full screen background image
Search
Παρασκευή 18 Αύγουστος 2017
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Citroen C4 1.6 BlueHDi 120…

Ξανά στη μάχη!

Με το νέο του «όπλο», τον 1600άρη πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, να προστίθεται στα ελέω facelift ανανεωμένα του χαρακτηριστικά, το Citroen C4 ρίχνεται και πάλι στη μάχη της μικρομεσαίας κατηγορίας διαθέτοντας τα πλέον ικανοποιητικά εφόδια. Με έναν από τους καλύτερους και ανετότερους χώρους έναντι του ανταγωνισμού, το C4 ενισχύεται με ένα κινητήριο σύνολο που είναι τόσο αποδοτικό όσο και οικονομικό, κερδίζοντας με τον τρόπο αυτό ξεχωριστή θέση μεταξύ των επιλογών της αγοράς.

Λίγες και σημειακές οι αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό του ανανεωμένου Citroen C4, το οποίο απέκτησε στην εμπρόσθια όψη του νέα φωτιστικά σώματα τα οποία ενσωματώνουν και LED φώτα ημέρας, ενώ πίσω το βλέμμα οδηγείται στον νέας σχεδίασης προφυλακτήρα και στα επίσης νέα, μοντέρνας μορφής φωτιστικά σώματα.

Κατά τα άλλα, το μετά-facelift Citroen C4 διατήρησε τις διαστάσεις και το σχεδιασμό του, προσφέροντας και πάλι ευχρηστία στα πλαίσια της κίνησης στην πόλη με ένα μοντέρνο και πρακτικό σύνολο, καθώς επίσης και ιδανικό μέγεθος –που μεταφράζεται σε χώρους καμπίνας και αποθήκευσης- για τη μετακίνηση της οικογένειας ή της παρέας σε κάθε ταξίδι.

Σταθερή αξία

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό του ανανεωμένου Citroen C4 όπου κυριαρχεί η χρήση ποιοτικών υλικών με επίσης πολύ καλή συναρμογή. Ωστόσο, με την πρώτη είσοδο, το βλέμμα επικεντρώνεται στην πολυχρηστική οθόνη αφής επτά ιντσών που φιγουράρει στη μέση της κονσόλας και χρησιμεύει για τη διαχείριση των συστημάτων του αυτοκινήτου, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τη χρήση πολλών διακοπτών, στοιχείο που μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί.

Η άνεση και η εργονομία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα μέσα στην καμπίνα των επιβατών, όπου θα βολευτούν με άνεση τέσσερις από αυτούς, με τον πέμπτο να προκαλεί μια ελαφρά δυσφορία στους υπόλοιπους, αλλά ο χώρος αποσκευών των 408 λίτρων δεν θα απογοητεύσει κανέναν, χάρη στον εύχρηστο όγκο του και την άνετη πρόσβαση από την αντίστοιχη πίσω πόρτα.

Αιχμή του δόρατος

Το κρυφό χαρτί της νέας έκδοσης του Citroen C4 είναι, όπως προείπαμε, ο νέος του κινητήρας, του οποίου ο συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας χρήσης κατάφερε να δικαιολογήσει για την εταιρεία μια ολόκληρη ανανέωση για το δημοφιλές μοντέλο.

Με χωρητικότητα στα 1,6 λίτρα και αποδίδοντας ισχύ 120 ίππων και 300 Nm ροπής, ο κινητήρας BlueHDi του ανανεωμένου C4 ενσωματώνει μοντέρνες τεχνολογίες με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την αύξηση της απόδοσης.

Ο παραγόμενος θόρυβος είναι μειωμένος, ενώ ο κινητήρας παρουσιάζεται δυνατός από τις χαμηλές στροφές περιστροφής, όντας ικανός να κινήσει το αυτοκίνητο με ιδιαίτερη άνεση, είτε πρόκειται για δρόμο με στροφές, είτε για ανοιχτό δόμο. Μόνη παρατήρηση θα μπορούσε να αποτελέσει η μακρά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, κάτι που βέβαια αποδεικνύεται πολύ καλό στην περίπτωση ενός ταξιδιού με ευρεία χρήση του αυτοκινητόδρομου, ενώ θετικά είδαμε και την αρκετά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, η οποία κινήθηκε -σε μεικτές συνθήκες- περί των 6,3 λίτρων για κάθε 100 χλμ. διαδρομής.

Ασφαλές και άνετο

Πριν ακόμα ξεκινήσεις να οδηγείς το Citroen C4 ξέρεις τι πρέπει να περιμένεις και με ευχαρίστηση είδαμε ότι δεν πρόκειται να απογοητευτείς. Το ιδανικό μέγεθος του αυτοκινήτου προσθέτει σε σταθερότητα, βοηθώντας στη λειτουργία του –κάπως μαλακού- συστήματος ανάρτησης, το οποίο από τη μεριά του απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, αυξάνοντας την άνεση των επιβατών.

Παρόλα αυτά, η μαλακή ρύθμιση δεν θα τρομάξει σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, όπου οι κλίσεις είναι σε λογικά επίπεδα, καθώς η μόνιμη αλλά διακριτική παρουσία του ESP φροντίζει για την αδιάκοπη διατήρηση της πρόσφυσης, ενισχύοντας τα επίπεδα ασφάλειας.

Συνολικά και χάρη στον δυνατότερο κινητήρα του, το Citroen C4 έχει τη δύναμη να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον ανήσυχο οδηγό, κρατώντας αυτόν και τους συνεπιβάτες του άνετους και ασφαλείς σε κάθε είδος διαδρομής.

Άξιο αναφοράς

Ομολογουμένως, ο νέος κινητήρα αποτελεί δέλεαρ για τους υποψήφιους ιδιοκτήτες του Citroen C4 και δικαιολογημένα. Με αυξημένη δύναμη και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, ο 1,6 BlueHDi ήταν ίσως η ιδανικότερη προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου, κάνοντάς το μια άξια επιλογή για τον οδηγό που ψάχνει ένα αυτοκίνητο για την οικογένειά του αλλά… και για τον ίδιο.

ΥΠΕΡ: Εσωτερικό, Χώροι, Επιδόσεις, Κατανάλωση

ΚΑΤΑ: Μακρά κλιμάκωση κιβωτίου ταχυτήτων, Αίσθηση επιλογέα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.6 BlueHDi

Καύσιμο                                                        Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           1.560

Κύλινδροι                                                       4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                   120/3500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                     300/1750

Θέση                                                         Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                  Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                     2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                       75,0 x 88,3

Σχέση συμπίεσης                                               16,0:1

Κιλά/ίππο                                                              10,7

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                   Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                       Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                    Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                 Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                         Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                  Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                   2,9

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                   10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                   Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                   Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                           16×6.5J

Υλικό                                                               Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                  Michelin Energy Saver

Διάσταση ελαστικών                                       205/55 R16

Ρεζέρβα                                                   Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                     4329x1789x1489

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                 2540

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                   1522

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                     1536

Βάρος(κιλά)                                                          1280

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                     408

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         10,6

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                   197

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                       3,6

Μέση τιμή δοκιμής                                                 6,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                             7,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                          5,4

Αυτονομία(χλμ.)                                                     943

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                 60

Εκπομπή CO2                                                         95

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                 20.493

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: