full screen background image
Search
Κυριακή 17 Ιούνιος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Abarth 595 Competizione 180HP MTA [VIDEO]

Φονέας γιγάντων!

Η Abarth παρεκτρέπεται από υπερβάλλοντα ζήλο και παρατάσσει ένα πραγματικό όπλο τσέπης απέναντι σε κάθε σκληροπυρηνική έκδοση, ενώ με αναλογία βάρους/ιπποδύναμης στα 5,9 κιλά/ίππο καταφέρνει να φέρει σε δύσκολη θέση ακόμα και τα μεγαθήρια που αποτελούν την ελίτ των σπορ κατασκευών!

Ο λόγος για την έκδοση Competizione του νέου Abarth 595, που μετά την «απλή» έκδοση (των 145 ίππων) και την έκδοση Turismo (των 165 ίππων), έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του «μικρού», με την μέγιστη ισχύ πλέον να ανέρχεται σε 180 ίππους!

Με γνώμονα την υπερβολή!

Σίγουρα κάθε σκληροπυρηνική κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της -και την ιστορία της- πρέπει να διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις και στην εμφάνιση.

Έτσι, στο 595 Competizione έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό παρουσιαστικό σε σχέση με τα υπόλοιπα 500αράκια, καθώς οι «πρησμένοι» προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, ο διαχύτης πίσω, το σήμα Abarth στην εισαγωγή, η μεγάλη αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά οι μεγάλες (17 ιντσών) ζάντες που μέσα τους ξεπροβάλλουν οι τετραπίστονες κόκκινες δαγκάνες της Brembo, κάνουν υποψιασμένους και μη να αντιλαμβάνονται ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα συμβατικό μοντέλο αλλά με μία αγωνιστική κατασκευή.

Ετοιμοπόλεμο!

Σε αντίστοιχο κλίμα είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου το ντυμένο από αλκαντάρα και ανθρακονήματα τιμόνι, τα paddles και κυρίως τα πληθωρικά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το –επίσης- ανθρακονημάτινο κέλυφός τους, δημιουργούν ένα ετοιμοπόλεμο εσωτερικό!

Στα παραπάνω να προσθέσουμε και το νέο πίνακα οργάνων (όπως ισχύει σε όλη την ανανεωμένη οικογένεια του 500) που μέσα του -πέρα από τις «κλασσικές» ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου- φιλοξενεί και έναν ειδικό μετρητή που απεικονίζει τις δυνάμεις G που ασκούνται στον οδηγό στιγμιαία τόσο σε κάθετο όσο και σε οριζόντιο άξονα, ενώ δίπλα του υπάρχει και ακόμα ένα όργανο που δείχνει την πίεση που δουλεύει εκείνη την στιγμή η τουρμπίνα και φτάνει μέχρι τα 2 bar!

Η πηγή του «κακού»…

… βρίσκεται κάτω από το μικρό καπό. Εκεί συναντούμε το γνωστό (από τον όμιλο) 1.400άρη T-Jet βενζινοκινητήρα, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή του (250 Nm) να είναι διαθέσιμη στις 3.000 σ.α.λ.!

Η φοβερή αυτή απόδοση οφείλεται σε μια μεγάλη τουρμπίνα της Garret που χρησιμοποιήθηκε και σε διαδικασία overboost μπορεί και λειτουργεί έως και τα 1,8 Bar!

Για τη μεταφορά της δύναμης στο δρόμο, έχουν επιλεγεί τα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) της Koni, το ηλεκτρονικό μπλοκέ της ιταλικής εταιρείας (TCT) και ένα ρομποτοποιημένο ημιαυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (υπάρχει και μηχανικό πέντε σχέσεων).

Χαμογελώντας…

Σίγουρα σπανίζουν οι μέρες που χαμογελάμε πλέον! Θέλετε λίγο η κατάσταση της χώρας, θέλετε λίγο τα όρια σε ρύπους και καταναλώσεις καυσίμων που σοβαρεύουν όλο και περισσότερο και αναμφίβολα περιορίζουν την όποια «πρόστυχη» ανησυχία των κατασκευαστών, μας έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια να οδηγούμε κατασκευές με οικολογικό χαρακτήρα ή με κινητήρες πετρελαίου, κάτι το οποίο δεν αρέσει στον υπογράφοντα.

Έτσι, κάθε φορά που πέφτει στα χέρια μας κάποια ειδική κατασκευή για δοκιμή, φροντίζουμε να τη χαιρόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο…

Στην περίπτωση του Abarth 595 Competizione, οι στιγμές χαράς ήρθαν από την ώρα που παραλάβαμε τον μικρό κόκκινο «διάολο» για δοκιμή!

Βλέπετε, ο ήχος που έρχεται στα αυτιά σου από την στιγμή που γυρνάει το κλειδί στη μίζα είναι συγκλονιστικός, θυμίζει ρελαντί από αγωνιστικό προδιαγραφών R3 και σε προδιαθέτει ότι θα ακολουθήσουν όμορφες στιγμές…

Αυτές οι στιγμές είναι που σε κάνουν να χαμογελάς και αν μη τι άλλο το μικρό -αλλά γρήγορο- 500αράκι ξέρει τον τρόπο να στις χαρίσει, καθώς ακόμα και από την μετακίνησή σου εντός πόλεως με αυτό, νιώθεις ξεχωριστός. Παράλληλα, η εξωφρενική δύναμη του κινητήρα σε κάνει «δολοφόνο» οποιουδήποτε βρεθεί στο διάβα σου, καθώς ο ήχος, η θέση οδήγησης και η απόκριση του γκαζιού βρίσκονται σε θέση να σε μετατρέψουν από συνεσταλμένο οδηγό σε εκτελεστή!

