full screen background image
Search
Σάββατο 25 Νοέμβριος 2017
  • :

Στα Ζαγοροχώρια με το Volvo XC60 D4…

Αποφεύγοντας τις εθνικές οδούς…

Μέσα στην καθημερινότητα του καθενός, μέσα στα προβλήματα και τις αναποδιές, τα οποία φαίνονται ολοένα να μεγαλώνουν με τα τόσα που περνάμε σε πολιτικό-κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο, έρχονται και εκείνες οι στιγμές που το παίρνεις απόφαση τελικά και φεύγεις.

Δεν είναι φυγή από τα προβλήματα -άλλωστε δεν είσαι δειλός- αλλά είναι μια ευκαιρία να πάρεις μια βαθειά ανάσα και να γεμίσεις μπαταρίες, να αλλάξεις παραστάσεις και να αντιμετωπίσεις τη συνέχεια με περισσότερη δύναμη. Μια τέτοια μέρα βρισκόμασταν κι εμείς στα γραφεία του περιοδικού μας. Στο πάρκινγκ βρισκόταν το πετρελαιοκίνητο Volvo XC60 και οι υποχρεώσεις στο ημερολόγιο έμοιαζαν λίγες. Ρε λες..;

ANOIGMA 1

Κάθε ταξίδι ξεκινάει με ένα βήμα!

Χωρίς πολύ σκέψη φορτώνουμε πράγματα για ένα τριήμερο στον άπλετο χώρο αποσκευών του XC60, παίρνουμε και τον φωτογραφικό εξοπλισμό μας (πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούϊ λένε…), φουλάρουμε το ρεζερβουάρ και βγαίνουμε στην εθνική οδό. Μέχρι τα Μάλγαρα δεν έχουμε ακόμα βρει προορισμό αλλά η ιδέα έρχεται σύντομα και έτσι βάζουμε «πλώρη» για την Πίνδο και συγκεκριμένα για τα γραφικά Ζαγοροχώρια.

Παρά το γεγονός ότι το Volvo XC60 έκανε το ταξίδι μοναδικά άνετο στον αυτοκινητόδρομο, γρήγορα αποφασίζουμε να αποφύγουμε τους μεγάλους δρόμους και να δούμε όσο περισσότερο μπορούμε από την ελληνική επαρχία και τη φύση που την περιτριγυρίζει.

Λίγο μετά τα Γρεβενά λοιπόν, παίρνουμε το δρόμο για Μαυραναίους κι από κει ακολουθούμε τις ταμπέλες για το Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας. Από εκεί συνεχίζουμε το μικρό μας ταξιδάκι μέσα από το ορεινό δίκτυο, όπου το XC60 έδειξε μια μικρή αδυναμία αναρτήσεων παίρνοντας αρκετή κλίση στα κλειστά κομμάτια, χωρίς όμως να μας ενοχλήσει ιδιαίτερα και περνώντας από τα χωριά Δίστρατο, Άρματα, Πάδες, Παλαιοσέλι και Ελεύθερο φτάσαμε στην Κόνιτσα, το μεγαλύτερο από τα χωριά του Ζαγορίου και το μέρος όπου αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε.

Το μόνο που έμενε για να κλείσει καλά η μέρα ήταν ένα καλό γεύμα και η επιθυμία μας πραγματοποιήθηκε σε ένα από τα πολλά εδεσματοπωλεία της Κόνιτσας με τα ντόπια κρέατα και τα τσιπουράκια να δίνουν και να παίρνουν και… δεν περιγράφουμε άλλο!

Από την κοιλάδα του Αώου έως το Μικρό Πάπιγκο…

Την επομένη το πρόγραμμα είχε εξερεύνηση της γύρω περιοχής με σκοπό να επισκεφτούμε όσο περισσότερα μέρη γίνεται.

Η αρχή γίνεται στο γεφύρι της Κόνιτσας, εκεί όπου ο Αώος βγαίνει από το βουνό προς την κοιλάδα και εκεί από όπου ξεκινά ο δρόμος-μονοπάτι προς τη μονή Στομίου, τη μονή μέσα στο βουνό όπου ασκήτεψε ο Γέροντας Παΐσιος.

Σημειώνοντας τη μονή ως εκκρεμότητα για επόμενο ταξίδι, κατευθυνόμαστε στη συνέχεια λίγο νοτιότερα για να επισκεφτούμε το γεφύρι της Κλειδωνιάς πάνω από τα καταγάλανα, πεντακάθαρα νερά του ποταμού Βοϊδομάτη.

