full screen background image
Search
Σάββατο 24 Φεβρουάριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Ford Ecosport 1.5 TDCi…

Στην τάση της εποχής!

Το γράφουμε συνεχώς και το ξαναγράφουμε, αν και είναι κάτι που ο καθένας που κυκλοφορεί στο δρόμο έστω και για μια μέρα μπορεί να καταλάβει. Η κατηγορία των SUV –και ειδικά η υποκατηγορία των μικρότερων εξ αυτών, των crossover- αυξάνει τη δυναμική της συνεχώς και «παίζει» πλέον στη μεγάλη κατηγορία της αγοράς, εκεί που κάποτε φιγουράριζαν πολυτελείς κατασκευές και λιμουζίνες. Η προτίμηση του κοινού, είτε αυθεντική, είτε υποκινούμενη από το marketing των εταιρειών, είναι εμφανής και έτσι, κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της οφείλει να προσφέρει μια λύση στην κατηγορία.

Έτσι και η Ford, η οποία στην κατηγορία των μικρότερων SUV προσφέρει το Ecosport, το οποίο μετά από ένα λογικό για την αγορά «φρεσκάρισμα» κυκλοφορεί ανανεωμένο με στόχο να προσελκύσει αυτούς που θέλουν τα χαρακτηριστικά και την παρουσία ενός SUV, χωρίς όμως να αποχωριστούν την ευχρηστία ενός αυτοκινήτου πόλης.

Το Ford Ecosport είναι σίγουρο πως θα τραβήξει τα βλέμματα στο πέρασμα του καθώς πολλοί θα είναι εκείνοι που αρχικά θα το μπερδέψουν με ένα Fiesta. Και δε θα έχουν άδικο καθώς το μικρό SUV της Ford είναι «χτισμένο» πάνω στο ίδιο πάτωμα με το μίνι της εταιρείας και με την πρώτη ματιά μοιάζει σαν μια «πρησμένη» εκδοχή του.

Όταν όμως κοιτάξει κανείς καλύτερα διακρίνει τη μεγάλη εμπρόσθια μάσκα με τη χαρακτηριστική πλέον γρίλια των Ford να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της, ενώ η πλαϊνή όψη ξεχωρίζει για τις έντονα ανάγλυφες επιφάνειες που καταλήγουν στην οπίσθια θύρα του χώρου αποσκευών, η οποία ανοίγει στο πλάι.

Όσο για τον off-road χαρακτήρα του μοντέλου, αυτός προσδιορίζεται κυρίως από τα ασημένια προστατευτικά εμπρός και πίσω, καθώς επίσης και από τη χρήση μαύρου ματ πλαστικού χαμηλά στις πλαϊνές θύρες, ενώ ευδιάκριτη είναι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 16 εκατοστά.

Γνώριμη η εικόνα στο εσωτερικό του Ecosport, όπου κάποιος που έχει ήδη γνωρίσει το Fiesta θα νοιώθει οικεία με τη μοντέρνα σχεδίαση και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων SYNC.

Η ποιότητα των υλικών που συνθέτουν τον εσωτερικό διάκοσμο του Ecosport είναι μέσης ποιότητας, με κάπως σκληρά πλαστικά, αλλά με σωστή συναρμογή, ενώ την ίδια στιγμή το μικρό SUV δεν μπορεί να ευχαριστήσει περισσότερους από τέσσερις επιβάτες όσον αφορά στην άνεση της μετακίνησης, ωστόσο μπορεί να τους προσφέρει έναν χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 355 λίτρων, ο οποίος κρίνεται μεν αρκετός στα πλαίσια της κατηγορίας, θα δυσκολέψει όμως στο άνοιγμά του μέσα στην κίνηση και τον περιορισμένο χώρο στάθμευσης στα αστικά κέντρα.