Αρκεί να συμβιβαστείς με το ότι μια ημερήσια απόδραση στην κοντινή –για εμάς- Χαλκιδική θα σε κουράσει περισσότερο από το να έστρωνες άσφαλτο 15Αύγουστο (!) λόγω της πολύ σκληρής ρύθμισης της ανάρτησης και των πολύ σκληρών καθισμάτων της Sabelt.

Ας μην ξεχνάμε όμως ότι ο χαρακτήρας του δεν είναι για αποδράσεις, αλλά για να προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση τόσο σε επαρχιακά «στριφτερά» κομμάτια, όσο και σε οποιαδήποτε πίστα…

Φύγαμε για πίστα…

Σεβόμενοι λοιπόν το χαρακτήρα της κατασκευής, πήραμε την απόφαση να δοκιμάσουμε το νέο 595 Competizione στο Drive Park του Ν.Ρυσίου και χωρίς άσκοπο χάσιμο χρόνου ήρθαμε σε επικοινωνία με του ανθρώπους της πίστας (αφοί Πολυανίδη), ώστε να δούμε αν μπορούν να μας παραχωρήσουν την πίστα για μια μέρα ώστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας!

Η απάντησή τους θετική και ευγενική όπως πάντα, με αποτέλεσμα χωρίς πολλά – πολλά να βρισκόμαστε στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού της πίστας.

Οι πρώτοι δυο γύροι στο mode που αναγράφει «ζέσταμα» και έπειτα αυτών ξανά βρισκόμαστε στην ευθεία μπροστά στο καφέ. Το κόκκινο μικρό αγριεμένο περιμένει με ανυπομονησία και με το πάτημα του γκαζιού εκτοξεύεται μέχρι την πρώτη δεξιά στροφή, όπου μας θυμίζει ότι ξεχάσαμε να ενεργοποιήσουμε το ηλεκτρονικό μπλοκέ (ενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο ταμπλό) με αποτέλεσμα να ανοίγει το εμπρός μέρος την τροχιά του. Με το πάτημα του αντίστοιχου μπουτόν αλλάζει ριζικά η εικόνα, το μικρό «βιδώνεται» πλέον στην άσφαλτο και δείχνει πως είναι ικανό να περάσει όλη τη δύναμή του στον δρόμο και να κάνει χρόνους ικανούς για να γραφτούν στην ιστορία!

Τον εξωφρενικά γρήγορο ρυθμό έρχεται να σου χαλάσει το ημιαυτόματο κιβώτιο που μπορεί να είναι υποδειγματικά γρήγορο στα κατεβάσματα (ρίχνει ακόμα και τρεις μαζί!), αλλά στα ανεβάσματα δείχνει ότι δεν θα γίνει ο καλύτερος σύμμαχος σε όσους κυνηγούν τους χρόνους, καθώς στα ανεβάσματα αργεί να αντεπεξέλθει, την ώρα μάλιστα που κόβει τόσο τις στροφές του κινητήρα, όσο και τη ροή της επιτάχυνσης.

Δηλητηριώδης!

Ναι αυτός ο σκορπιός είναι δηλητηριώδης! Είναι ικανός να σου χαρίσει συγκινήσεις, αρκεί να αντέξεις την δύσκολη καθημερινή συμβίωση μαζί του και να τον σεβαστείς!

Άλλωστε δεν είναι για πολλούς, είναι για λίγους και εκλεκτούς. Είναι για εκείνους που μπορούν να το αξιοποιήσουν όπως πρέπει, για εκείνους που επιθυμούν να έχουν ακόμα μία ξεχωριστή κατασκευή στη συλλογή τους και για εκείνους που έχουν τα απαραίτητα αντισώματα για να αντέξουν την δηλητηριώδη τιμή του, που ξεκινάει από τα 24.897 ευρώ για την βασική έκδοση των 180 ίππων και ανεβαίνει στα 32.417 ευρώ αν μιλάμε για ένα μοντέλο σαν αυτό της δοκιμής.

Είπαμε όμως δεν είναι για όλους…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ήχος, Επιδόσεις, Ηλεκτρονικό μπλοκέ, Αμεσότητα τιμονιού, Φρένα, Στήσιμο

ΚΑΤΑ: Τιμή, Κιβώτιο ταχυτήτων, Μη απενεργοποιούμενο ESP, Άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         1.4T

Καύσιμο                                                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                   1.368

Κύλινδροι                                                4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           180/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                             250/3000

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία               Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                             2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                               72,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                         9,8:1

Κιλά/ίππο                                                       5,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός               Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                   Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι 305 χλστ.

Πίσω                                                     Δίσκοι 240 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                           2,2

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                           9,5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                             Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                 Ρομποτιζέ ημιαυτόματο 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                   17×7,0J

Υλικό                                                         Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                             Michelin Pilot Sport 3

Διάσταση ελαστικών                               205/40 R17

Ρεζέρβα                                                 Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             3660x1627x1485

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2300

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1415

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1408

Βάρος(κιλά)                                                 1060

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             185

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     3,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   6,9

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   9,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           225

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                               5,8

Μέση τιμή δοκιμής                                       10,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                   13,5

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   8,1

Αυτονομία(χλμ.)                                             412

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                         35

Εκπομπή CO2                                               134

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         24.897

Αυτοκινήτου δοκιμής                                   32.417

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: