full screen background image
Search
Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Volvo V40 CC T3…

Δεύτερη νιότη!

Η Volvo πέρασε από μια επιδερμική ανανέωση το best-seller της, το V40, τόσο στην συμβατική εκδοχή του, όσο και στην έκδοση Cross country, σαν και αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή, ενώ βάζει «με το δεξί» ξανά το μοντέλο στην αγορά με άκρως εντυπωσιακές τιμές που ξεκινούν από τα 21.248 ευρώ.

Απαιτεί παρατηρητικότητα!

Στην ανανεωμένη γενιά τροποποιήθηκε ελάχιστα η εξωτερική εμφάνιση και απαιτεί να έχεις καλή παρατηρητικότητα ώστε να μπορέσεις να εντοπίσεις τις αλλαγές.

Αυτές συγκεντρώνονται μόνο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, όπου κυριαρχεί μία νέα μάσκα η οποία φιλοξενεί το νέο σήμα της εταιρείας, καθώς και νέα φωτιστικά σώματα σε σχήμα πλαγιαστού «Τ» παραπέμποντας στο σφυρί του Θωρ (Σκανδιναβοί βλέπετε…).

Αυτές στην ουσία είναι και οι βασικές διαφοροποιήσεις του μοντέλου σε σχέση με το παρελθόν και σε συνδυασμό με τις νέου σχεδιασμού ζάντες ολοκληρώνουν την εξωτερική εικόνα που περιλαμβάνει και έναν πιο outdoor χαρακτήρα.

Σε αυτό συντελεί και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος της Cross Country έκδοσης, που ανέρχεται σε σχεδόν τέσσερα εκατοστά περισσότερα σε σχέση με το «απλό» V40.

Γνωστή εικόνα…

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνωστή από την απερχόμενη γενιά και δεν παρουσιάζει κάποια ουσιαστική διαφορά σε σχέση με εκείνη, με τους χώρους του οδηγού και των επιβατών να είναι σε πολύ καλά επίπεδα.

Η μοναδική διαφοροποίηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι στις νέες επενδύσεις του εσωτερικού, με το μοντέλο της δοκιμής μας να διαθέτει την όμορφη μπεζ καρό επένδυση στα καθίσματα.

Αυτά με τη σειρά τους προσφέρουν ικανοποιητική άνεση τόσο στους εμπρός επιβάτες όσο και στους πίσω, που ανάμεσά τους υπάρχει και ένα υποβραχιόνιο με ενσωματωμένες ποτηροθήκες.

Στα μείον είναι τα πολυάριθμα κουμπιά και οι επιλογές στην κονσόλα, που δεν είναι και τόσο εργονομικά στη χρήση τους.

Παρών είναι και ο συνήθης αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο εμπρός, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν τόσο στις θύρες του αυτοκινήτου, όσο και στο πίσω μέρος της κονσόλας.

Όσο αφορά τώρα το χώρο των κυρίων αποσκευών, αυτός είναι 324 λίτρα και -προαιρετικά- διαθέτει και ένα έξτρα δάπεδο, προσφέροντας τόσο έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης όσο και έναν καλυμμένο χώρο για να κρύβονται τα πράγματα αξίας.

Με τον βασικό βενζινοκινητήρα

Η σουηδική εταιρεία έχει απλουστεύσει την γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζει τα νέα V40 και V40 Cross Country.

Στους βενζινοκινητήρες υπάρχουν δύο επιλογές με την πρώτη να είναι 1.500 κ.εκ. και απόδοσης 152 ίππων (Τ3), και τη δεύτερη να είναι δύο λίτρων και απόδοσης 245 ίππων (Τ5), που είναι και αποκλειστικά τετρακίνητη.

Στους πετρελαιοκινητήρες υπάρχουν δύο επιλογές (η D3 και η D4), με κοινό χαρακτηριστικό τη χωρητικότητα -που είναι δύο λίτρων- και τη μόνη διαφοροποίηση να εντοπίζεται στις ιπποδυνάμεις, με τη μικρή έκδοση να αποδίδει 150 ίππους και τη μεγάλη 190. Όσο αφορά τα κιβώτια τώρα, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με αυτόματα και μόνο οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έχουν –πέρα από τα αυτόματα- και την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, εφοδιάζονταν με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 152 ίππους στις 5000 σ.α.λ. με ροπή 250 Nm από τις 1700 έως τις 4000 σ.α.λ. και συνεργαζόταν με το νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο (Six-Speed Powershift) της εταιρείας, που είναι καλά κλιμακούμενο και συμβάλει στην άνετη μετακίνηση εντός και εκτός πόλης.

Κάτι περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα…

…και για να ακριβολογούμε, 1.377 χιλιόμετρα κάναμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με το V40 Cross Country T3.

Κάποια από αυτά ήταν σε αυτοκινητόδρομους, κάποια στο επαρχιακό δίκτυο και κάποια λίγα σε εκτός δρόμου κομμάτια καθώς η έκδοσή μας δεν εφοδιαζόταν με σύστημα τετρακίνησης.

Αρχίζοντας από τον αυτοκινητόδρομο, εκεί το V40 με τον 1.500άρη κινητήρα κινείται με «αέρινο» τρόπο, καθώς η ανάρτησή του απορροφά με εξαιρετικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα χαρίζει στον οδηγό και στους επιβαίνοντες την άνεση που απαιτείται για πολύωρα ταξίδια. Σε αυτό συντελεί και η σχεδόν ανύπαρκτη εισαγωγή θορύβων στην καμπίνα, την ώρα μάλιστα που οι 152 ίπποι σου επιτρέπουν να ταξιδεύεις άνετα με ότι ταχύτητα και αν επιλέξεις.

Αν ταξιδεύεις με τα επιτρεπτά -από το νόμο- όρια, τότε μάλιστα θα μπορέσεις να δεις και κάτι λιγότερα από 8λίτρα/100χλμ. στον υπολογιστή ταξιδίου, ενώ αν ταξιδεύεις σταθερά με περίπου 150 χλμ./ώρα. τότε οι ενδείξεις ξεπερνούν οριακά τα 9 λίτρα/100χλμ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, όση πίεση και αν ασκήσεις στο δεξί πεντάλ δε θα δεις καταναλώσεις πάνω από 11 λίτρα/100χλμ.

Συνεχίζοντας στο επαρχιακό δίκτυο τώρα, εκεί θα κινηθείς αρκετά σβέλτα αναλογιζόμενος πάντα τον χαρακτήρα της κατασκευής, που δεν προβλέπεται για σπορ ρυθμούς, αφού η ρύθμιση της ανάρτησης του αυτοκινήτου δεν είναι γι’ αυτή τη δουλειά, ενώ και οι εκτός δρόμου μετακινήσεις χρειάζονται σύνεση.

Συνολικά, το αυτοκίνητο -όπως προαναφέραμε- δίνει έμφαση στην άνεση και όπως είναι φυσικό, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος σε σύγκριση με το απλό V40 αυξάνει και λίγο τις κλίσεις του αμαξώματος, ωστόσο δεν επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Σε συνθήκες πίεσης θα εμφανιστούν υποστροφικά φαινόμενα αν το παρακάνετε, αλλά όλα διορθώνονται εύκολα σε συνεργασία με το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας (DSTC). Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει όση πληροφόρηση χρειάζεται, με το μοναδικό μελανό σημείο του να είναι η ελαφριά αίσθησή του.

Δίνεις λίγα, παίρνεις πολλά!

Αναμφίβολα, μία από τις εταιρείες που κάθε νέο τους μοντέλο κρύβει εκπλήξεις είναι και η Volvo. Βλέπετε, δεν είναι μόνο η βελτίωση που έχει κάνει στα προϊόντα της, αλλά και η τιμολογιακή πολιτική που ασκεί στην ελληνική αγορά. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο νέο V40 Cross Country T3 που ξεκινάει την εμπορική του διάθεση από τα μόλις 21.248 ευρώ (!), χαρίζοντας στον υποψήφιο αγοραστή υψηλή πολυτέλεια, μέσα σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο.

Έτσι, μπορεί στην πραγματικότητα η εμφανισιακή ανανέωση του μοντέλου να είναι μικρή, ωστόσο τα καλά νέα είναι μεγάλα χάρη στον καλό 1.500άρη βενζινοκινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ μάλιστα το υπερπλούσιο πακέτο εξοπλισμού, κάνει το ανανεωμένο μοντέλο να επανέρχεται δυναμικά και να προκαλεί πλέον πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό, την ώρα μάλιστα που ένα αντίστοιχο μοντέλο με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, κοστίζει πολλά περισσότερα χρήματα.
ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Ποιότητα υλικών, Ποιότητα κύλισης, Αυτόματο κιβώτιο, Άνεση, Τιμή

ΚΑΤΑ: Κλίσεις αμαξώματος, Εργονομία ηλεκτρονικών, Κατανάλωση υπό πίεση, Χώροι, Ομοιότητα εικόνας στο εσωτερικό σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                   1.5T

Καύσιμο                                                                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                                   1.498

Κύλινδροι                                                              4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                         152/5000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                          250/1700-4000

Θέση                                                                 Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                       Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                            2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                               82,0 x 70,9

Σχέση συμπίεσης                                                       10,5:1

Κιλά/ίππο                                                                    10,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                             Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                             Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                              Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                             Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                      Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                             3,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                           10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                              Αυτόματο 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                                     17×7,0J

Υλικό                                                                          Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                       Continental ContiSportContact 5

Διάσταση ελαστικών                                                 225/50 R17

Ρεζέρβα                                                                  Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                               4370x1857x1458

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                           2647

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                          1552

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                               1540

Βάρος(κιλά)                                                                   1573

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                              324

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                                   8,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                           210

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                                5,6

Μέση τιμή δοκιμής                                                         9,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                                     10,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                                    7,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                         531-584

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                         62

Εκπομπή CO2                                                               131

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                         21.248

Αυτοκίνητου δοκιμής                                                   28.298

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: