full screen background image
Search
Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Citroen C1 1.2 PureTech 82 PS…

Παιδί της πόλης!

Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι το Citroen C1 έχει αποδείξει την αξία του ως ένα αστικό αυτοκίνητο. Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 780.000 μονάδες για την πρώτη γενιά, το C1 πέρασε στη δεύτερη έκδοσή του και βασιζόμενο αρκετά στην κατ’ ομολογία ελκυστική του εμφάνιση, ήρθε για να παραλάβει τη σκυτάλη και να συνεχίσει την κληρονομιά του προκατόχου του ως ένα πρακτικό και εύχρηστο αυτοκίνητο πόλης.

Στην περίπτωση μάλιστα όπου το C1 εξοπλίζεται και με τον δυνατότερο κινητήρα 1.2 PureΤech των 82 ίππων, το σύνολο παρουσιάζεται ολοκληρωμένο και πολλά υποσχόμενο, κάτι που κληθήκαμε να διαπιστώσουμε μέσα από τη δοκιμή μας.

Κεντρίζει το βλέμμα…

Με την πρώτη επαφή που θα έχει κανείς με το Citroen C1, ένα είναι σίγουρο. Δεν περνάει απαρατήρητο. Ακολουθώντας τη γενικότερη μοντέρνα σχεδιαστική προσέγγιση των νέων μοντέλων του γαλλικού εργοστασίου, το C1 στη δεύτερη γενιά του εμφανίζεται ιδιαίτερα ελκυστικό και μοντέρνο χάρη στις διακριτές γραμμές και καμπύλες του, ενώ αναντίρρητα, την παράσταση κλέβει η μάσκα του αυτοκινήτου με τα ιδιαιτέρως τοποθετημένα φώτα και το δυναμικό, πληθωρικό σχεδιασμό της.

Επιπλέον, προς τέρψιν των απανταχού δεσποινίδων, κυριών ή ακόμα και κυρίων (γιατί όχι;), η Citroen προσφέρει πλήθος επιλογών εξατομίκευσης του νέου C1 με μια πλούσια χρωματική παλέτα και ξεχωριστούς χρωματισμούς στις λεπτομέρειες και τον εσωτερικό διάκοσμο.

Φτιάχνει τη διάθεση!

Εσωτερικά, το νέο C1 είναι μοντέρνο με φρέσκο παρουσιαστικό που καταφέρνει και σχηματίζει χαμόγελα στα πρόσωπα των επιβατών, χάρη στους χρωματισμούς και τη διαρρύθμιση του.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου και από κάτω του υπάρχει το σύστημα κλιματισμού.

Η άνεση των εμπρός επιβατών είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τους πίσω να έχουν κάποια παράπονα, ενώ ο χώρος των αποσκευών διαθέτει κάπως περιορισμένη χωρητικότητα 196 λίτρων με τα καθίσματα σε όρθια θέση (780 λίτρα με αναδίπλωσή τους).

Έχει τη δύναμη

Δύο επιλογές προσφέρονται από τη Citroen όσον αφορά στον κινητήρα του νέου C1. Πέρα από τον μικρό τρικύλινδρο του λίτρου, διατίθεται και ένας 1.2 λίτρων, επίσης τρικύλινδρος με απόδοση 82 ίππων που, παρά το γεγονός ότι είναι μόνο ελαφρώς δυνατότερος, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις χάρη στο μικρό βάρος του αμαξώματος.

Σε μια εποχή όπου συναντάμε τέτοιους κινητήρες ακόμα και σε πολύ μεγαλύτερες κατασκευές, η Citroen επιλέγει να τοποθετήσει τον 1.2 Puretech κάτω από το καπό του C1, προσφέροντάς του επιδόσεις της τάξης των 11 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ./ώρα και μεγάλη ευελιξία, καθώς το κινητήριο σύνολο με ροπή 116 Nm από τις 2.750 σ.α.λ. μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε απαίτηση, τηρουμένων των αναλογιών.

Έχει και τις ικανότητες

Συνδυασμένο με τον δυνατό για το αυτοκίνητο κινητήρα, το C1 είναι ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, έχοντας τη δυνατότητα να ικανοποιήσει οδηγικές ανησυχίες που ίσως να ξεφεύγουν ακόμα και από τα πλαίσια της κατηγορίας.

Το ιδανικά άκαμπτο πλαίσιο ανταποκρίνεται στη δύναμη του κινητήρα και το σύστημα ανάρτησης διατηρεί τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα μέσα στις στροφές, ενώ η πολύ καλή κλιμάκωση του πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων συμβάλει τα μέγιστα στην απόδοση του συνόλου.

Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να τηρείται και η οικονομική υπόσχεση, ένεκα της κατηγορίας και το C1 καταφέρνει να ανταποκριθεί και εδώ, διατηρώντας την κατανάλωση βενζίνης κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μέσες συνθήκες χρήσης.

Άρα αξίζει;

Και φτάνουμε στο εύλογο ερώτημα… Μέσα σε μια πολυπληθή κατηγορία όπως αυτή των μικρών «αστικών» αυτοκινήτων, τι είναι αυτό που το C1 κάνει καλύτερα;

Η πρόταση της Citroen στη μίνι κατηγορία είναι ένα ευχάριστο στο μάτι και στη συμβίωση αυτοκίνητο, συνδυασμένο με ένα δυνατό για την περίπτωση κινητήρα, που μπορεί να καλύψει πλήθος αναγκών μετακίνησης, ενώ με την τιμή της βασικής έκδοσης να ξεκινά από τα 11.630 ευρώ το νέο αυτό «παιδί της πόλης» αποτελεί άξια επιλογή για κάθε πιθανό αγοραστή.

ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός, Κινητήρας, Τιμή

ΚΑΤΑ: Χώρος πίσω επιβατών, Χώρος αποσκευών, Ποιότητα εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.2 PureTech

Καύσιμο                                                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                   1.199

Κύλινδροι                                                 3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           82/5750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                             116/2750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                             Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                 Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                               Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                         Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                            2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             9,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                             Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                             Μηχανικό 5 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               3466x1615x1460

Μεταξόνιο(χλστ.)                                           2430

Βάρος(κιλά)                                                   865

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             196

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 11,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           170

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                               4,3

Μέση τιμή δοκιμής                                        6,0

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                         35

Εκπομπή CO2                                               99

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         11.630

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: