full screen background image
Search
Σάββατο 25 Νοέμβριος 2017
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 dCi 2WD…

Πολυεργαλείο…

Αν μας ζητούσαν να περιγράψουμε με μία μόνο λέξη το Dacia Duster, τότε ξεκάθαρα θα διαλέγαμε να πούμε «πολυεργαλείο». Είναι το αυτοκίνητο που εδώ και πολύ καιρό προσφέρει ένα ιδανικό πακέτο δυνατοτήτων, χώρων, άνεσης και εκτός δρόμου επιλογών, σε συνδυασμό με μία ιδιαίτερα ελκυστική τιμή κτήσης, που το καθιστά ξεχωριστό.

Τώρα μάλιστα που ο κινητήρας… πολυεργαλείο της Renault, o 1,5 λίτρων ντίζελ, χρησιμοποιείται και για την κίνηση της δικίνητης έκδοσης του SUV της Dacia, το πακέτο που προσφέρεται στον αγοραστή περιλαμβάνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές ρύπων.

Γνήσιο SUV

Αναλογιζόμενοι το τετρακίνητο Duster που πέρασε από τα χέρια μας στα πλαίσια δοκιμής (δες εδώ), βλέπουμε πως οι αλλαγές στο σχεδιασμό της δικίνητης έκδοσης είναι σημαντικά περιορισμένες.

Το αμάξωμα διατηρεί τις επιβλητικές του διαστάσεις, με τα απαραίτητα «φουσκώματα» στους θόλους των τροχών και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, παραμένοντας ένα γνήσιο SUV, με τις εκτός δρόμου δυνατότητες να περιορίζονται μόνο από τις ικανότητες της μετάδοσης κίνησης στους δύο τροχούς και όχι από το εξωτερικό του αυτοκινήτου, που και πάλι ευνοεί τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, χάρη στους κοντούς προβόλους.

Απλό και απέριττο…

… το εσωτερικό του Ducia Duster και στη δικίνητη έκδοση η οποία εξοπλίζεται με τη νέα σχεδιαστική εκδοχή εσωτερικού διακόσμου του αυτοκινήτου και ξεχωρίζει από το παρελθόν για την οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, η οποία προσθέτει στην όλη εικόνα της καμπίνας, ωστόσο παραμένει κάπως δύσχρηστη και απαιτεί εξοικείωση.

Από πλευράς ποιότητας, το εσωτερικό του δικίνητου Duster παρουσιάζει γνώριμη εικόνα με σκληρά πλαστικά και πολύ απλή σχεδίαση, αλλά με ποιοτική συναρμογή και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα μπορούσε να επιτευχθεί διατηρώντας χαμηλά το budget της κατασκευής.

Οι χώροι παραμένουν άπλετοι και μπορούν με άνεση να φιλοξενήσουν πέντε ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι θα μεταφέρουν και όλα τους τα πράγματα σε κάθε εξόρμηση στον 475 λίτρων χώρο αποσκευών.

Σε γνωστά μονοπάτια…

…επέλεξε να κινηθεί η Dacia κατά τη διάθεση στην αγορά της δικίνητης έκδοσης του επιτυχημένου SUV της και για το λόγο αυτό χρησιμοποίησε για την κίνησή του τον κινητήρα-πολυεργαλείο (εδώ ταιριάζει ακόμα περισσότερο η περιγραφή) που έχει επιλεγεί ήδη για μια πληθώρα μοντέλων της ίδιας αλλά και της «μαμάς» Renault, καθώς επίσης και συνεργών της (βλέπε Nissan, Mercedes-Benz).

Ο λόγος για τον γνωστό 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα της Renault, ο οποίος στη παρούσα φάση έχει αναβαθμιστεί και αποδίδει 110 ίππους ισχύος, υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις Euro6 για τις εκπομπές ρύπων.

Παράλληλα η αυξημένη ροπή στα 260 Nm, αναβαθμίζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενισχύοντας τις ρεπρίζ και περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου σε όλων των ειδών τις μετακινήσεις, αφού το δικίνητο Duster έχει πλέον τη δυνατότητα να κινηθεί καταναλώνοντας περίπου 6 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. σε μικτή χρήση, παρά τις αισιόδοξες ανακοινώσεις της εταιρείας για 4,4 λίτρα/100 χλμ.

Δεν «κωλώνει» πουθενά!

Γνώριμο και το οδηγικό προφίλ του δικίνητου Duster, το οποίο πλέον δίνει μεγαλύτερη έμφαση στις «απλές» καθημερινές μετακινήσεις, όπου κινείται πιο άνετα, ενώ δε θα πει όχι στη διάσχιση μια απλής εκτός δρόμου διαδρομής, καθώς το υπερυψωμένο του αμάξωμα το επιτρέπει ακόμα, όπως περιγράψαμε και παραπάνω.

Εντός δρόμου τώρα, το δικίνητο Duster κινείται, όπως είπαμε, με άνεση –σημείο στο οποίο συμβάλει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης- και με περιορισμένους θορύβους στο εσωτερικό της καμπίνας.

Ωστόσο, σε πιεσμένες καταστάσεις οδήγησης, οι κλίσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους και το σύστημα ESP καλείται να διορθώσει τις όποιες «ατέλειες» παρουσιάζονται.

Το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο, ενώ τα φρένα του δικίνητου Duster είναι ικανά και επενεργούν σωστά, ώστε να ελέγχουν σε κάθε περίσταση την κίνηση του μεγάλου αυτοκινήτου των 1320 κιλών.

Παραμένει καλό

Μέσα από τις σειρές μας, ποτέ δεν κρύψαμε τη συμπάθειά μας στο Dacia Duster, καθώς αποτελεί την πλέον συμφέρουσα λύση για τη μετακίνηση μιας οικογένειας σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ μπορεί να καλύψει και τις εκτός δρόμου ανησυχίες του… μπαμπά.

Εφοδιασμένο πλέον και με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα της Renault, το δικίνητο Duster συμφέρει ακόμα περισσότερο, χάρη στην περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, χωρίς σημαντικούς συμβιβασμούς όσον αφορά στο πού μπορεί να μεταφέρει τον ιδιοκτήτη του.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Κατανάλωση, Χώροι εσωτερικού

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση, Τιμόνι, Ποιότητα εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                      1.5 dCi

Καύσιμο                                                                 Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                                   1.461

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                         110/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                             260/1750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                              Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                     Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.

Πίσω                                                                 Ταμπούρα 9 ιντσών

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                                 Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                           Υδραυλική

Στροφές τιμονιού                                                           3,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                         10,8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                             Μηχανικό 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                             4315x1822x1695

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                           2673

Βάρος(κιλά)                                                                   1320

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                             475

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                                 11,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                           169

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                               4,4

Μέση τιμή δοκιμής                                                         6,0

Αυτονομία(χλμ.)                                                             818

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                        50

Εκπομπή CO2                                                               115

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                         15.080

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: