπεράνω κριτικής αφού το πολυτελές εσωτερικό, η πλήρης απουσία θορύβων, η άνεση της ανάρτησης και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης καταφέρνουν και κάνουν την οποιαδήποτε μετακίνηση να θυμίζει σε άνεση ένα αεροπορικό ταξίδι με εισιτήριο business class.

Στην δεύτερη εκδοχή τώρα, όπου αποφασίζει ο οδηγός να εκμεταλλευτεί το καλό πλαίσιο, τον κινητήρα και τις αστραπιαίες αλλαγές του κιβωτίου, τα πράγματα αλλάζουν και πλέον πρώτο λόγο έχει ο οδηγός που μπορεί να εισπράξει απλόχερα την οδηγική απόλαυση, με κάποιες υποχωρήσεις που περιορίζονται στις λίγο ξερές αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης και στην ελαφριά αίσθηση του τιμονιού.

Όποιος και αν είσαι, ότι και αν είσαι!

Είτε είσαι δικηγόρος, είτε γιατρός, είτε καθηγητής σε κάποιο πανεπιστήμιο, είτε υψηλό στέλεχος εταιρείας, είτε ακόμα και ένα από τα πρόσωπα που κυβερνούν αυτή την χώρα, σίγουρα η εισαγωγή του νέου A4 στην ελληνική αγορά δεν πρόκειται να σε αφήσει ανεπηρέαστο!

Ας μην ξεχνάμε πως ακόμα και από την εποχή του «Audi 80», πριν δηλαδή μετονομαστεί σε Α4, η Audi έχει το δικό της εκλεπτυσμένο κοινό, που χάρη στις απαιτήσεις του, κατάφερε να διαμορφώσει και να εξελίξει ολόκληρη την κατηγορία των πολυτελών οικογενειακών αυτοκινήτων.

Βέβαια, το κοινό αυτό σήμερα έχει και υψηλές απαιτήσεις, που μπορεί να έχουν και πάλι ως βάση το κύρος και την ποιότητα, ωστόσο δεν παραλείπουν την οδηγική συμπεριφορά, την εμφάνιση, την άνεση και τις τεχνολογικές καινοτομίες. Έτσι, για την κάλυψη των απαιτήσεων αυτών, η Audi λανσάρει τη νέα γενιά A4 πιο ολοκληρωμένη από ποτέ και εφοδιασμένη με διάφορα τεχνολογικά καλούδια ώστε να μας υποδείξει πώς θα είναι τα οικογενειακά σεντάν στο προσεχές μέλλον.

Όσο για τις τιμές κτήσης του τελευταίου A4 με τους κινητήρες πετρελαίου, αυτές διαμορφώνονται από τα 31.000 ευρώ για την έκδοση με τους 122 ίππους, τα 34.453 ευρώ για την έκδοση με τους 150 ίππους και από τα 36.643 ευρώ για τη «μεγάλη» έκδοση με τους 190 ίππους.

Σίγουρα, τα νούμερα αυτά μπορεί να ακούγονται στους περισσότερους από εσάς υπερβολικά λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, ωστόσο αν τα συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας, τότε μιλάμε για αληθινά ανταγωνιστικά νούμερα και μάλιστα για ένα μοντέλο που ήρθε για να παρασύρει την κατηγορία ένα επίπεδο επάνω χάρη στην προίκα που του φόρτωσαν οι άνθρωποι από το Ίνγκολσταντ…

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Κιβώτιο, Κατανάλωση, Ποιότητα Κατασκευής, Χώροι, Εξοπλισμός, Τεχνολογία, Οδική συμπεριφορά, Συστήματα ασφαλείας, Πολυτέλεια εσωτερικού

ΚΑΤΑ: Εξωτερική εμφάνιση, Τούνελ πίσω καθισμάτων, Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                     2.0 TDI

Καύσιμο                                                 Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                 1.968

Κύλινδροι                                              4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                     16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     190/3800-4200

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                       400/1750-3000

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                           2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                             81,0 x 95,5

Σχέση συμπίεσης                                      15,5:1

Κιλά/ίππο                                                   8,16

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός             Γόνατα με εγκάρσιους και διαμήκης βραχίονες, αντιστρ. δοκός

Πίσω                                   Πέντε συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                             Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                 Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                          Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                         2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                         11,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                             Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                             Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                   18×8,0J

Υλικό                                                       Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                          Hankook Ventus S1 EVO2

Διάσταση ελαστικών                               245/40 R18

Ρεζέρβα                                             Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             4726x1842x1427

Μεταξόνιο(χλστ.)                                          2820

Βάρος(κιλά)                                                   1555

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             480

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     3,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  7,7

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 12,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           237

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                               4,1

Μέση τιμή δοκιμής                                         6,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                     8,8

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   6,2

Αυτονομία(χλμ.)                                             557

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                         40

Εκπομπή CO2                                               107

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         36.643