Απροσδόκητη εντύπωση μας έκανε ο κινητήρας του Ford Ecosport της δοκιμής μας. Πρόκειται για τον 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος με την ισχύ των 95 ίππων και τη ροπή των 215 Nm έχει την ικανότητα να κινήσει εξαιρετικά άνετα το 1.297 κιλών αμάξωμα του κατά τ’ άλλα μικρού SUV.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει με τη βελόνα σε κάθε σημείο του στροφόμετρου, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ταυτόχρονα η παραγωγή θορύβου και οι γνωστές ταλαντώσεις των κινητήρων diesel δε θα αποτελέσουν πρόβλημα.

Φυσικά, η προσθήκη έκτης ταχύτητας στο κιβώτιο θα έκανε τα πράγματα ακόμα πιο ομαλά και θα μείωνε και την κατανάλωση, η οποία ωστόσο κινείται σε λογικά χαμηλά επίπεδα της τάξης των 6,7 λίτρων για κάθε 100 χλμ. με μέσες συνθήκες χρήσης.

Κατά την κίνησή του στο δρόμο, το Ford Ecosport δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό, ωστόσο δε θα απογοητεύσει τον ιδιόκτητη του για την επιλογή του, καθώς σε ένα όχημα θα μπορεί να συνδυάσει δύο επιμέρους κατηγορίες. Το Ecosport κινείται με άνεση και χάρη στην πόλη, όπου συμπεριφέρεται εντελώς σαν ένα Fiesta, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ευκινησία και την πρακτικότητα, ενώ την ίδια στιγμή είναι σταθερό και άνετο στον ανοιχτό δρόμο.

Σε δρόμο με στροφές δε θα δυσαρεστήσει με τις κλίσεις του αμαξώματος, μιας και η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για μεικτή χρήση, ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να έχει στο νου του να μην ξεπεράσει τα όρια…

Τέλος, το Ecosport δε θα πει όχι και σε ένα βατό χωματόδρομο, αλλά και πάλι θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας το χαρακτήρα της κατασκευής, την απουσία τετρακίνησης και φυσικά, όπως τονίζουμε πάντα, την επιλογή των σωστών ελαστικών.

Για τον επίδοξο αγοραστή που θέλει να έχει ένα πρακτικό και άνετο αυτοκίνητο πόλης σε τιμή που κυμαίνεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού (η βασική έκδοση 1.5 TDCI ξεκινά από τα 21.092 ευρώ), αλλά ταυτόχρονα να γίνει μέλος της ολοένα και αυξανόμενης οικογένειας των κατόχων SUV, το Ford Ecosport είναι μια πολύ καλή επιλογή, η οποία σίγουρα δε θα δυσαρεστήσει ποτέ εκείνον που συνειδητοποιημένα το επέλεξε για την καθημερινότητά του και όχι μόνο…

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Ευελιξία στην πόλη, Κατανάλωση, Κινητήρας, Ανάρτηση, Σύστημα διεύθυνσης

ΚΑΤΑ: Άνοιγμα πόρτας αποσκευών, Κιβώτιο 5 σχέσεων, Ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.5 TDCi

Καύσιμο                                                       Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       1.499

Κύλινδροι                                                  4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                           16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                               95/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                 215/1750

Θέση                                                     Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                             Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                73,5 x 88,3

Σχέση συμπίεσης                                           16,0:1

Κιλά/ίππο                                                         13,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                 Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                 Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                        Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                           Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                 2,8

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                               10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                   Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         17×6,5J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                 Hankook Ventus Prime 2

Διάσταση ελαστικών                                     205/50 R17

Ρεζέρβα                                                       Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                   4273x1765x1665

Μεταξόνιο(χλστ.)                                               2519

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1530

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                    1530

Βάρος(κιλά)                                                     1317

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                 355

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         5,2

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    13,0

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     19,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                160

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                    4,4

Μέση τιμή δοκιμής                                             6,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                         7,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                       6,1

Αυτονομία(χλμ.)                                              911

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                           52

Εκπομπή CO2                                                 115

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                           21.092

Αυτοκινήτου δοκιμής                                      21.179

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: