full screen background image
Search
Τρίτη 16 Ιανουάριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz C200d…

Παραπλανεί… ευχάριστα!

Με την πρώτη ματιά στην πίσω όψη της Mercedes-Benz C200d πολλοί θα είναι εκείνοι που θα μπερδευτούν από την ονομασία της και θα υποθέσουν πως κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας κινητήρας δύο λίτρων ή τουλάχιστον 1800 κ.εκ. όπως παραδοσιακά ορίζει η αναλογία ονόματος-κυβικών για τα μοντέλα του γερμανικού εργοστασίου. Και σε αυτούς τους… πολλούς θα προσθέταμε και τους εαυτούς μας αν είχαμε πάει να παραλάβουμε το εν λόγω μοντέλο για δοκιμή χωρίς να διαβάσουμε πρώτα τα… μαθήματά μας!

Γιατί στην προκειμένη περίπτωση, η Mercedes-Benz C200d εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 1.600 κ.εκ. προερχόμενο από τη Renault, που με απόδοση 136 ίππων αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική για το μεσαίο σεντάν των Γερμανών, ενώ την ίδια στιγμή διαμορφώνει ένα διαφορετικό αυτοκίνητο με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, αλλά εξίσου ικανές επιδόσεις. Αλλά ας αναλύσουμε τη C200d πιο… εξονυχιστικά.

Με γονίδια S-Class!

Από το λανσάρισμα της τελευταίας έκδοσης της C-Class από τη Mercedes-Benz είναι πασιφανές το γεγονός ότι οι δημιουργοί του μοντέλου αυτού θέλησαν να προσφέρουν τόσο στο ίδιο, όσο και στους ιδιοκτήτες του λίγη από την αίγλη της μεγάλης και πολυτελούς κατηγορίας στην οποία ανήκει η S-Class.

Έτσι, η σχεδιαστική ομοιότητα γίνεται εμφανής σε πολλά σημεία του αμαξώματος, ενώ ταυτόχρονα, στην έκδοση της C200d, έχει βελτιωθεί σημαντικά και η αεροδυναμική, πετυχαίνοντας έναν αρκετά χαμηλό για την κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας (0,24), στοιχεία που συμβάλουν τα μέγιστα στη μείωση της κατανάλωσης, συνδυαστικά πάντα και με το νέο κινητήρα, τον οποίο θα δούμε παρακάτω.

Στα της σχεδίασης, εμπρός ξεχωρίζει η ασημένια γρίλια με το μεγάλο αστέρι της εταιρίας στο κέντρο με τα φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν τεχνολογία LED, να την πλαισιώνουν, ενώ η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από τα δύο νεύρα που τη διατρέχουν από εμπρός έως το τέλος της πίσω πόρτας.

Πίσω, η αεροτομή που έχει ενσωματωθεί στην πόρτα του χώρου αποσκευών, προσδίδει έναν σπορ χαρακτήρα, ενώ τα μίνιμαλ φώτα και η γνωστή πλέον σχεδίαση των εξατμίσεων συμπληρώνουν μια εικόνα κύρους και πολυτέλειας.

Γνώριμο εσωτερικό…

Ελάχιστες οι αλλαγές που έχουν γίνει στον εσωτερικό διάκοσμο της Mercedes-Benz C200d, όπου για ακόμα μια φορά συναντήσαμε μια πολυτελή και άνετη καμπίνα, όπου θα χωρέσουν τέσσερις ενήλικες χωρίς παράπονα (ο πέμπτος θα πρέπει να στριμωχτεί λίγο ανάμεσα στους άλλους δύο) και θα απολαύσουν ένα ποιοτικό και αθόρυβο ταξίδι, χάρη τόσο στην καλή σχεδίαση της ανάρτησης, όσο και στην αναβαθμισμένη ηχομόνωση.

Για την ποιότητα των υλικών, καθώς και για τη συναρμογή τους δε χρειάζονται πολλά σχόλια, αφού και στους δύο τομείς το γερμανικό εργοστάσιο έδειξε για ακόμα μια φορά το ποιόν του και μας εντυπωσίασε.

Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών στην Mercedes-Benz C200d, όπου με 480 λίτρα χωρητικότητας, οι αποσκευές των επιβατών θα μεταφερθούν με άνεση και χωρίς συμβιβασμούς στο ποιος θα πάρει περισσότερα πράγματα από τον άλλο…

Ο κινητήρας κάνει τη διαφορά…

Δε θα μπαίναμε στον κόπο να ερευνήσουμε για ακόμα μια φορά τα της C-Class, αν δεν ήταν για το νέο 1600άρη κινητήρα της Renault με τον οποίο εφοδιάζεται η Mercedes-Benz C200d.