Στο σημείο εκείνο τερματίζουν οι βόλτες ράφτινγκ που διοργανώνονται στο ποτάμι και βλέποντας τις παρέες που είχαν τελειώσει τη βόλτα τους υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας να το δοκιμάσουμε την επόμενη φορά.

Ύστερα κατευθυνθήκαμε προς το σημείο από όπου ξεκινούν οι βάρκες τη διαδρομή τους, πιο πάνω στο ποτάμι και συγκεκριμένα στη γέφυρα της Αρίστης ή του Πάπιγκου. Στη διαδρομή προς τα εκεί επισκεφτήκαμε την εγκαταλελειμμένη πλέον μονή της Παναγιάς της Σπηλιώτισσας και ανεβήκαμε ως το καμπαναριό για να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα.

Μια σύντομη στάση στις όχθες του Βοϊδομάτη και ξεκινάμε να ανηφορίζουμε το φιδογυριστό δρόμο προς το χωριό Μεγάλο Πάπιγκο.

8_1

Το XC60 αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά εξαιρετικός σύντροφος καθώς, παρά τις συνεχείς ανηφορικές φουρκέτες και την αρκετή κλίση του δρόμου δε μας δυσαρέστησε ούτε στιγμή και μας μετέφερε με άνεση μέχρι την κορυφή όπου απολαύσαμε μια μικρή βόλτα στο χωριό και μετά το καφεδάκι μας συνοδευόμενο από παραδοσιακή χορτόπιτα.

Ακολούθησε μια μικρή περιήγηση στο χωριό Μικρό Πάπιγκο που βρίσκεται στο τέλος του δρόμου και αργότερα, καθώς ο ήλιος όδευε πλέον προς τη δύση του, αποφασίζουμε να επιστρέψουμε στην Κόνιτσα ώστε να μη μας βρει η νύχτα στο δρόμο και να περάσουμε τη βραδιά προετοιμάζοντας τους εαυτούς μας για το δρόμο της επιστροφής.

Ανακαλύπτοντας νέους δρόμους…

Το επόμενο πρωί γεμίζουμε προληπτικά το ρεζερβουάρ του XC60, καθώς με την κατανάλωσή του να διατηρείται περί τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. δεν είχαμε κάψει ούτε το μισό καύσιμο και ευχόμαστε να είχαμε περισσότερες μέρες στη διάθεσή μας.

10_1

Τα Ζαγοροχώρια είναι μια περιοχή που αξίζει να επισκεφτεί κανείς και να μπορεί να διαθέσει χρόνο ώστε να γνωρίσει κάθε μαγευτική γωνιά του. Ξεκινάμε λοιπόν να επιστρέψουμε και θυμόμαστε κάτι που συνέβη την προηγούμενη μέρα. Σε μια συζήτηση που είχαμε με μια παρέα ντόπιων, από εκείνες τις συζητήσεις που λατρεύουμε να κάνουμε καθώς έτσι μαθαίνουμε πολύ περισσότερα σχετικά με τον τρόπο ζωής σε κάθε περιοχή, μάθαμε για έναν άγνωστο σε εμάς, νέο δρόμο, που θα μας έβγαζε από τα Μαστοροχώρια βόρεια της Κόνιτσας, απευθείας στα Γρεβενά.

Στρίβουμε λοιπόν δεξιά από την κεντρική διασταύρωση και λίγο μετά την Πυρσόγιαννη συναντούμε το Επταχώρι. Βγαίνοντας από το χωριό βλέπουμε στα δεξιά μας ένα δρόμο με ολοκαίνουρια άσφαλτο, θαυμάσια χάραξη και εξαιρετική σήμανση που, ακολουθώντας τον, μας βγάζει πολύ γρήγορα, μέσω Καληράχης, στην πόλη των Γρεβενών. Από εκεί ξαναμπαίνουμε (δυστυχώς) στην Εγνατία Οδό και τα διόδια των Μαλγάρων δεν αργούν να φανούν μπροστά μας. Άλλη μια εξόρμηση είχε φτάσει στο τέλος της και παρά το ότι ήταν μικρή σε διάρκεια, έφτανε για να μας γεμίσει δύναμη και όρεξη για την επιστροφή στην πραγματικότητα!