Η ισχύς των 136 ίππων και η μετάδοση της κίνησης στους τροχούς του πίσω άξονα δημιουργούν ένα αρκετά ικανό και ενδιαφέρον σύνολο, τη στιγμή που η απόδοση της ροπής των 300 Nm γίνεται ομοιόμορφα σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα περιστροφής του κινητήρα, το οποίο ξεκινά μόλις από τις 1500 σ.α.λ. Έτσι, ο οδηγός έχει στα χέρια και τα… πόδια του αρκετή δύναμη για γρήγορες επιταχύνσεις και ρεπρίζ για αποτελεσματικές και εύκολες προσπεράσεις, ενώ την ίδια στιγμή η κατανάλωση διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα, καθώς αυτή δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/ 100 χλμ. σε μέσες συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

…και η διαφορά φαίνεται στο δρόμο!

Φυσικά, το ότι ο κινητήρας είναι 1600 κ.εκ. και διαθέτει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά που περιγράψαμε δεν θα είχε καμία ουσία αν το σύνολο αυτό δεν απέδιδε θετικά για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του κατά τη μετακίνηση στο δρόμο.

Κάτι που με ευχαρίστηση είδαμε να συμβαίνει τόσο σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όσο και σε πιο στενό, επαρχιακό οδικό δίκτυο, όπου και «αναγκάσαμε» την παρέα μας να μας συνοδεύσει, με στόχο την εμπεριστατωμένη δοκιμή της Mercedes-Benz C200d. Το… «αναγκάσαμε» μπαίνει σε εισαγωγικά γιατί… ε δε χρειάζεται γιατί! Ποιος δε θέλει να ταξιδέψει και να επισκεφτεί τις ομορφιές του τόπου μας μέσα σε μία όμορφή και πολυτελή Mercedes; Όπως και έγινε, ώστε να διαπιστώσουμε ότι η πετρελαιοκίνητη C200d κινείται ποιοτικά και χωρίς περιττούς θορύβους μέσα στην καμπίνα, ανεξάρτητα από την ταχύτητά της, ενώ δε μας ξάφνιασε ποτέ μέσα σε στροφές αφού, μπορεί να έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά διαθέτει δύναμη τόση ώστε να κινείται γρήγορα ωστόσο να μη χάνει την επαφή της με το οδόστρωμα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες πίεσης.

Γοητευμένοι…

…δηλώνουμε για ακόμη μια φορά μετά το πέρας της δοκιμής μας με την Mercedes-Benz C200d. Το μοντέλο αυτό είναι ένα ισορροπημένο σύνολο με διάχυτη πολυτέλεια στο σχεδιασμό του και παρά την υψηλή τιμή απόκτησής του (η βασική του έκδοση ξεκινά από τα 49.911 ευρώ) είναι σε θέση να γοητεύσει τον ιδιόκτητη του τόσο με τη συμπεριφορά του στο δρόμο, όσο και με την περιορισμένη του κατανάλωση.

Μια καλή επιλογή λοιπόν για όσους ονειρεύονται ένα μοντέλο του γερμανικού εργοστασίου με λογικό κόστος χρήσης.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Κατανάλωση, Ποιότητα εσωτερικού, Ανάρτηση

ΚΑΤΑ: Τιμή, Χώρος στο πίσω κάθισμα, Εργονομία

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            1.6D

Καύσιμο                                                          Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           1.598

Κύλινδροι                                                         4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                              16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                   136/3800

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                 300/1500-3000

Θέση                                                         Εμπρός, διαμήκης

Τροφοδοσία                                  Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                   2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                       80,0 x 79,5

Σχέση συμπίεσης                                               15,7:1

Κιλά/ίππο                                                            10,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Πολλαπλών συνδέσμων

Πίσω                                                     Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                      Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                   Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                           Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                   2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                   11,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                      Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο                                       Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                           17×6,5J

Υλικό                                                                Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                           Continental ContiSportContact 5

Διάσταση ελαστικών                                       225/50 R17

Ρεζέρβα                                                                 –

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                     4686x1810x1442

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                 2840

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                 1588

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                     1570

Βάρος(κιλά)                                                         1430

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                     480

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       10,2

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                  216

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                     4,2

Μέση τιμή δοκιμής                                               6,5

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                           7,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                         5,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                   711

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                               41

Εκπομπή CO2                                                    109

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                               49.911

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: